V roce 2003 využívalo multimediální služby t-zones 5,5 milionu uživatelů*. Rostoucí zájem o mobilní data se pozitivně odrazil ve zvýšení podílu nehlasových služeb (včetně SMS) na celkovém ARPU. Nejvyšší podíl nehlasových služeb na ARPU vykazuje tradičně Česká republika; T-Mobile Czech Republic zvýšil za poslední rok tento ukazatel z 19 % na 21 %. Další nárůst zaznamenaly downloads a messagingové služby.
t-zones, non voice ARPU
Nejsilnějším "t-zones teritoriem" je Evropa - v Německu, Velké Británii, Rakousku, České republice a Nizozemí využívá tuto službu 4 miliony zákazníků. Zbývajících 1,5 milionu tvoří zákazníci ve Spojených státech. V České republice je na portálu t-zones registrováno necelých 300 000 uživatelů.
Růst užívanosti datových služeb se výrazně odrazil ve zvýšení podílu nehlasových služeb (včetně SMS) na celkovém ARPU - na evropských trzích činil v loňském roce 16 %, což je o 2 % více oproti roku 2002.
Downloads, novinky v hudbě
V roce 2003 zákazníci T-Mobile na celém světě stáhli 25 milionů motivů, evropští zákazníci pak plnou polovinu z tohoto počtu. Zákazníci T-Mobile v České republice patřili "ke špičce v oboru" - stáhli 3,2 milionu motivů a předehnali tak i podstatně větší trhy. K nejpopulárnějším kategoriím patří hudba, zvláště vyzváněcí tóny, které tvoří polovinu ze všech downloads.
T-Mobile nedávno uvedl dvě novinky v oblasti mobilní hudby, které si rychle získávají oblibu. Tzv. realtones (poslední generace vyzváněcích tónů založená na skutečných hudebních nahrávkách) byly uvedeny v Německu, Velké Británii a Rakousku v říjnu 2003. Caller Tunes (zvuk či hudba, kterou slyší volající namísto standardního vyzváněcího tónu) zahájily provoz ve Velké Británii v prosinci 2003 a v Německu jako SoundLogo letos v polovině února. Obdobnou službu představil T-Mobile v České republice tento týden.
SMS, MMS; nové typy telefonů
Messagingové služby zaznamenaly v roce 2003 další rychlý růst - zákazníci T-Mobile odeslali 22 miliard SMS zpráv, což ve srovnání s rokem 2002 představuje nárůst o 5,5 miliardy. V Evropě zákazníci poslali 18,3 milionu MMS zpráv, přičemž se počet zákazníků za poslední rok zvýšil desetkrát.
MMS podporuje 39 % všech nových telefonů, 14 % prodaných telefonů je vybaveno fotoaparátem. Nové typy telefonů dále podporují Javu, mají velké barevné displeje, integrovaný fotoaparát, moderní vyzváněcí tóny a jednoduchý přístup k t-zones, často prostřednictvím speciální klávesy. To vše zjednodušuje přístup k službám na tomto mobilním portálu. V roce 2003 více než 90 % z celkového počtu telefonů prodaných v evropských sítích T-Mobile podporovalo datové služby (WAP a/nebo GPRS). Barevným displejem bylo vybaveno 42 % přístrojů, 48 % z nich podporovalo Javu.
Přehled zemí
2003 | Celkem | EU | AT | CZ | DE | NL | UK |
aktivní uživatelé t-zones v prosinci 2003 GPRS & WAP, bez MMS (miliony) | 5,5 | 3,97 | 0,25 | 0,27 | 2,22 | 0,24 | 0,99 |
Celkový počet odeslaných SMS (miliardy) | 21,97 | 17 | 0,52 | 1,67 | 11,24 | 0,59 | 2,98 |
Celkový počet odeslaných MMS (miliony) | 18,3 | 0,87 | 1,29 | 10,83 | 0,92 | 4,39 | |
Celkový počet dowmloads v roce 2003 (miliony) | 24,46 | 12,46 | 0,97 | 3,23 | 5,06 | 1,08 | 2,12 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz