Praha, 1. ledna 2013 – Zákazníci T-Mobile se na Silvestra činili. Celkový provoz v síti vzrostl téměř o 19 procent. Velkou měrou k tomu přispěl více než 13procentní nárůst v počtu hovorů, jejichž počet se blížil 24 milionům. Tradičně méně populární formou blahopřání jsou poslední den v roce SMS – ale stejně jako v roce 2011 jich sítí prošlo přes 15 milionů. MMS centrum odbavilo necelých 205 tisíc multimediálních zpráv, což je o dvě procenta více než o rok dříve. Výrazným způsobem narostl objem přenesených dat – o 112 procent.
Tradice i tentokrát zůstala zachována – telefonáty jsou nejoblíbenějším způsobem gratulace do nového roku. Na rozdíl od let minulých však statistky vykazují změnu klesajícího trendu. Počet volání vzrostl o 3 miliony na téměř 24 milionů. Zákazníci T-Mobile uskutečnili necelých 12,5 milionu hovorů, tedy o 13 procent více než před rokem. Nejrušněji v éteru – 3 miliony telefonátů – bylo jako obvykle první hodinu po půlnoci. Vrcholem bylo prvních patnáct minut roku 2013, kdy systémy zaznamenaly přes 1,1 milionu hovorů.
Naopak počet SMS zůstal na stejné úrovni jako v uplynulém roce. SMS centrum T-Mobile zpracovalo zhruba 15,3 milionu textových zpráv z mobilů a externích aplikací, což je 0,33 procenta méně než na Silvestra 2011. Sami zákazníci odeslali ze svých mobilních telefonů 12,4 milionu esemesek (-1,73 procenta). Největší nápor textovek prošel sítí v čase 23:45 až 00:45 – 1,7 milionu. Rekordních bylo 15 minut mezi čtvrt a půl jednou hodinou ranní s více než půl milionem SMS.
Množství multimediálních zpráv se opět o něco zvýšilo – 205 tisíc MMS z mobilů a externích aplikací znamená nárůst o 2 procenta. Z mobilů jich zákazníci odeslali 130 tisíc, což je pět procent více než před rokem. Vrcholem byla hodina od 23:45 do 00:45, kdy MMS centrem prošlo necelých 15 tisíc zpráv, z toho přes 4 tisíce v čase 00:15 až 00:30.
Ke zvýšení provozu v síti T-Mobile o necelých 19 procent přispěl i mobilní internet. Celkový objem přenesených dat vzrostl o 112 procent, přičemž o zhruba 85 procent se postarala nejrychlejší 3G síť. Nejvíce se mobilní surfaři činili ještě před započetím silvestrovských oslav mezi 16:45 a 17:45.
V tisících | 2012 | 2011 | Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 23 716 | 20 850 | 13,74 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 12 497 | 11 035 | 13,25 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 15 322 | 15 374 | -0,33 |
SMS z mobilů | 12 395 | 12 613 | -1,73 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 205 | 201 | 1,92 |
MMS z mobilů | 130 | 124 | 5,42 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz