Výsledky za rok 2004: Zdravý růst na téměř nasyceném trhu

  • Již třetí rok po sobě si nejvíce zákazníků vybralo T-Mobile
  • Zákazníci raději volí tarifní programy - nabízejí jim lepší poměr cena/hodnota
  • Celkové tržby vzrostly o 8 procent na 26,4 mld. Kč; čistý zisk činil 4,2 mld. Kč, tedy téměř stejně jako vloni
  • Celkový počet provolaných minut vzrostl o 13,6 procenta, počet zaslaných SMS o 8,7 procent

Praha 3. března 2005 - Již třetí rok po sobě se společnosti T-Mobile podařilo v České republice díky své nabídce produktů a služeb získat nejvíce nových zákazníků. Celkový počet uživatelů služeb T-Mobile vzrostl oproti roku 2003 o 10,5 procenta na 4,36 miliónu, přičemž počet provolaných minut se zvýšil ještě výrazněji, konkrétně o 13,6 procenta.

K největšímu nárůstu - o 24,3 procenta - došlo u tarifních zákazníků. Pokračoval tak trend, který započal již v předcházejícím roce. V roce 2004 T-Mobile udržel pozici největšího operátora na trhu v počtu uživatelů tarifních programů, přičemž v červnu 2004 přivítal ve své síti milióntého tarifního zákazníka.

"Nárůst počtu tarifních zákazníků jasně odráží skutečnost, že uživatelé volí nejlepší poměr ceny a hodnoty na trhu, a jsou proto ochotni se i smluvně zavázat. Velice nás těší, že nám již třetí rok po sobě vyjádřilo svou důvěru nejvíce nových zákazníků," komentuje výsledky Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Letošní rok přinesl rovněž úspěchy v oblasti firemních zákazníků. Podle výsledků nezávislého průzkumu  je nejoblíbenějším operátorem mezi firemními zákazníky právě T-Mobile - jeho služeb využívá plných 51 procent společností na českém trhu. Prodloužit či uzavřít smlouvu se společností T-Mobile se rozhodla řada významných firem, mezi nimi např.: Česká televize, SKANSKA CZ, Výtahy Schindler, OCÉ-Česká republika, Česká biskupská konference, Stavby silnic a železnic, OMV, Ernst&Young, Gorenje, Policie ČR, Parlament ČR - Senát, Česká inspekce životního prostředí, ČSOB, Logica CMG aj.

"Tyto výsledky opět potvrdily sílu a spolehlivost společnosti s mezinárodní působností. Od firemních zákazníků víme, že to, co chtějí, jsou kvalitní služby doma a operátor, na kterého se mohou spolehnout v zahraničí. T-Mobile dokáže splnit obojí," dodává Roland Mahler. Aby mohl lépe vyjít vstříc potřebám firemních zákazníků, uvedl T-Mobile v roce 2004 na trh další novinku - v listopadu spustil EDGE, první technologii na českém trhu umožňující skutečně mobilní vysokorychlostní přístup k internetu.

2004

2003

Změna v %

Počet zákazníků 

4 360

3 947

+10,5

tarifní zákazníci

1 105

889

+24,3

Twist zákazníci

3 255

3 058

+6,4

Noví zákazníci

413

438

-5,8

tarifní zákazníci

216

218

-0,9

Twist zákazníci 

197

220

-10,6

Celkové tržby (mil. Kč)

26 389

24 442

+8,0

EBITDA (mil. Kč)

11 533

10 785

+6,9

Čistý zisk (mil. Kč)

4 236

4 423

-4,2

ARPU (Kč)

470

491

-4,4

Uvedené finanční výsledky jsou v souladu s německým GAAP.

Úspěch společnosti potvrzují i finanční ukazatele. Celkové tržby vzrostly o solidních 8 procent na 26,4 miliard Kč. Vzrostl i ukazatel EBITDA, a to o 6,9 procenta na 11,5 miliard. Čistý zisk činil 4,2 miliardy Kč, což je o 4,2 procenta méně než v roce 2003. Pokleslo i ARPU, a to o 4,4 procenta na 470 Kč.

"Finanční ukazatele jasně ukazují, že trh je téměř saturovaný. Je ovšem třeba zdůraznit, že nárůst tržeb jednoznačně dokládá, že jsme nové zákazníky nezískali za každou cenu a že tuto strategii nehodláme měnit ani v budoucnu," říká Otakar Král, výkonný ředitel finančního úseku společnosti T-Mobile Czech Republic.

"Rovněž výhled na letošní rok vypadá podle prvních ukazatelů příznivě. Připravujeme další služby, které zákazníkům nabídnou výhodný poměr ceny a hodnoty, a věříme, že zaujmou stávající i nové zákazníky, tak jako tomu bylo v roce 2004. Jednou z nich bude například strategie v oblasti datových služeb, kterou brzy představíme," doplňuje Roland Mahler.

T-Mobile International: Přehled nárůstu počtu zákazníků

Počet zákazníků (v mil.)

31.12.2004
Rok 2004

30.12.2003
Rok 2003

Změna
(v mil.)

Změna
%

T-Mobile International

69,2

61,1

8,1

13,3

T-Mobile Deutschland

27,5

26,3

1,2

4,6

T-Mobile UK*

15,7

13,6

2,1

15,4

T-Mobile USA

17,3

13,1

4,2

32,1

T-Mobile Austria

2,0

2,0

0

0

T-Mobile Czech Republic

4,4

3,9

0,5

12,8

T-Mobile Netherlands

2,3

2,0

0,3

15,0

* vč. Virgin Mobile
Pozn.: Údaje zaokrouhleny na 1 desetinné místo.

Úspěch na českém trhu se odráží i v úspěchu celé skupiny T-Mobile International. V USA se počet nových zákazníků zvýšil o 32 procent a průměrný nárůst počtu nových zákazníků celé skupiny T-Mobile dosáhl 13,3 procenta, což je - zejména s přihlédnutím k téměř saturovaným západoevropským trhům - úctyhodný výsledek.

Prezentaci z tiskové konference naleznete zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz