Praha, 13. listopadu 2003 - Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. zaznamenala za první tři čtvrtletí tohoto roku dvojciferný nárůst ve všech důležitých finančních ukazatelích. Celkové tržby se oproti stejnému období předchozího roku zvýšily o 14 % z 15,7 miliardy Kč na 17,9 miliardy Kč. Meziroční nárůst o 10 % zaznamenal také ukazatel EBITDA: zatímco na konci třetího čtvrtletí roku 2002 činil 7,6 miliardy Kč, za první tři čtvrtletí tohoto roku dosáhl hodnoty 8,3 miliardy Kč. Čistý zisk vzrostl o 22 %, a to z 2,4 miliardy Kč za první tři čtvrtletí loňského roku na 2,9 miliardy k 30. září 2003. (Finanční výsledky jsou uvedeny dle německých účetních standardů.)
"Tyto výsledky jasně ukazují, že naše společnost i ve vysoce konkurenčním prostředí dosahuje výrazného růstu. Díky Tarifové epidemii jsme historicky poprvé dosáhli prvenství v celkovém počtu tarifních zákazníků využívajících síť GSM na českém trhu. Tento úspěch potvrzuje naši strategii, která se opírá o cílenou nabídku jasně vymezeným skupinám uživatelů," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.
Z nové podzimní nabídky se mimořádné oblibě těšil například Tarif Student - do konce října tohoto roku si jej aktivovalo na 15 tisíc zákazníků. Noví uživatelé tarifních programů se na celkovém čistém přírůstku klientů podíleli téměř 80 %. Celková zákaznická základna vzrostla oproti stejnému období loňského roku o 12 %, když k 30. září 2003 registroval T-Mobile Czech Republic a.s. 3 691 tisíc zákazníků.
Trvalé zvyšování počtu zákazníků se příznivě odrazilo i v provozních výsledcích. Za první tři čtvrtletí tohoto roku provolali uživatelé v síti T-Mobile 2 615 milionů minut, což je o 15 % více oproti stejnému období předchozího roku, a odeslali 1 229 milionů textových zpráv, čímž počet odeslaných SMS meziročně vzrostl o 27 %. Velmi dynamický růst zaznamenala rovněž oblast datových služeb. Svědčí o tom počet uživatelů služby GPRS, kterou k 30. září využívalo 6krát více zákazníků než loni. Velký zájem je také o služby s přidanou hodnotou - například počet stažených Java her se meziročně zvýšil dvanáctkrát.
Q1 - Q3 2003 | Q1 - Q3 2002 | Změna % | |
Počet zákazníků (000) | 3 691 | 3 283 | 12,4 |
Tarifní zákazníci | 814 | 580 | 40,3 |
Twist zákazníci | 2 877 | 2 703 | 6,4 |
Noví zákazníci (000) | 182 | 432 | (57,9) |
Tarifní zákazníci | 143 | 132 | 8,3 |
Twist zákazníci | 39 | 300 | (87,0) |
Celkové tržby (mil Kč) | 17 906 | 15 717 | 13,9 |
EBITDA (mil Kč) | 8 328 | 7 574 | 10,0 |
Čistý zisk (mil Kč) | 2 938 | 2 405 | 22,2 |
ARPU (Kč) | 489 | 487 | 0,4 |
Celkový počet provolaných minut (mil) | 2 615 | 2 266 | 15,4 |
Celkový počet odeslaných SMS (mil) | 1 229 | 965 | 27,4 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz