Praha 1. ledna 2010 - Češi opět ukázali, že si vstup do nového roku nedovedou představit bez mobilu. Celkový provoz v síti vzrostl oproti loňským údajům o 11,8 procenta. Na rozdíl od Štědrého dne dávají zákazníci T-Mobile již tradičně na Silvestra přednost osobnímu telefonátu před textovou či multimediální zprávou. Nefrekventovanější hodinou provozu zůstává čas krátce před a po příchodu nového roku - lidé rozesílali nejvíce blahopřání v čase 23:45 až 00:45, nejčastěji si volali po slavnostním přípitku mezi půlnocí a první hodinou ranní. V porovnání se Silvestrem 2008 vzrostl jak počat hovorů, tak SMS i MMS zpráv.
Tradice, že Silvestru a prvním minutám nového roku vládnou telefonáty, zůstala zachována i letos. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů se zvýšil o 4,3 % a dosáhl úctyhodných 24,29 milionu. Více než 13,6 milionu volání pak připadá na zákazníky T-Mobile (nárůst o 5,4 %). Největší hlasový provoz byl zaznamenán jako obvykle ve dvou vlnách - dopoledne mezi 10:15 až 11:15, a pak po půlnoci od 0:00 do 1:00 hodin, kdy bylo zaznamenáno přes 3,9 milionu hovorů. Nejčastěji se telefonovalo mezi čtvrt a půl jednou.
Stejně jako loni došlo k mírnému nárůstu zaslaných SMS zpráv, a to o 1,7 %. SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 15,9 milionu SMS. Zákazníci odeslali ze svých mobilů více než 12,8 milionu blahopřání. Nejvíce se pisatelé činili od 23:45 do 00:45 hodin - SMS centrum přijalo přes 1,8 milionu textovek. Nejrušnější čtvrthodinou byla s více než půl milionem zpráv ta mezi 00:15 a 00:30.
Narozdíl od Štědrého dne si jen lehké zvýšení zájmu připsaly MMS zprávy. Zatímco v roce 2008 prošlo MMS centrem přes 162 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet přesáhl 164,5 tisíce, což představuje nárůst o 1,4 %. Nejrušnější hodinou byl opět čas mezi 23:45 a 0:45, kdy bylo odesláno více než 13,6 tisíce multimediálních zpráv.
Ani zahraniční návštěvníci České republiky nezapomněli poslední den v roce na blahopřání svým blízkým. Nejvíce se činili návštěvníci z Německa (31 %), Velké Británie (10 %), Polska a Slovenska (8 %). Mezi nejaktivnější se dále zařadili Italové, Nizozemci, Rakušané, Rusové, Francouzi a Ukrajinci.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz