Štědrý den 2011 v síti T-Mobile

Praha 25. prosince 2011 – Štědrodenní provoz v síti T-Mobile se držel trendu posledních let – celkový provoz meziročně nepatrně poklesl o necelých 0,2 procenta, celkový počet hovorů se mírně zvýšil, a to o jedno procento na 16,7 milionu. Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos SMS centrum jich zpracovalo „pouze“ 27,3 milionu, což představuje meziroční pokles téměř o 8 procent. Výrazně ovšem vzrostl počet MMS zpráv – MMS centrum jich přijalo 277 430, tedy o více než 18 procent více než vloni

Na Štědrý den rok od roku více voláme, i když stále převažují textové zprávy. Celkový počet příchozích i ochozích hovorů přesáhl téměř 16,7 milionu, což představuje meziroční nárůst o jedno procento. Téměř 8,8 milionů hovorů z tohoto počtu uskutečnili zákazníci T-Mobile. Největší hlasový provoz se mírně posunul směrem k ránu – zákazníci byli nejaktivnější 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno téměř 1,7 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den už podruhé meziročně poklesl – letos o téměř 8 procent na 27,3 milionu. Zákazníci k rozesílání textových zpráv využívají vedle svých telefonů také nejrůznější externí aplikace. Ovšem naprostá většina SMS je odeslána z mobilů  - letos jich bylo více než 24,5 milionů, tedy o necelých 6 procent méně než v roce 2010. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 12:30 – 13:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,5 milionů zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 12:45 – 13:00 pak bylo zpracováno 635 tisíc zpráv.

Po loňském poklesu zaznamenaly nárůst multimediální zprávy (MMS): zatímco v roce 2010 prošlo MMS centrem zhruba 235 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet dosáhl 277 tisíc, tedy o plných 18 procent více. Nejrušnější MMS provoz byl letos úsek mezi 13:00 a 14:00. Během této hodiny MMS centrem prošlo téměř 24 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 13:00 – 13:15, kdy MMS centrum přijalo 7 tisíc zpráv.

V tisících 2011 2010 Meziroční změna v %
Hovory (příchozí i odchozí) 16 734 16 554 1,09
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile 8 777 9 076 -3,29
SMS (z mobilů i externích aplikací) 27 335 29 644 -7,78
SMS z mobilů 24 520 26 061 -5,91
MMS (z mobilů i externích aplikací) 277 235 18,22
MMS z mobilů 174 134 31,21

 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz