Společnosti Orange, Telefónica Móviles, TIM a T-Mobile oznamují výsledky své spolupráce a představují společné nabídky

Členové aliance se spojují pod obchodní značkou FreeMove
Klíčové úkoly zahrnují:

  • Závazek zlepšit konkurenceschopnost na trhu multinárodních společností s výdaji za služby mobilní komunikace ve výši 4 miliard ?, a to prostřednictvím spolupráce na nabídkách a dodávkami ujednocených a přesvědčivých obchodních řešení.
  • Poskytování moderních, bezbariérových služeb při cestách do zahraničí a vývoj nových služeb pro mezinárodní zákazníky.
  • Cíl - pomocí atraktivních nabídek zákazníkům zvýšit hlasový provoz v rámci aliance o 10 procent a zdvojnásobit datový provoz GPRS každý rok po dobu následujících tří let.
  • Ekonomické výhody ze společného nákupu šesti miliónů mobilních telefonů i z preferenčních dodavatelských smluv se společnostmi Siemens a Motorola.

Londýn, Velká Británie - Aliance mobilních operátorů, tvořená společnostmi Orange SA, Telefónica Móviles, TIM (Telecom Italia Mobile) a T-Mobile dnes oznámila hmatatelné výsledky spolupráce těchto společností, nastínila plány do budoucnosti a představila svoji novou značku. Aliance, která sdružuje přední společnosti z Velké Británie, Francie, Německa, Itálie a Španělska, využívá společná měřítka, společnou sílu a odborné znalosti, aby zákazníkům přinesla nové možnosti, nabízející větší výběr, flexibilitu a transparentnost služeb.

Členové aliance, poskytující služby téměř 170 miliónům zákazníků v jednadvaceti evropských zemích a přibližně 230 miliónům zákazníků po celém světě, představili svoji novou značku FreeMove, která bude používána pro společné nabídky aliance. Tato značka znamená jednoduchost, kvalitu a spolehlivost a bude používána společně se stávajícími obchodními značkami členů, čímž bude zákazníkům zaručeno, že dostanou stejně vyvinuté mobilní služby doma jako v zahraničí.

Od svého založení dosáhla aliance výrazných výsledků v realizaci "virtuálního domácího prostředí", které jí umožňuje poskytovat bezbariérové služby zákazníkům, cestujícím do zahraničí. Zákazníci aliance tak mají i v zahraničí stejný přístup ke službám, které využívají ve své domovské síti, například hlasovou schránku nebo volání na infolinku. Zákazníci nyní také budou moci vidět, kdo jim volá, když jsou přihlášeni v síti členského operátora, nebo posílat a přijímat obrázkové zprávy z většího počtu zemí než kdykoli předtím. V průběhu roku budou tyto služby dostupné ve všech partnerských sítích. Do budoucna se počítá se zavedením služeb, které budou pomáhat při výměně telefonů a SIM karet, kdekoli se zákazník nachází, stejně jako informační služby, dostupné v jeho mateřském jazyce.

Aliance FreeMove společně pracuje na zlepšení provozní výkonnosti a poskytování většího výběru svým zákazníkům, a to mnohem rychleji než doposud. Členové aliance se již dohodli na společném nákupu šesti miliónů telefonů pro rok 2004, což v průměru povede k úspoře nákladů ve výši 10 procent, a uzavřeli preferenční dodavatelské smlouvy se společnostmi Siemens a Motorola. Očekává se, že vývoj budoucích společných technických projektů a nákupních iniciativ bude znamenat podobné ekonomické přínosy do výše 10 procent ročně, s cílem postupného nárůstu společně získávaných zařízení až na 25 procent z celkových nákupů skupiny. Kolektivní nákupy také pomáhají členům aliance přijít na trh jako první s novými modely a potenciálně si na ně po určitou dobu zajistit u výrobců exkluzivitu. Spolupráce aliance hraje také roli při harmonizaci technických požadavků.

Předpokládá se, že větší jednoduchost, mezinárodní dosah bez soupeření, vyšší kvalita služeb a iniciativy ve vývoji povedou k podstatnému zvýšení roamingového provozu mezi členskými zeměmi. Aliance FreeMove si stanovila ambiciózní cíle. Pomocí atraktivních nabídek zákazníkům plánuje na následující tři roky průměrně o 10 procent ročně zvýšit hlasový provoz mezi svými členy, což převýší evropský průměr v této oblasti. Navíc si aliance dala za cíl v průběhu příštích tří let každý rok zdvojnásobit datový provoz GPRS mezi sítěmi svých členů.

Aliance FreeMove má také v úmyslu zlepšit svoji globální konkurenceschopnost ve službách podnikatelským subjektům - konkrétně multinárodním společnostem (MNC), které vydávají ročně za mobilní komunikace 4 miliardy eur. Prostřednictvím spolupráce na nabídkách má aliance za cíl v horizontu tří let zvýšit počet nových linek těchto společností o pět procent ročně. Se svým kombinovaným zázemím aliance FreeMove již operuje na téměř 90 procentech evropského území, na kterých se MNC nacházejí, což jí umožňuje reagovat na potřeby tohoto trhu.
Čtyři členové aliance spojili své postupy ve vytváření mezinárodních nabídek, aby zajistili, že budou efektivněji reagovat na požadavky zákazníka prostřednictvím jediného kontaktního bodu. Aliance FreeMove má v úmyslu nabídnout MNC zákazníkům takzvaný 'one-stop-shop', podtržený transparentním a přímým přístupem ke splnění jejich požadavků pomocí:

  • jednoduchého, centrálně řízeného vedení účtu a zákaznických služeb pro zjednodušení procesů pro MNC zákazníky;
  • zlepšených mezinárodních centrálních zpráv a analýz, poskytujících zákazníkovi transparentní pohled na užívání služeb a náklady;
  • jednoduchých a předvídatelných roamingových cenových plánů s přímým systémem geografických zón, které budou nabízet zákazníkovi jednu sazbu bez ohledu na čas a nezávisle na síti (i při používání nealiančních sítí). To přinese větší průhlednost nákladů a umožní zákazníkovi snadněji předvídat a kontrolovat náklady, což představuje značný odklon od celé řady sazeb, nabízených zákazníkům v současné době.

V průběhu roku 2004 bude na trh uvedena série ujednocených a přesvědčivých řešení pro podnikatelské subjekty, zahrnující mimo jiné: nové a transparentní tarifní schéma; pevné ceny pro BlackBerry? roaming kdekoli na světě a v jakékoli síti; datový balíček aliance FreeMove, sestávající z datové karty s duálním módem (GPRS/UMTS) pro vysokorychlostní přenos dat.

Aliance FreeMove má za cíl posílit svoji pozici, budovat na dosavadních úspěších a v roce 2004 získávat nová území a členy. Zatím se její dosavadní členové zavázali poskytovat zlepšené zákaznické služby pro 3G, prostřednictvím společného přístupu k dosažení univerzálnosti do konce tohoto roku.

Pro další informace, pouze pro tisk, prosím kontaktujte:
Jonathana Jordana nebo Dana Perleta z Burson-Marsteller na čísle +44 207 831 6262
Jonathan_jordan@uk.bm.com nebo dan_perlet@uk.bm.com
 
O společnosti Orange
Orange a wirefree jsou obchodními značkami společnosti Orange PCS. Skupina Orange je jednou z největších světových firem, podnikajících v oblasti mobilních komunikací, s aktivitami v 19 zemích Evropy i mimo ni. Tato společnost poskytuje široké spektrum osobních komunikačních služeb, včetně služeb Orange GSM 1800 a jiných digitálních služeb pro mobilní telefony. Značka Orange je zastoupená ve Velké Británii, Francii, Švýcarsku, Rumunsku, Dánsku, Slovensku, Lucembursku, Thajsku, Pobřeží slonoviny, Dominikánské republice, Kamerunu, Holandsku, Botswaně a na Madagaskaru. Skupina Orange také provozuje řízené činnosti v Belgii (Mobistar). Skupina Orange má společný většinový podíl na trhu v Egyptě (MobiNil) a menšinové podíly v Portugalsku (Optimus), Rakousku (One) a v Mumbai/Indie (BPL Mobile). Ke konci prosince 2003 byla společnost Orange největším mobilním operátorem ve Velké Británii s více než 13,6 miliónu aktivních uživatelů a ve Francii s více než 20 milióny registrovaných klientů. Ke konci prosince roku 2003 měly společnosti kontrolované korporací Orange více než 49 miliónů zákazníků po celém světě. Další informace o společnosti Orange naleznete na internetových stránkách společnosti Orange na www.orange.com.

O společnosti Telefónica Móviles, S.A. 
Společnost Telefónica Móviles je pátým největším mobilním operátorem na světě, s více než 52 milióny aktivně obsluhovanými zákazníky ke konci roku 2003, což je 25,7% nárůst oproti předchozímu roku. Tato společnost je lídrem na rostoucím trhu ve Španělsku a v zemích Latinské Ameriky a dále provozuje svoji činnost v oblasti Středomoří. V současné době společnost Telefónica Móviles provozuje činnost nebo ovládá společnosti ve Španělsku, Brazílii, Mexiku, Argentině, Peru, Chile, Guatemale, El Salvadoru, Portoriku a v Maroku.

Během roku 2003 zaznamenala společnost Telefónica Móviles výnosy ve výši 10,070 miliard eur, což je o 10,2 % více než v roce 2002. Čistý zisk činil 1,608 miliard eur, což za srovnatelných podmínek (mimo vliv čistých mimořádných výnosů) znamená meziroční nárůst o 14,4 %. EBITDA dosáhla 4,463 miliard eur, s nárůstem o 19,5 %, kdy ve čtvrtletním srovnání představovala nárůst o 22 %. Akcie společnosti Telefónica Móviles se obchodují na španělské burze a na burze v New Yorku pod symbolem TEM.

O společnosti TIM
Společnost TIM (Telecom Italia Group) je vedoucím italským operátorem s 26,1 milióny linek, která s dceřinými a partnerskými společnostmi v Evropě, Jižní Americe a ve Středomoří dosáhla průměrného počtu 44,5 miliónů linek (k 31. prosinci 2003). V konkurenčním prostředí, jež je typické vysokým poměrem průniků na trh a rapidní inovací technologie, si společnost TIM upevnila svoji vedoucí pozici, čímž otevřela Itálii cestu na masový trh a vytvořila z ní jeden z nejrozvinutějších trhů v Evropě. Silné finanční zázemí, pevná majetková struktura, zázemí na mezinárodních trzích s vysoce vyvinutými sazbami, vedoucí role v inovaci a testování technologií, uznávaná a solidní obchodní značka, flexibilita a vysoký profesionální profil jsou faktory, které přispívají ke konkurenční síle a pozici, jež společnost TIM v současné době zaujímá a které předurčují společnost TIM ke klíčové roli v novém mobilním prostředí. Další informace o společnosti TIM jsou k dispozici na www.tim.it.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz