Praha, 4. listopadu 2010 – V prvních třech čtvrtletích roku 2010 dosáhl T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přes negativní vlivy pokračujících trendů na telekomunikačním trhu: vysokou míru nasycení mobilního trhu, silnou konkurenci a regulační opatření ze strany EU. Operátor potvrdil svoji pozici v počtu zákazníků a zaznamenal určitý pokles u klíčových finančních ukazatelů.
Celkem využívalo služby společnosti T-Mobile ke konci září 2010 téměř 5,5 milionu zákazníků. Tržby přesáhly 22 miliard Kč v prvních třech čtvrtletích, přičemž téměř 7,4 miliardy Kč tržeb bylo vyprodukováno ve třetím čtvrtletí 2010. Integrovaný ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) činil přibližně 10,6 miliardy Kč a marže EBITDA 48,2 %. Průměrná měsíční útrata za telekomunikační služby (ARPU) dosáhla hodnoty 421 Kč jak ve třetím čtvrtletí 2010, tak v prvních devíti měsících tohoto roku.
„Vykázané výsledky potvrzují naše prognózy a správnost zvolené strategie. Trh s mobilními službami je charakteristický značnou míru nasycení a v důsledku mnoha faktorů již nenabízí další potenciál růstu. Zaměřujeme se tedy i na jiná odvětví, jako jsou trh s pevnými hlasovými službami, ICT a televize,“ vysvětluje Roland Mahler, generální ředitel T‑Mobile Czech Republic, a dodává: „Tato strategie nám umožní splnit naše hlavní cíle – udržet tržby na stabilní úrovni a i nadále zůstat nejrychleji se rozvíjejícím integrovaným operátorem.“
Během prvních tří čtvrtletí společnost nadále rozvíjela datové služby – sítí 3G nyní pokrývá více než 34 % populace a její výstavba dále pokračuje. Operátor uvedl na trh četné datové nabídky, např. denní balíček 24 za 24, ADSL od 399 Kč a internet v mobilu pro mladé za 100 Kč. Dále zavedla novou generaci tarifů pro tarifní i Twist zákazníky a otevřela jedinečnou on-line půjčovnu počítačových her FRAG. (Více informací o výše uvedených nabídkách naleznete na www.t-press.cz).
Finanční výsledky
V prvních třech čtvrtletích 2010 vykázal T-Mobile Czech Republic celkové tržby ve výši 22 miliard Kč, což představuje meziroční pokles o 7,7 %. Tržby ze služeb dosáhly téměř 20,7 miliardy Kč. Upravený ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) činil 10,6 miliardy Kč, marže EBITDA pak 48,2 %. Měsíční průměrná útrata na zákazníka (ARPU) ke konci září 2010 meziročně poklesla o 10,8 % na 421 Kč, a to zejména vlivem regulačních opatření. Tyto negativní dopady bylo možné pouze částečně kompenzovat navýšeným podílem tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně, a to díky zavedení nových, výhodnějších generací tarifů. Tržby z nehlasových služeb v prvních třech čtvrtletích tohoto roku vzrostly na 23 % z tržeb ARPU.
Zákazníci
Celkový počet zákazníků se nezměnil – nadále dosahoval 5,46 milionů. Počet tarifních uživatelů činil téměř 2,75 milionu, což představuje více než polovinu celkové zákaznické základny a meziroční nárůst o 4,6 %. V prvních devíti měsících průměrný měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří se rozhodli nadále nevyužívat služeb operátora) zůstal stabilní ve výši 1,3 %.
„Stabilita naší zákaznické základny je jedinečná. Rádi bychom ji ještě posílili zavedením dalších výhodných tarifů a nabídek. Věříme, že vánoční kampaň včetně zcela nové 'ostré' T-Mobile Televize zákazníky ujistí, že si vybrali toho správného operátora,“ dodává Mahler na závěr.
Výsledky za 3. čtvrtletí 2010
v tis. | Q3/2010 | Q3/2009 |
Změna meziročně v % (zaokrouhl.) |
Q1 – 3/2010 | Q1 – 3/2009 |
Změna meziročně v %(zaokrouhl.) |
Počet zákazníků (ke konci období) | 5 460 | 5 458 | 0,0 % | 5 460 | 5 458 | 0,0 % |
- tarifní zákazníci | 2 750 | 2 630 | 4,6 % | 2 750 | 2 630 | 4,6 % |
- Twist zákazníci | 2 710 | 2 828 | -4,2 % | 2 710 | 2 828 | -4,2 % |
Noví zákazníci | -5 | 25 | n.a. | 4 | 36 | -88,9 % |
- tarifní zákazníci | 20 | 32 | -37,5 % | 98 | 131 | -25,2 % |
- Twist zákazníci | -24 | -6 | n.a. | -94 | -95 | -1,1 % |
Průměrný měsíční churn | 1,4 % | 1,3 % | 0,1 p.b. | 1,3 % | 1,3 % | 0,0 p.b. |
- tarifní zákazníci | 0,5 % | 0,5 % | 0,0 p.b. | 0,4 % | 0,5 % | 0,0 p.b. |
Kč | Q3/2010 | Q3/2009 | Změna meziročně v % | Q1 – 3/2010 | Q1 – 3/2009 | Změna meziročně v % |
Celkové tržby (mil.) – integrované | 7 380 | 8 009 | -7,9 % | 22 049 | 23 887 | -7,7 % |
Tržby ARPU (mil.) – mobilní služby | 6 902 | 7 691 | -10,3 % | 20 654 | 23 008 | -10,2 % |
Upravený ukazatel EBITDA (mil.) – integrovaný | 3 568 | 4 218 | -15,4 % | 10 634 | 12 570 | -15,4 % |
Upravená marže EBITDA (celkové tržby) | 48,3 % | 52,7 % | -4,3 p.b. | 48,2 % | 52,6 % | -4,4 p.b. |
ARPU – mobilní služby | 421 | 471 | -10,6 % | 421 | 472 | -10,8 % |
- tarifní zákazníci | 672 | 779 | -13,7 % | 675 | 780 | -13,5 % |
- Twist zákazníci | 169 | 186 | -9,1 % | 170 | 194 | -12,4 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU v % | 24 % | 23 % | 1 p.b. | 23 % | 22 % | 1 p.b. |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz