Praha, 25. prosince 2013 – Letos se zákazníci T-Mobile opravdu činili - štědrodenní provoz stoupl ve všech parametrech. Celkový provoz v síti operátora se zvýšil přibližně o 14,5 %, opět především díky datovým přenosům. Celkový počet uskutečněných hovorů také vzrostl, a to o necelých 9,5 % na přibližně 17,8 milionu. Nejoblíbenější formou vánočního přání zůstává textová zpráva; letos jich SMS centrum zpracovalo více než 29 milionů, což představuje meziroční nárůst o cca 11 %. Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 403 704, tedy o přibližně 20 % více než vloni. Celkový datový provoz oproti loňskému roku stoupl o 88,3 %.
V roce 2013 zákazníci T-Mobile volali svým nejbližším více než v předchozích letech. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl téměř 17,8 milionu, což je o přibližně 9,5 % více než v roce 2012. Rozložení hovorů v čase zůstává stejné jako v předchozích letech: největší hlasový provoz se jako již tradičně odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno téměř 1,8 milionu hovorů; zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.
Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den po třech letech stoupl, a to téměř o 11 %, a přesáhl tak 29 milionů. Nejrušnější SMS hodinou byl opět úsek 12:30 – 13:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,7 milionu zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 12:45 – 13:00 pak bylo zpracováno 690 tisíc zpráv.
Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly i letos nárůst: letos jejich počet dosáhl téměř 404 tisíc, tedy o necelých 20 % více. Nejrušnější MMS provoz byl letos mezi 12:15 - 13:15. Během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 36 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 12:30 - 12:45, kdy MMS centrum přijalo téměř 9,5 tisíce zpráv.
V tisících | 2013 | 2012 | Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 17 785 | 16 247 | 9,5 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 9 306 | 8 508 | 9,4 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 29 143 | 26 283 | 10,9 |
SMS z mobilů | 26 825 | 23 435 | 14,5 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 404 | 337 | 19,9 |
MMS z mobilů | 273 | 218 | 25,4 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz