Růst jak ve fixním, tak mobilním segmentu
48 000 nových mobilních zákazníků
Podíl nehlasových služeb na ARPU poprvé dosahuje 50 %
V prvním čtvrtletí roku 2017, T-Mobile Czech Republic nabídl další inovativní služby jak pro rezidenční, tak firemní zákazníky. Operátor například představil novou generaci mobilních tarifů s výrazně vyšším objemem dat (MOBIL) a zásadně rozšířil dostupnost pevného internetu s využitím nové hybridní technologie.
Dosažené výsledky potvrzují dobrou výkonnost firmy i důležitost datových služeb. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku mírně vzrostla jak zákaznická báze, tak základní finanční ukazatele. Zatímco průměrná měsíční útrata (ARPU) za telekomunikační služby zůstala víceméně ve stejné výši, samotná spotřeba služeb vzrostla, především v oblasti dat.
„Také v letošním roce se zaměřujeme na dvě priority: rozšiřování nejrůznějších typů internetových služeb a posilování naší pozice jako silného a stabilního partnera pro firmy,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Dosaženými výsledky jsem potěšen, protože dokazují, že naši zákazníci zvolenou strategii chápou a vítají.“
Zákazníci a využívání služeb
K 31. březnu 2017 používalo mobilní služby T-Mobile více než 6 milionů zákazníků, přičemž většinu z nich (3,7 milionu) tvořili zákazníci tarifní. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) poklesl na 1,2 %.
V prvním čtvrtletí 2017 zákazníci T-Mobile v průměru provolali 158 minut měsíčně, tedy o 1,9 % více než vloni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o 47,3 % a dosáhl 10 420 terabytů.
Finanční ukazatele
Celkové tržby z mobilních a pevných služeb dosáhly 6,5 miliardy Kč, tržby z mobilních služeb se přiblížily hodnotě 4,6 miliardy Kč. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) byla 251 Kč, tedy o 4 koruny vyšší než ve stejném období loňského roku. Intenzivní růst využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU; tento ukazatel poprvé v historii dosáhl 50 %.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz