Celkový provoz meziročně poklesl téměř o desetinu
Počet SMS se snížil na 15,9 milionu
Objem přenesených dat se zvýšil o více než polovinu na 108,7 TB
Silvestr v síti T-Mobile opět přinesl nižší počet hovorů a textových zpráv a významný nárůst datového provozu. Celkový provoz v síti operátora se v porovnání se stejným datem loňského roku snížil o 9,7 %. Počet uskutečněných hovorů klesl o 18,2 % na zhruba 19,7 milionu. Krátkých textových zpráv bylo odesláno 15,9 milionu, což je o 7,4 % méně než vloni. K nárůstu o více než pětinu ale došlo u multimediálních zpráv, jichž MMS centrum přijalo 347 tisíc. Nejvíce opět stoupl datový provoz, a to o 54,3 % – sítí prošlo celkem 108,7 TB.
Největší pokles oproti Silvestru 2015 nastal u hovorů, jejichž celkový počet klesl o 18,2 % na cca 19,7 milionu. Počet hovorů uskutečněných zákazníky T-Mobile se snížil ještě o něco více – přesně o 18,9 % na 10,3 milionu. Nejrušnější byla jako obvykle první hodina po půlnoci, kdy systémy zaznamenaly necelých 2,5 milionu hovorů.
Celkový počet SMS odpovídá 15,9 milionu, což je o 7,4 % méně v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Nejrušnější hodinou byl tradičně časový úsek 23:45–00:45, kdy SMS centrum odbavilo dva miliony zpráv. Nejvytíženější čtvrthodina (00:15–00:30) pak přinesla téměř 624 tisíc SMS.
Zatímco vloni vzrostl celkový počet MMS o 2,8 %, letos to bylo o necelých 22 % – zákazníci jich odeslali 347 tisíc. Nejvytíženější hodina a čtvrthodina nastaly ve stejnou dobu jako u SMS, přičemž v prvním případě prošlo MMS centrem 35 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu, v tom druhém 11 tisíc.
Celkový objem přenesených dat vzrostl o 54,3 % na 108,7 terabytu. Většina z tohoto objemu, 89,2 TB, prošla sítí LTE, což představuje 106% nárůst oproti Silvestru 2015. Nejvíce se datovalo v časovém rozmezí 18:30–19:30 (vloni to bylo 18:15–19:15).
V tisících (kromě dat) | 2015 | 2016 | Meziroční změna v % |
---|---|---|---|
Hovory (příchozí i odchozí) | 24 138 | 19 745 | -18,2 % |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 12 675 | 10 284 | -18,9 % |
SMS (z mobilů a externích aplikací) | 17 192 | 15 928 | -7,4 % |
SMS z mobilů | 13 904 | 13 014 | -6,4 % |
MMS (z mobilů a externích aplikací) | 285 | 347 | 21,8 % |
MMS z mobilů | 186 | 227 | 22,1 % |
Datový provoz (v GB) | 70 442 | 108 684 | 54,3 % |
2G | 3 959 | 3 355 | -15,3 % |
3G | 23 192 | 16 167 | -30,3 % |
LTE | 43 291 | 89 162 | 106 % |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz