Praha 26. ledna 2006 - V uplynulém roce společnost T-Mobile Czech Republic nadále posilovala svou pozici na českém mobilním trhu. Na konci roku 2005 T-Mobile obsluhoval celkem 4,63 miliónu zákazníků, což znamená meziroční přírůstek více než 274 tisíc zákazníků. Operátor dále posílil svou pozici v oblasti tarifních (post-paid) zákazníků o 16,6 procenta na nynějších téměř 1,3 miliónu. Výrazně se projevil nárůst prodeje mobilních přístrojů, kdy v roce 2005 jich bylo prodáno více než 873 tisíc, tedy o 29 procent více než v roce předchozím.
"Rok 2005 byl pro nás přelomovým - dosáhli jsme pozice jedničky v počtu SIM karet," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile, a dodává: "Je pochopitelné, že růst na saturovaném trhu se zpomaluje, nicméně jsme přesvědčeni, že i v tomto roce budeme schopni nabízet zákazníkům to, co opravdu chtějí, a posílíme svou pozici."
Meziročně vzrostl počet zákazníků o 6,3 procent na stávajících 4,63 milionu. Výrazný nárůst T-Mobile zaznamenal v segmentu tarifních zákazníků - k 31.12.2005 jich měl cca 1,3 milionu, což je o 16,6 procenta více než na konci roku 2004. Z celkového počtu nových zákazníků bylo tarifních zákazníků plných 67 procent. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu se mírně zvýšil o 2,8 procenta na 3,3 milionu.
Nejvyšší přírůstky zákaznické báze v roce 2005 byly zaznamenány ve třetím a čtvrtém čtvrtletí. V tomto nárůstu se pozitivně promítly četné atraktivní novinky, které T-Mobile představil v průběhu roku - letní "dvojnásobky", zajímavé incentivy programu Twist Bonus, podzimní akce desetinásobků volných minut či tradičně zajímavá vánoční nabídka. Zájemce o mobilní data jistě uspokojilo výrazné rozšíření pokrytí EDGE technologií či spuštění prvního UMTS v České republice.
Zákazníci T-Mobile měli výrazně vyšší zájem o koupi mobilního přístroje - v roce 2005 jich bylo prodáno více než 873 tisíc, což představuje meziroční nárůst ve výši 29 procent.
TMCZ | 31.12.2004 | 31.12.2005 | Změna |
Počet zákazníků | 4 359 980 | 4 634 165 | 6,3 % |
post-paid | 1 104 630 | 1 287 582 | 16,6 % |
pre-paid | 3 255 350 | 3 346 583 | 2,8 % |
Prodané mobilní zařízení a Twist sady | 676 248 | 873 162 | 29,1 % |
T-Mobile Czech Republic a.s. je od roku 2002 součástí globální skupiny T-Mobile International. Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile International majoritní podíl, vzrostl v roce 2005 z původních 69,2 na 77,4 miliónů. Čistý přírůstek zákazníků skupiny T-Mobile International oproti předchozímu roku vzrostl přibližně o 12 procent, tedy zhruba stejně jako v roce 2004. (Kompletní zprávu T-Mobile International najdete zde.)
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz