T-Mobile kompenzuje zvýšení DPH

  • Twist zákazníkům bude navýšen kredit
  • Tarifní zákazníci získají slevu v lednové faktuře
  • Kompenzace ve výši desítek milionů korun

Praha, 11. prosince 2003 - Na základě usnesení Parlamentu České republiky se od 1.1.2004 mění sazba daně z přidané hodnoty u většiny služeb z 5 % na 22 %; tato změna se týká i služeb telekomunikačních. Stejně jako ostatní operátoři promítne společnost T-Mobile zvýšenou sazbu DPH do koncových cen. Ceny služeb bez DPH se však nemění, pouze se zvyšuje odvod do státního rozpočtu. T-Mobile si je vědom dopadu této změny na zákazníky; a proto se jim rozhodl ulehčit přechod na novou sazbu DPH formou kompenzací. "Vážíme si důvěry našich zákazníků a chceme jim maximálně vyjít vstříc. Přestože to žádný zákon neukládá, rozhodli jsme mezi zákazníky rovnoměrně rozdělit několik desítek milionů korun," vysvětluje zmíněný krok Jiří Hájek, tiskový mluvčí T-Mobile.

Twist: "Dobijte si kredit do 31.12. a volejte za staré ceny i nadále"
Stav kreditu (bez DPH) na zákaznické Twist kartě po půlnoci 31. 12. 2003 bude navýšen o 17 %. Tato  částka představuje kompenzaci rozdílu způsobeného zvýšením DPH u telekomunikačních služeb z 5 % na 22 %. Navýšení kreditu proběhne v období do 10.1.2004.

"Čím vyšší částku zákazník dobije, tím déle bude volat za ceny, na které je zvyklý," vysvětluje Jiří Hájek a dodává: "Vezmeme-li v úvahu průměrnou útratu Twist zákazníka, v případě, že dobije např. 7.500 Kč, bude volat za nižší ceny ještě v roce 2005."

Zároveň T-Mobile všem zákazníkům doporučuje, aby dobití kreditu uskutečnili včas a nenechávali je na poslední chvíli. O možnosti získat kompenzaci jsou zákazníci od 11.12. informováni mj. formou reklamní kampaně a na internetových stránkách www.t-mobile.cz.

Tarifní zákazníci: "Sleva 5,4 - 11,7 %"
Zákazníci, kteří využívají některý z tarifních programů T-Mobile, obdrží za celé přelomové období pouze jednu fakturu, v níž jim bude přiznána sleva ve výši 5,4 - 11,7 % z fakturované částky. Výše kompenzace je závislá na zařazení zákazníka do určitého zúčtovacího období, resp. na počtu prosincových dní (tedy délce období zatíženého nižší sazbou DPH) v jeho vyúčtování.

zúčtovací období  počet dní v prosinci  sleva z fakturované částky
od 06. 12. 2003 do 05.1.2004 26 11,7 %
od 13.12.2003 do 12. 1.2004 19 8.6 %
od 20.12. 2003 do 19. 1.2004 12 5,4 %

Údaj o tom, za jaké  období jsou služby účtovány, je uveden na faktuře.

Pokud jsou tedy zákazníkovi účtovány služby v zúčtovacím období  6.12.2003 - 5. 1.2004, je mu fakturováno 26 prosincových dní a získá slevu ve výši 11,7 % z vyfakturované částky. Tedy například, pokud je výše fakturované částky 1 000 Kč včetně DPH, zákazník získá slevu 117 Kč, takže zaplatí pouze 883 Kč včetně DPH.

Uvedená kompenzace není určena pro ty tarifní zákazníky T-Mobile, kteří jsou plátci DPH, a tudíž zvýšení DPH se jich přímo nedotkne.

"Navrhované řešení považujeme z pohledu zákazníků za jednoduché - zákazník obdrží pouze jedno standardní vyúčtování, v němž bude sleva uvedena jako samostatná položka," vysvětluje Jiří Hájek a doplňuje: "Zcela transparentně budeme zákazníkům dále počítat i volné minuty v rámci jejich tarifu, a budou je moci čerpat v rámci celého standardního zúčtovacího období, tak jak jsou zvyklí." Zvolené řešení také zohledňuje fakt, že u některých bank mají zákazníci nastaveno pouze jedno možné inkaso v měsíci, takže by zaplacení dvou faktur od jednoho dodavatele mohlo být složité. 

Další informace ke změně DPH a způsobu kompenzací u T-Mobile zákazníci získají na www.t-mobile.cz či bezplatné infolince (4603 ze sítě T-Mobile).

T-Mobile Czech Republic a.s. je prvním a jediným domácím operátorem v České republice, který je členem globální telekomunikační skupiny. V průzkumu Reader's Digest European Trusted Brands 2002 T-Mobile zvítězil v kategorii Nejdůvěryhodnější mobilní operátor v ČR. Více informací o společnosti a službách na www.t-mobile.cz.

T-Mobile International, jedna ze čtyř strategických divizí koncernu Deutsche Telekom AG, patří k předním mezinárodním poskytovatelům služeb mobilní komunikace. Dceřiné a přidružené společnosti Deutsche Telekom poskytují služby více než 80 miliónům uživatelů mobilních telefonů na celém světě. T-Mobile je prvním transatlantickým mobilním operátorem, který využívá digitální bezdrátovou technologii standardu GSM. V říjnu získala skupina T-Mobile prestižní ocenění World Communication Awards 2003 jako nejlepší globální mobilní operátor. Více na www.t-mobile.net.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz