Praha 9. listopadu 2005 - Třetí čtvrtletí roku 2005 přineslo potvrzení vedoucí pozice společnosti T-Mobile na českém trhu v počtu aktivních zákazníků. Do konce září se pro T-Mobile rozhodlo o 10,2 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku. Služby nejrozšířenějšího operátora tak celkem využívá již 4,553 milionu klientů. Úspěch ve vysokém nárůstu zákaznické základny je doprovázen i pozitivními finančními výsledky - růst EBITDA (o 8,3 %) a celkových tržeb (o 6 %). Stále více se prosazuje zájem o využívání nehlasových, především datových služeb - jejich podíl na celkových příjmech na jednoho zákazníka dosáhl 22 procent.
"Dosažené výsledky jednoznačně potvrzují naši pozici jedničky a jsou důkazem vysoce pozitivního trendu. Jsme schopni ve stále ostřejším konkurenčním prostředí zvyšovat nejen počet zákazníků, ale i dlouhodobě zlepšovat své finanční výsledky," říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic.
Poptávka po mobilních službách se nesnížila ani ve třetím čtvrtletí letošního roku. Celkem na T-Mobile spoléhá 4,553 milionu klientů a operátor tak zvýšil svůj náskok vůči nejbližším konkurentům. Výrazně, o 170 tisíc, se rozšířila skupina tarifních zákazníků; paušální program zvolilo už 1,22 milionu zákazníků, což je o 16,2 % více než před rokem.
Majitelů předplacených Twist karet přibylo dokonce více než čtvrt milionu a T-Mobile si tak v této oblasti udržel pozici nejsilnějšího operátora. Rychleji rostla i skupina zcela nových zákazníků - využít sítě největšího tuzemského operátora se za prvních 9 měsíců tohoto roku rozhodlo celkem 193 tisíc zákazníků, což je téměř o šest procent více než ve stejném období loňského roku.
Rodinu firemních zákazníků ve třetím čtvrtletí rozšířily například tyto firmy a instituce: Česká obchodní inspekce, Berger Bohemia, Policie ČR, Správa hl. města Prahy, Pfizer, Glaverbel Czech, MANPOWER či Město Skuteč. O tom, že se službami operátora jsou firemní klienti spokojeni, svědčí fakt, že řada významných firem prodloužila svou smlouvu - například Správa KRNAP, České radiokomunikace, Shell Czech Republic, Daimler Chrysler Automotive či Panasonic Mobile & Automotive Systems Czech.
Od začátku července do konce září roku 2005 získal T-Mobile celkem 90 tisíc zákazníků - 42 tisíc se rozhodlo pro některý z paušálních programů, 48 tisíc pro předplacenou kartu. Tento přírůstek je o
63 procent vyšší než ve třetím čtvrtletí loňského roku.
Pozitivní provozní výsledky opět přispěly ke zvýšení finanční výkonnosti, kterou T-Mobile dlouhodobě prokazuje. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací) vzrostl o 8,3 procenta na 9,669 miliardy Kč. Hodnota EBITDA marže se v porovnání s předchozím obdobím minulého roku zvýšila o 1 procentní bod a dosáhla hodnoty 47,1 %. Pozitivní trend potvrdily i celkové tržby - šestiprocentní růst na více než 20,5 miliardy Kč.
Jednou z priorit strategie T-Mobile jsou datové služby - to se odráží nejen v nárůstu objemu přenesených dat o 154 procent, ale i v celkovém objemu tržeb plynoucích z nehlasových služeb. Podíl těchto služeb se meziročně zvýšil o jeden procentní bod na stávajících 22 procent.
Datový provoz v sítí T-Mobile by se měl i nadále výrazně zvyšovat. Jako první v České republice spustil 19. října T-Mobile síť UMTS, využívající technologii TDD. Služba nazvaná Internet 4G zajišťuje uživatelům jeden z nejrychlejších mobilních přístupů k internetu v Evropě. Zákazníci tak dostávají plnohodnotnou alternativu k ADSL připojení přes pevnou linku. Zákazníci si mohou vybrat i další varianty připojení k internetu, ať už prostřednictvím technologie EDGE nebo GPRS.
9 měsíců 2005 | 9 měsíců 2004 | Změna v % | |
Počet zákazníků (´000) | 4 553 | 4 130 | 10,2 |
Tarifní zákazníci | 1 220 | 1 050 | 16,2 |
Twist zákazníci | 3 333 | 3 080 | 8,2 |
Noví zákazníci* (´000) | 193 | 183 | 5,7 |
Tarifní zákazníci | 116 | 161 | (28,2) |
Twist zákazníci | 78 | 22 | 255,6 |
Celkové tržby (mil. Kč) | 20 514 | 19 347 | 6,0 |
Tržby ze služeb | 19 271 | 18 271 | 5,5 |
Čistý zisk (mil. Kč) | 4 492 | 3 615 | 24,3 |
EBITDA (mil. Kč) | 9 669 | 8 931 | 8,3 |
EBITDA marže - celkové tržby* (%) | 47,1 | 46,2 | 1,0 p.b. |
EBITDA marže - tržby ze služeb (%) | 50,2 | 48,9 | 1,3 p.b. |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) | 483 | 503 | (4,0) |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 22,0 | 21,0 | 1,0 p.b. |
Poznámka: *zaokrouhleno
Finanční výsledky dle IFRS
Výsledky za skupinu T-Mobile International najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz