Praha 25. července 2007 - České silnice jsou i po zavedení nového silničního zákona životu nebezpečnou zónou. Podle průzkumu agentury IBRS 92 % řidičů používá za jízdy občas mobil, jen 72 % z nich však má handsfree. Třicet procent řidičů tak nerespektuje zákon a dává všanc své body. A nejen body - nevěnování plné pozornosti řízení vozidla, na němž má velký podíl právě způsob používání mobilů během jízdy, je totiž nejčastější příčinou dopravních nehod. Ještě nebezpečnější než volání je esemeskování, prohlížení organizéru, kontaktů apod.
"Reakční doba řidiče, jenž se nevěnuje plně řízení, je podle Autoklubu ČR téměř trojnásobně delší oproti reakční době řidiče v plné pozornosti. Proto je zásada 'Obě ruce na volant' důležitou součástí mobilního desatera, které jsme připravili v rámci projektu jaXmobilem již v roce 2006," říká Martina Kemrová, manažerka firemní komunikace a tisková mluvčí T-Mobile, a dodává: "Rozhodně ji nelze brát na lehkou váhu, při nedostatečném věnování pozornosti řízení jde o životy."
V 1. pololetí letošního roku došlo na silnicích k 86 515 dopravním nehodám, které byly nejčastěji způsobeny tím, že motoristé nevěnovali plnou pozornost řízení vozidel (18,5 % případů). Čelní místa hitparády příčin havárií dále patří nedodržení bezpečné vzdálenosti a nesprávnému otáčení a couvání. Velmi alarmující je počet usmrcených osob - v prvním pololetí 2007 zahynulo na tuzemských silnicích 495 lidí, což je o 14,1 procenta více než ve stejném období loňského roku. Právě nedostatečná koncentrace na řízení si vyžádala 55 životů.
Kromě iniciativy jaXmobilem se proto T-Mobile rozhodl podpořit používání handsfree i dalším projektem. Ve spolupráci s Centrem Paraple a Autoklubem ČR připravil svou první sociálně marketingovou kampaň, nazvanou Call&Drive. Ta probíhá od června do konce srpna a jejím cílem je upozornit veřejnost pomocí šokujících reklamních materiálů na tragické následky telefonování za volantem.
Část z prodeje handsfree bude věnována na dobročinné účely. "Z ceny každého handsfree zakoupeného u T-Mobile během kampaně putuje pět procent ve prospěch Centra Paraple," uvádí Martina Kemrová. Poslední čísla udávají, že v prvních týdnech kampaně (25. - 29. týden) zákazníci v T-Mobile zakoupili 1895 kusů HF sad a headsetů, a operátor tak zatím přispěl částkou přesahující 111 000 Kč.
Společnost T-Mobile se mobilní etiketě věnuje soustavně již od roku 2005. V minulém roce spustila úspěšný projekt jaXmobilem, jehož ústředním bodem je stejnojmenný portál www.jaXmobilem.cz. Na projektu firma spolupracuje s kreslířem Štěpánem Marešem. Projekt je součástí programu společenské odpovědnosti T-Mobile, který dále zahrnuje Fond T-Mobile, zaměřující se na podporu místních iniciativ v regionech, kde firma působí. T-Mobile navíc každoročně pořádá charitativní aukci mezi zaměstnanci, organizuje zaměstnanecký dobrovolnický program, podporuje třídění odpadu ve firmě a jako první mobilní operátor na trhu zahájil zpětný odběr starých telefonů a jejich bezplatnou ekologickou likvidaci ve všech prodejnách T-Mobile.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz