T-Mobile oznamuje výsledky za první polovinu roku 2012

  • Téměř 5,4 milionu mobilních zákazníků, z toho 54,8 % s tarifem
  • Spotřeba telekomunikačních služeb roste, nejvíce v oblasti dat

Praha, 9. srpna 2012 – Ani druhé čtvrtletí letošního roku nepřineslo významnou změnu v trendech ovlivňujících český telekomunikační trh: zatímco spotřeba telekomunikačních služeb – zejména v oblasti mobilních dat – rostla, ceny a s nimi i příjmy operátorů se snižovaly. T-Mobile se nadále zaměřoval především na rozvoj datových služeb a mj. zdvojnásobil rychlost 3G sítě; přinesl však i řadu nových tarifních nabídek. Zatímco počet uživatelů mobilních služeb dlouhodobě osciluje kolem hranice 5,4 milionu, s nadále rostoucím podílem tarifních zákazníků, zákaznická základna v segmentu pevných služeb se meziročně zvýšila na 105 tisíc přístupů. Finanční ukazatele ve srovnání s prvními šesti měsíci loňského roku poklesly, zatímco spotřeba služeb významně stoupá. Například objem přenesených dat se meziročně zdvojnásobil.

 „Jsme rádi, že jsme i v podmínkách stagnujícího trhu dokázali dosáhnout takto dobrých výsledků,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „Pozitivním signálem je razantně rostoucí zájem zákazníků o naše mobilní datové služby i o služby pevných linek.“  

Zákazníci
K 30. 6. 2012 T-Mobile obsluhoval necelých 5,4 milionu zákazníků mobilních služeb, přičemž téměř 55 % (2,9 milionu) tvořili uživatelé tarifní. Předplacenou kartu Twist využívalo ke konci prvního čtvrtletí 2,4 milionu zákazníků. Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří přestali používat služby operátora) se dále snížil na 1,2 %.  

Počet přístupů přes pevné připojení (hlas a data) vzrostl o 18 % na 105 tisíc. 

V prvních šesti měsících letošního roku zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 133 minut, což představuje oproti loňskému roku o 6,4 % více. Nárůst spotřeby se projevil ve všech oblastech, tedy jak provolaných minutách, tak počtu SMS, ovšem zdaleka nejvíce se zvýšil objem přenesených dat – ten se meziročně téměř zdvojnásobil a dosáhl přibližně 1 452 terabytů. 

´000 1. pol. 2011 1. pol. 2012 Změna meziročně
Počet zákazníků - mobilní služby 5 425 5 377 -0,9 %
Tarifní zákazníci 2 823 2 949 4,5 %
Twist zákazníci   2 602 2 428 -6,7 %
Noví zákazníci -42 -4 n/a
Tarifní zákazníci 52 76 46,2 %
Twist zákazníci -94 -80 n/a
Průměrný měsíční churn - mobilní služby 1,3 % 1,2 % -0,1 p. b.
Tarifní zákazníci 0,5 % 0,4 % -0,1 p. b.

Finanční výsledky
Ve finančních výsledcích T-Mobile se silně odrážejí dva výrazné faktory: ceny telekomunikačních služeb a tím i příjmy z nich dlouhodobě klesají, což musí operátoři kompenzovat tlakem na efektivitu. 

V prvním pololetí společnost vykázala celkové tržby za fixní i mobilní služby ve výši 12,9 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly téměř 11,7 miliardy Kč. Měsíčně zákazníci utratili za mobilní služby v průměru 363 Kč, což je o 4,7 % méně než vloni. Růst využívání dat se promítl v podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb, který meziročně stoupl o tři procentní body na rekordních 27 %.  

v Kč 1. pol. 2011 1. pol. 2012 Změna meziročně
Celkové tržby (mil.) - integrované 13 396 12 926 -3,5 %
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 12 436 11 668 -6,2 %
Upravený ukazatel EBITDA (mil.) (integr. služby) 6 697 6 029 -10,0 %
Upravená EBITDA marže (celkové tržby) 50,0 % 46,6 % -3,4 p. b.
ARPU – mobilní služby 381 363 -4,7 %
Tarifní zákazníci 589 540 -8,3 %
Twist 153 145 -5,2 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU 24 % 27 % 3 p. b.

Informace o dalších aktivitách T-Mobile v prvních šesti měsících letošního roku můžete najít zde.

 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz