Praha 25. prosince 2010 – Poprvé v mobilních dějinách štědrodenní provoz zaznamenal poklesy většiny sledovaných hodnot. Zatímco celkový provoz vzrostl o více než 6,2 procent ve srovnání s rokem 2009, počet hovorů se snížil, a to skoro o 2,2 procenta na 16,6 milionu. Nejoblíbenějším způsobem, jak popřát svým blízkým, zůstává textová zpráva. SMS centrum jich zpracovalo 29,6 milionu, což představuje meziroční pokles o necelých 5 procent. Také počet MMS zpráv se snížil, a to téměř o 4 procenta.
Štědrý den se vyznačuje vyšším poměrem osobních blahopřání formou hovorů, byť stále převažují textové zprávy. Celkový počet příchozích i ochozích hovorů dosáhl téměř 16,6 milionu, což představuje meziroční pokles o více téměř 2,2 procenta. Téměř 9,1 milionů hovorů z tohoto počtu uskutečnili zákazníci T-Mobile. Největší hlasový provoz se odehrál stejně jako vloni mezi 10:15 a 11:15, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také kolem 20. hodiny, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.
Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile po loňském mírném nárůstu letos poklesl o téměř 5 procent na 29,6 milionu. Zákazníci k rozesílání textových zpráv využívají vedle svých telefonů také nejrůznější externí aplikace. Množství druhých jmenovaných se meziročně zvýšilo o 3 procenta na téměř 3,6 milionu. Ovšem naprostá většina SMS je odeslána z mobilů - letos jich bylo více než 26 milionů, tedy o necelých 6 procent méně než v roce 2009. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 13:30 – 14:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 miliony zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 13:45 – 14:00 pak bylo zpracováno 737 tisíc zpráv.
Pokles zaznamenaly i jinak dlouhodobě rostoucí multimediální zprávy (MMS): zatímco v roce 2009 prošlo MMS centrem zhruba 244 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet dosáhl necelých 235 tisíc, tedy o přibližně 4 procenta méně. Nejrušnější MMS provoz byl letos překvapivě už dopoledne – mezi 10:45 a 11:45. Během tohoto úseku MMS centrem prošlo více než 20 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 11:30 – 11:45, kdy MMS centrum přijalo 5,4 tisíce zpráv.
V tisících | 2009 | 2010 | Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 16 920 | 16 554 | -2,16 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 9 276 | 9 076 | -2,16 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 31 188 | 29 644 | -4,95 |
SMS z mobilů | 27 715 | 26 061 | -5,97 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 244 | 235 | -3,92 |
MMS z mobilů | 146 | 134 | -8,92 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz