T-MOBILE V PRVNÍCH DEVÍTI MĚSÍCÍCH 2013

Více než 5,7 milionu zákazníků, 57 % z nich tarifních
Zákazníci: menší útrata za vyšší objem spotřebovaných služeb
Meziroční nárůst spotřeby přenesených mobilních dat o téměř 90 %

Praha, 7. listopadu 2013 – Ve třetím čtvrtletí roku 2013 T-Mobile Czech Republic potvrdil svou pozici, a to i přes velmi turbulentní situaci na českém trhu. Operátor se s úspěchem vypořádal jak se zásadními změnami, které významně snížily ceny v mobilním sektoru, tak s množstvím virtuálních operátorů, kteří během posledních devíti měsíců vstoupili na trh. 

Spotřeba služeb dále rostla, zejména v oblasti mobilních datových služeb. T-Mobile získal 235 000 nových zákazníků v mobilním sektoru; celkový počet uživatelů přesáhl 5,7 milionu. Také pevné služby zaznamenaly růst: počet pevných datových linek meziročně vzrostl na 119 000. Finanční ukazatele ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly. 

„Rostoucí počet zákazníků a fakt, že stále aktivněji užívají naše služby, jasně ukazuje, že naše strategie je správná. Koncentrujeme se na realizaci našich služeb a vnitřní efektivitu; a právě to nám pomohlo k dosažení uspokojivých finančních výsledků,” říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „První tři čtvrtletí roku 2013 nám také přinesla velkou příležitost v B2B sektoru; od akvizice T-Systems Czech Republic si slibujeme razantní zvýšení našich kompetencí v tomto segmentu, a to v blízké budoucnosti.”

ZÁKAZNÍCI 

K 30. září 2013 používalo mobilní služby T-Mobile přes 5,7 milionu zákazníků. Poměr tarifních zákazníků a uživatelů předplacených karet zůstal stejný jako v předchozím čtvrtletí: většinu, tedy 57 % (3,2 milionu), tvoří zákazníci tarifní. Průměrný měsíční churn (poměr zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) setrval na hodnotě 1,1 %. Počet pevných přístupových datových linek vzrostl o 13,3 % na 119 000.  

V průběhu posledních tří čtvrtletí mobilní zákazníci provolali v průměru 142 minut měsíčně, což je o 7,6 % více než za stejné období loňského roku. Spotřeba telekomunikačních služeb vzrostla ve všech oblastech, nejvíce pak v oblasti dat: objem přenesených dat vzrostl o 88,9 % a dosáhl cca 4 470 TB (terabytů).

  Pozn. Q1–Q3 2013 Q1–Q3 2012 Změna meziročně
(zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby (’000) 5 733 5 415 5,9 %
Tarifní zákazníci (’000) 3 248 3 003 8,2 %
Zákazníci s předplacenou kartou (’000) 2 474 2 412 2,6 %
Noví zákazníci (’000) 235 34 n/a
Tarifní zákazníci (’000) 176 131 34,4 %
Zákazníci s předplacenou kartou (’000) 48 -97 n/a
Průměrný měsíční churn – mobilní služby (%)   1,1 %   1,1 %   0,0 p. b.
Počet přístupových datových linek – fix (’000) 119 105 13,3 %

FINANČNÍ VÝSLEDKY 

Negativní vlivy představované tarifní revolucí v druhém čtvrtletí tohoto roku a zvýšenou konkurencí více než 20 virtuálních operátorů, kteří vstoupili na český trh, se T-Mobile částečně podařilo vyrovnat ještě silnějším důrazem na interní efektivitu. 

Celkové tržby za devět měsíců roku 2013 dosáhly 17,8 miliardy korun, přičemž tržby z mobilních služeb tvořily 15 miliard. Zákazníci zaplatili za mobilní služby v průměru 294 Kč za měsíc, což je o 20,5 % méně než ve stejném období loňského roku. Rostoucí spotřeba datových služeb se odrazila v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na mobilních tržbách: tento ukazatel se přiblížil rekordním 33 procentům.

  Pozn. Q1–Q3  2013  Q1–Q3  2012   Změna meziročně (zaokrouhleno)
Celkové služby – integrované (mil Kč)  17 774  19 793  -10,2 % 
Tržby ze služeb – mobilní služby (mil Kč) 15 005 17 910 -16,2 % 
Upravený ukazatel EBITDA (integrované služby) (mil Kč) 7 891  9 439  -16,4 % 
Upravená EBITDA marže (celkové tržby) (%)   44,4 %    47,7 % -3,3 p. b. 
ARPU – mobilní služby 294   370 -20,5 % 
Tarifní zákazníci 429   552  -22,3 %
Zákazníci s předplacenou kartou 119    146    -18,5 % 
Podíl nehlasových služeb na ARPU %    32,7 %   27 %  6 p. b. 

 Informace o aktivitách T-Mobile v roce 2013 najdete zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz