Štědrý den v síti T-Mobile

  • Zákazníci T-Mobile odeslali více než 21 milionů SMS zpráv a uskutečnili přes 15 milionů hovorů
  • Počet odeslaných MMS zpráv se meziročně zvýšil o více než 68 procent
  • Celkový provoz v síti meziročně vzrostl o necelých 5 procent

Praha 25. prosince 2005 - Mobilní telefon je jedním z nejoblíbenějších prostředníků komunikace i ve svátečních dnech, o čemž svědčí i letošní provozní statistiky vánočního provozu v síti T-Mobile. Nadále nejoblíbenějším způsobem, jak poblahopřát bližním, je SMS zpráva: zákazníci T-Mobile odeslali 21,6 milionu textových zpráv, což je téměř o 13 procent více než vloni. Celkový počet hovorů mírně poklesl na 15,2 milionu. Největší nárůst zaznamenaly MMS zprávy - zákazníci jich letos odeslali o 68,4 procent více než v roce 2004. Celkový objem provozu vzrostl o necelých 5 procent, a i při tomto zatížení síť T-Mobile obstála bez výpadků.

Na Štědrý den zákazníci T-Mobile uskutečnili téměř 15,2 milionu hovorů, což oproti loňskému roku představuje pokles o 6,4 procenta. Lidé však se svými blízkými hovořili déle, průměrná délka hovoru meziročně vzrostla přibližně o 7 procent. Největší hlasový provoz byl zaznamenán mezi 10:00 - 11:00, kdy bylo uskutečněno cca 1,2 milionu hovorů. Nejvyšší počet hovorů v jednom okamžiku byl však tradičně po večerní nadílce - i letos ve 20:15. Celková úspěšnost hovorů byla i v době největší špičky více než 99 procent.

V odesílání SMS zpráv si zákazníci T-Mobile udržují stabilní výkonnost - aktuální štědrodenní "průměr na hlavu" je 4,6 zprávy. Celkově zákazníci ze svých mobilů odeslali téměř 21,6 milionu zpráv. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o nárůst ve výši 13 procent. Hodinou, kdy bylo odesláno nejvíce vánočních SMS, byl čas 12:30 - 13:30. Nejrušnější "textovací" čtvrthodinou pak bylo 15 minut mezi 12:30 a 12:45, kdy zákazníci odeslali přes 540 tisíc zpráv.

O tom, že multimediální zprávy jsou zvláště vhodné pro sdílení radosti z vánočních dárků, svědčí následující data: Zatímco v roce 2004 prošlo MMS centrem celkově 88 tisíc zpráv , letos tento počet dosáhl téměř 136 tisíc, což představuje nárůst o 55 procent. Zákazníci odeslali téměř 88 tisíc multimediálních zpráv, což je o 68,4 procent více než vloni. Nejvíce MMS zpráv bylo odesláno tradičně v době po nadílce - v hodině mezi 19:45 a 20:45.

Celkový objem provozu se zvýšil o necelých 5 procent. Síť T-Mobile obstála i ve štědrovečerním náporu se ctí - nebyly zaznamenány žádné výpadky.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz