Praha 12. srpna 2004 - Počet tarifních zákazníků T-Mobile Czech Republic a.s. vzrostl během první poloviny letošního roku o více než 30 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2003. Přes vysokou nasycenost trhu s více než 10 miliony aktivních SIM karet, společnost zaznamenala výrazný nárůst počtu nových zákazníků; tento ukazatel dosáhl 128 000 (97 000 v loňském roce). Celkový počet zákazníků T-Mobile v České republice nyní dosahuje 4,075 milionu (ve stejném období 2003 to bylo 3,607 milionu), více než jeden milion zákazníků z tohoto počtu využívá některý z paušálních programů..
"Opět jsme se přiblížili svému cíli - stát se jedničkou na českém trhu. Dynamický růst společnosti, navíc dosažený na trhu s téměř 100% penetrací, je jasným důkazem, že zákazníci oceňují naši snahu nabízet nejvyšší hodnotu za jejich peníze," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s.
Na počátku tohoto roku T-Mobile vyhlásil novou strategii kladoucí důraz na hlasové služby. Čísla za první pololetí potvrzují, že toto rozhodnutí bylo správné. Kampaň na dlouhé hovory "Máte to na dlouho?" zvýšila celkový počet provolaných minut o 19,2 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Počet odeslaných SMS také stoupl, a to o 8,3 procent. Nárůst počtu přenesených dat byl nejdramatičtější - tento ukazatel se zvýšil více než 36 krát.
"Je opravdu potěšující vidět, že uspokojujeme reálné potřeby naších zákazníků, kteří stále kladou největší důraz na hlasové služby. To dokazují i výsledky prvních šesti měsíců tohoto roku," dodává Roland Mahler.
1. pololetí 2004 |
1. pololetí 2003 |
změna | |
Počet zákazníků |
4 075 000 |
3 607 000 |
+13,0 |
Paušální zákazníci |
1 003 000 |
766 000 |
+30,9 |
Twist zákazníci |
3 072 000 |
3 841 000 |
+8,1 |
Noví zákazníci |
128 000 |
97 000 |
+31,4 |
Paušální zákazníci |
114 000 |
94 000 |
+20,5 |
Twist zákazníci |
14 000 |
3 000 |
+419,2 |
Celkové tržby (mil. Kč) |
12 653 |
11 652 |
+8,6 |
EBITDA (mil. Kč) |
5 601 |
5 486 |
+2,1 |
Čistý zisk (mil Kč) |
2 061 |
1 949 |
+5,7 |
ARPU (Kč) |
465 |
479 |
-3,0 |
Celkový počet odeslaných SMS (mil.) |
888 |
820 |
+8,3 |
Přenesená GPRS data (gB) - bez MMS |
17 363 |
467 |
+ 3 919,2 |
Celkové tržby stouply na 12,653 miliardy korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 8,6 %. Vzhledem k porovnávanému období vzrostly také ukazatele EBITDA (o 2,1 %) a čistý zisk (o 5,7 %). Přes vyšší objem provolaných minut a odeslaných SMS klesly průměrné tržby na zákazníka (ARPU) o 3 procenta. Tento fakt odráží vyšší růst zákaznické základny.
"Naším největším úspěchem je dosažení stálého růstu na saturovaném trhu. Jedním z ´motorů´ tohoto růstu je fakt, že stále více firem volí T-Mobile; oceňují stabilitu a know-how předního mezinárodního operátora," říká Otakar Král, výkonný ředitel úseku Finance T-Mobile Czech Republic a.s.
Seznam nových firemních klientů zahrnuje tak významná jména jako Česká televize, Senát, DHL, Opavia-LU, Eurest, CK Fischer, Deloitte & Touche, e-Banka, Makro Cash&Carry či ČSOB Pojišťovna.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz