Praha 9. listopadu 2006 - Třetí čtvrtletí 2006 vyneslo společnost T-Mobile na první příčku na českém trhu z hlediska počtu aktivních zákazníků. Počet uživatelů služeb T-Mobile činil ke konci září 4,823 milionu, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 5,9 %. Ve výsledcích se pozitivně odrazilo dlouhodobé zaměření společnosti T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha nabízet opravdu výhodné služby. Počet tarifních zákazníků činil 1,636 milionu, což představuje více než 34 % z celkového počtu zákazníků. Celkové tržby meziročně vzrostly o 5,5 % na 21,6 miliardy korun a čistý zisk dosáhl 4,1 miliardy korun. Ukazatel EBITDA činí přibližně 9,6 miliardy korun a hodnota EBITDA marže je 44,6 %. Podíl nehlasových služeb na tržbách v přepočtu na jednoho zákazníka představuje 21 %.
"Uvedené výsledky ukazují že naše strategie stát se jedničkou na českém trhu funguje. V průběhu prvních devíti měsíců si naše služby vybralo více než 188 tisíc nových zákazníků. Pokud vezmeme v úvahu současnou míru penetrace v České republice, je to skutečně vynikající výsledek," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a dodává: "Naší strategií je investovat do zákazníků, což se odráží v širokém portfoliu inspirativních služeb a výhodných tarifních programů. Věřím, že v dlouhodobém výhledu nám tato strategie přinese nejen vyšší počet zákazníků, ale také zlepšení finančních výsledků."
T-Mobile v prvních třech čtvrtletích roku 2006 rozhodně nezahálel. Výrazně snížil ceny roamingu, pod názvem BAV SE představil první (a zatím velice úspěšný) tarif určený pro děti a mladé lidi od 6 do 26 let, přinesl zákazníkům speciální nabídky zahrnující velký počet volných jednotek (minut, SMS) a rozšířil nejrychlejší bezdrátovou širokopásmovou službu Internet 4G na většinu území České republiky. Všechny tyto aktivity přispěly k pozitivním výsledkům společnosti.
Zákazníci: počet nových tarifních zákazníků vzrostl o 200 %
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 5,9 %. V prvních devíti měsících se pro T-Mobile rozhodlo 188 tisíc nových zákazníků. Celkový počet tarifních zákazníků vzrostl na 1,636 milionu. Ke konci září 2006 tak tarifní zákazníci tvořili více než 34 % celkové zákaznické základny. Neméně přesvědčivý je také meziroční nárůst nových tarifních zákazníků - o celých 200 %. Ukazatel churn (měsíční počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb T-Mobile) se meziročně zvýšil o pouhých 0,4 procentního bodu na celkových 1,4 %.
Finanční výsledky: celkové tržby vyšší o 5,5 %, nárůst ARPU
V prvních třech čtvrtletích roku 2006 dosáhl T-Mobile Czech Republic celkových tržeb ve výši 21,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 5,5 %. Na tomto velmi dobrém výsledku se výraznou měrou podílely nárůst zákaznické báze a větší využívání poskytovaných služeb. Hodnota ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhla přibližně 9,6 miliard korun a EBITDA marže činila 44,6 %. Ukazatel ARPU (průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka) se meziročně mírně zvýšil o 1,4% na 490 Kč.
Do vývoje čistého zisku, který dosáhl 4,1 miliardy korun, se promítly především vyšší odpisy v tomto období.
Služby: přesná segmentace, UMTS pro více než 50 % české populace
Dosažené hodnoty jasně ukazují, že T-Mobile je schopen zákazníky oslovit prostřednictvím nabídek, které je vedou k většímu využívání služeb mobilní komunikace. Vedle zvýhodnění Pevná+, které je jednou z nejúspěšnějších služeb poskytovaných T-Mobile, byly zavedeny další služby, které výrazně snižují poplatky za volání, jako jsou například speciální balíčky volných jednotek určené pro nové i stávající zákazníky. Další významnou oblastí je roaming. Speciální roamingové zvýhodnění Cestovatel, které bylo uvedeno na trh v lednu letošního roku, nabízí nejlepší ceny roamingu na českém trhu. Ve třetím čtvrtletí byl největším hitem tarif BAV SE, který je určený pro segment nejmladších zákazníků ve věku od 6 do 26 let a nabízí výhodné ceny hovorů a SMS a velké množství speciálních balíčků volných jednotek.
V oblasti datových služeb bylo nejdůležitější aktivitou rozšíření sítě UMTS (Internet 4G) přibližně do stovky největších českých měst a jejich okolí. V současné době tak může nejrychlejší mobilní širokopásmovou službu využívat více než 50 % české populace.
1 - 9/2006 | 1 - 9/2005 | Změna v % | |
Počet zákazníků ( ´000) | 4 823 | 4 553 | 5,9 |
Tarifní zákazníci | 1 636 | 1 220 | 34,1 |
Twist zákazníci | 3 187 | 3 333 | -4,4 |
Noví zákazníci ( ´000) | 188 | 193 | -2,6 |
Tarifní zákazníci | 348 | 116 | 200,0 |
Twist zákazníci | -160 | 78 | |
Celkové tržby (mil. Kč) | 21 632 | 20 514 | 5,5 |
Tržby ze služeb | 20 729 | 19 271 | 7,6 |
Čistý zisk (mil. Kč) | 4 146 | 4 492 | -7,7 |
EBITDA (mil. Kč) | 9 632 | 9 669 | -0,4 |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 44,5 | 47,1 | -2,6 p.b. |
EBITDA marže - tržby ze služeb (%) | 46,5 | 50,2 | -3,7 p.b. |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) | 490 | 483 | 1,4 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 21 | 22 | -0,4 p.b. |
Finanční výsledky dle IFRS
Pro informace o dalších službách spuštěných v průběhu prvních devíti měsíců 2006 použijte níže uvedené odkazy:
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz