Praha 1. ledna 2012 – Trend letošních Vánoc potvrdil i poslední den roku 2011. Novoročních blahopřání formou hovorů nebo SMS v porovnání s předchozími lety lehce ubylo. Svou dominantní pozici si udržely telefonáty, jejichž počet dosáhl téměř 21 milionů. Textovek jsme na Silvestra a v prvních hodinách nového roku odeslali přes 15 milionů. Naopak MMS zprávy se stávají stále populárnější a překonaly hranici 200 tisíc. Celkový provoz v síti klesl o necelých sedm procent.
Zatímco na Štědrý den Češi, Moravané a Slezané raději píší SMS, příchodu nového roku vládnou hovory. Poslední prosincový den jich síť T-Mobile odbavila téměř 21 milionů, což je o 5,5 procenta méně než o rok dříve. Zákazníci největšího mobilního operátora přitom uskutečnili více než 11 milionů telefonátů. Nejvíce se činili v první hodině po půlnoci, kdy bylo zaznamenáno více než 2,8 milionu volání. V éteru bylo nejživěji během prvních patnácti minut nového roku, kdy bylo spojeno přes milion hovorů.
Esemesky naopak zůstaly v porovnání s rokem 2010 téměř na stejných hodnotách. SMS centrum T-Mobile odbavilo přes 15 milionů textovek z mobilů a externích aplikací, což reprezentuje pokles o tři procenta. Pisatelé odeslali drtivou většinu zpráv přímo ze svých telefonů – 12,6 milionu, tedy o 1,5 procenta méně než v roce 2010. Necelé dva miliony textových přání prolétly sítí od 23,45 do 00,45 hodin. Přičemž nejaktivnější jsme byli mezi čtvrt a půl jednou hodinou ranní – 513 tisíc SMS.
Multimediální zprávy dál pokračují v nárůstu své oblíbenosti. Celkem jich MMS centrem prošlo přes 200 tisíc, což je o dvě procenta více než na konci roku 2010. Ovšem z mobilních telefonů jich putovalo adresátům bezmála 124 tisíc, což představuje zvýšení o jednu třetinu. Nejvíce se pisatelé snažili od 23,45 do 00,45 hodin, kdy MMS centrum zpracovalo 12 tisíc zpráv. Nejvytíženější pak byla poslední patnáctiminutovka roku 2011.
Zajímavé jsou vybrané údaje o silvestrovském datovém provozu. Nikoho nepřekvapí, že v porovnání s běžnou sobotou byl zájem o mobilní surfování o něco menší. Ale zatímco například 17. prosince nejvíce uživatelů brouzdalo po webu okolo osmé hodiny večerní, 31. prosince se největší datový provoz odehrál již v pět hodin odpoledne. Valnou většinu, více než 70 procent, přitom odbavila nejrychlejší 3G síť.
V tisících | 2011 | 2010 | Meziroční změna v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 20 850 | 22 066 | -5,51 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 11 035 | 12 175 | -9,37 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 15 374 | 15 891 | -3,26 |
SMS z mobilů | 12 613 | 12 803 | -1,49 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 201 | 197 | 1,85 |
MMS z mobilů | 124 | 93 | 33,33 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz