Štědrý den 2018 v síti T-Mobile: rapidní nárůst datového provozu, osobní přání a klidná večeře bez mobilů

Konkrétně během 24. prosince 2018 Češi uskutečnili v síti T-Mobile 15 640 271 telefonátů, poslali 21 509 897 SMS a 565 193 MMS. Datový provoz se zvýšil oproti loňskému Štědrému dnu o 109 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 20. a 22. hodinou. Češi si nejvíce volali během dopoledne, a sice mezi 9-12 hodinou – tedy ještě před tím, než začali finišovat s přípravou štědrovečerních oslav. Během Štědrého dne výrazně stoupl počet poslaný SMS a MMS oproti běžnému všednímu dnu, v případně SMS je to nárůst o 226 %, MMS o 468 %.

Smršť přání skončila a provoz razantně poklesl mezi pátou a šestou večer. To je dle průzkumu přesně doba, kdy Česká republika usedá ke štědrovečerní tabuli (mezi pátou a šestou zahajují večeři tři čtvrtiny Čechů). U stolu pak 89 % lidí mobil nepoužívá – prostě jej ztiší, nekontrolují nebo dokonce vypnou. Stejně tak děti: naprostá většina těch, které mají svůj mobilní telefon, musí dodržovat jasná pravidla. Buď stejná, jako u běžné večeře, nebo dokonce přísnější. Ani po ukončení večeře již lidé v intenzivní komunikaci příliš nepokračovali – po rozdání dárků a puštění pohádky v televizi si všichni užívají chvíle s nejbližšími. Pozn.: průběh provozu najdete v grafech na konci tiskové zprávy.

A jak si lidé přáli? Průzkum ukázal, že lidé spolu chtějí během Vánoc být v osobním kontaktu. Pokud se nemohou fyzicky potkat, nejvíc chtějí, aby jim příbuzní či známí osobně zavolali. Tuto formu vánočního přání má v oblibě 67 % lidí. Podobně lidé dávají přednost osobní SMS (59 %) nebo osobnímu emailu (52 %). Samozřejmě, stále platí, že potěší i tradiční pohled poslaný poštou – velmi rádo jej obdrží 56 % lidí. Naopak hromadné SMS či emaily lidé příliš „nemusí“. Pro 25, respektive 22 % dotázaných je taková forma přání vyloženě negativní.

„Lidé mají zkrátka rádi, když je Vaše přání osobní a ne hromadné. Platí to pro Štědrý den i Nový rok. Stojí za to dát si chvilku práci s napsáním pár slov, aby vaši blízcí viděli, že jste poslali přání konkrétně jim a mysleli jste na ně,“ vysvětluje Martina Kemrová, senior manažerka komunikace T-Mobile Česká republika.

Průzkum pro T-Mobile realizovala společnost Kantar TNS v říjnu 2018 na vzorku 766 respondentů.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz