Více než 5,7 milionu zákazníků, 57 % z nich tarifních
Zákazníci: menší útrata za vyšší objem spotřebovaných služeb
Meziroční nárůst spotřeby přenesených mobilních dat o téměř 90 %
Praha, 7. listopadu 2013 – Ve třetím čtvrtletí roku 2013 T-Mobile Czech Republic potvrdil svou pozici, a to i přes velmi turbulentní situaci na českém trhu. Operátor se s úspěchem vypořádal jak se zásadními změnami, které významně snížily ceny v mobilním sektoru, tak s množstvím virtuálních operátorů, kteří během posledních devíti měsíců vstoupili na trh.
Spotřeba služeb dále rostla, zejména v oblasti mobilních datových služeb. T-Mobile získal 235 000 nových zákazníků v mobilním sektoru; celkový počet uživatelů přesáhl 5,7 milionu. Také pevné služby zaznamenaly růst: počet pevných datových linek meziročně vzrostl na 119 000. Finanční ukazatele ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly.
„Rostoucí počet zákazníků a fakt, že stále aktivněji užívají naše služby, jasně ukazuje, že naše strategie je správná. Koncentrujeme se na realizaci našich služeb a vnitřní efektivitu; a právě to nám pomohlo k dosažení uspokojivých finančních výsledků,” říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „První tři čtvrtletí roku 2013 nám také přinesla velkou příležitost v B2B sektoru; od akvizice T-Systems Czech Republic si slibujeme razantní zvýšení našich kompetencí v tomto segmentu, a to v blízké budoucnosti.”
ZÁKAZNÍCI
K 30. září 2013 používalo mobilní služby T-Mobile přes 5,7 milionu zákazníků. Poměr tarifních zákazníků a uživatelů předplacených karet zůstal stejný jako v předchozím čtvrtletí: většinu, tedy 57 % (3,2 milionu), tvoří zákazníci tarifní. Průměrný měsíční churn (poměr zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) setrval na hodnotě 1,1 %. Počet pevných přístupových datových linek vzrostl o 13,3 % na 119 000.
V průběhu posledních tří čtvrtletí mobilní zákazníci provolali v průměru 142 minut měsíčně, což je o 7,6 % více než za stejné období loňského roku. Spotřeba telekomunikačních služeb vzrostla ve všech oblastech, nejvíce pak v oblasti dat: objem přenesených dat vzrostl o 88,9 % a dosáhl cca 4 470 TB (terabytů).
Pozn. | Q1–Q3 2013 | Q1–Q3 2012 | Změna meziročně (zaokrouhleno) |
|
Zákazníci – mobilní služby | (’000) | 5 733 | 5 415 | 5,9 % |
Tarifní zákazníci | (’000) | 3 248 | 3 003 | 8,2 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | (’000) | 2 474 | 2 412 | 2,6 % |
Noví zákazníci | (’000) | 235 | 34 | n/a |
Tarifní zákazníci | (’000) | 176 | 131 | 34,4 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | (’000) | 48 | -97 | n/a |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | (%) | 1,1 % | 1,1 % | 0,0 p. b. |
Počet přístupových datových linek – fix | (’000) | 119 | 105 | 13,3 % |
FINANČNÍ VÝSLEDKY
Negativní vlivy představované tarifní revolucí v druhém čtvrtletí tohoto roku a zvýšenou konkurencí více než 20 virtuálních operátorů, kteří vstoupili na český trh, se T-Mobile částečně podařilo vyrovnat ještě silnějším důrazem na interní efektivitu.
Celkové tržby za devět měsíců roku 2013 dosáhly 17,8 miliardy korun, přičemž tržby z mobilních služeb tvořily 15 miliard. Zákazníci zaplatili za mobilní služby v průměru 294 Kč za měsíc, což je o 20,5 % méně než ve stejném období loňského roku. Rostoucí spotřeba datových služeb se odrazila v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na mobilních tržbách: tento ukazatel se přiblížil rekordním 33 procentům.
Pozn. | Q1–Q3 2013 | Q1–Q3 2012 | Změna meziročně (zaokrouhleno) | |
Celkové služby – integrované | (mil Kč) | 17 774 | 19 793 | -10,2 % |
Tržby ze služeb – mobilní služby | (mil Kč) | 15 005 | 17 910 | -16,2 % |
Upravený ukazatel EBITDA (integrované služby) | (mil Kč) | 7 891 | 9 439 | -16,4 % |
Upravená EBITDA marže (celkové tržby) | (%) | 44,4 % | 47,7 % | -3,3 p. b. |
ARPU – mobilní služby | Kč | 294 | 370 | -20,5 % |
Tarifní zákazníci | Kč | 429 | 552 | -22,3 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | Kč | 119 | 146 | -18,5 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU | % | 32,7 % | 27 % | 6 p. b. |
Informace o aktivitách T-Mobile v roce 2013 najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz