Praha, 25. prosince 2015 – Poprvé v doložené historii štědrodenní provoz v síti T-Mobile ve srovnání s předchozím rokem poklesl. Provoz se zřetelně přesunul od „klasických“ hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový provoz v síti operátora se v porovnání se stejným datem loňského roku snížil o necelé procento, celkový počet uskutečněných hovorů klesl o 2,3 % na přibližně 17,9 milionu. SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 29, 5 milionu blahopřejných zpráv, což představuje mírný meziroční nárůst o 0,5 %. K vyššímu nárůstu došlo u multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 495 tisíc, tedy o 7,9 % více než vloni. Nejvíce stoupl oproti loňskému roku celkový datový provoz, a to o 141,8 %.
Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl zhruba 17,9 milionu, což je o 2,3 % méně než v roce 2014. Rozložení hovorů v čase zůstává obdobné jako v předchozích letech: největší hlasový provoz se odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno více než 1,9 milionu hovorů.
Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den nepatrně stoupl o 0,5 % na 29,5 milionu. Tentokrát si odesilatelé přivstali, zatímco vloni bylo nejvíc SMS odesláno po poledni (12:45 – 13:45), letos byl nejrušnější úsek 10:15 – 11:15, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 milionu zpráv. Nejrušnější čtvrthodina 11:00 – 11:15 přinesla téměř 705 tisíc zpráv.
Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly výraznější nárůst než SMS: letos jejich počet přesáhl 495 tisíc, což je o 7,9 % více než vloni. Nejrušnější MMS provoz probíhal mezi 12:45 – 13:45; během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 43,5 tisíce multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 13:15 – 13:30, kdy MMS centrum přijalo přes 11 tisíc zpráv.
Datový provoz se zvýšil cca o 142 %, a to ve všech typech sítí. Největší nárůst zaznamenala nejrychlejší 4G (LTE) síť, kde se objem dat zvýšil o rekordních 1349 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 20:30 a 21:30.
|
2014 | 2015 | Rozdíl % |
Hovory (příchozí i odchozí) |
18,309,167 |
17,885,220 |
-2.32 |
Hovory zákazníků TMCZ |
9,537,491 |
9,343,865 |
-2,03 |
SMS (mobily i aplikace) |
29,387,623
|
29,520,030 |
0,45 |
SMS z mobilů |
27,061,784 |
26,646,807 |
-1,53 |
MMS (mobily i aplikace) |
459,120 |
495,430 |
7,91 |
MMS z mobilů |
292,180 |
313,878 |
7,43 |
Datový provoz (GB) |
24,666 |
59,649 |
141,83 |
2G |
3,193 |
3,066 |
-3,98 |
3G |
19,047 |
21,441 |
12.57 |
4G |
2,426 |
35,141 |
1348.80 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz