Praha 25. prosince 2012 – Štědrodenní provoz v síti T-Mobile na rozdíl od předchozích let mírně stoupl přibližně o 4 %, a to zejména zásluhou nárůstu datového provozu. Celkový počet hovorů mírně klesl o necelá 3 % na přibližně 16,3 milionu. Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, ovšem letos SMS centrum jich zpracovalo „pouze“ 26,3 milionu, což představuje meziroční pokles o cca 4 %. Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 336 577, tedy o více než 21 % více než vloni. Celkový datový provoz se oproti loňskému roku zvýšil o 110 %.
Hodně Čechů na Štědrý den obvolává své nejbližší. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl téměř 16,3 milionu, což je o necelá 3 % méně než v roce 2011. Největší hlasový provoz se jako vloni odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.
Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den už třetím rokem klesá – letos téměř o 4 % na 26,3 milionu. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 12:30 – 13:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,4 milionů zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 12:45 – 13:00 pak bylo zpracováno 609 tisíc zpráv.
Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly i letos nárůst: letos jejich počet dosáhl téměř 337 tisíc, tedy o plných 21 % více. Nejrušnější MMS provoz byl letos mezi 12:45 - 13:45. Během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 29 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 12:45 - 13:00, kdy MMS centrum přijalo 7 tisíc zpráv.
V tisících | 2012 | 2011 | Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 16 247 | 16 735 | -2,9 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 8 508 | 8 777 | -3,1 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 26 283 | 27 337 | -3,9 |
SMS z mobilů | 23 435 | 24 520 | -4,4 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 337 | 277 | 21,3 |
MMS z mobilů | 218 | 174 | 24,9 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz