Počet hovorů poklesl o 5,2 %
Počet SMS mírně vzrostl na 17,2 milionu
Objem přenesených dat se zvýšil o 137 %, jen v LTE o 1269 %
Praha, 1. ledna 2016 – Silvestrovský provoz v síti T-Mobile potvrdil trend přesunu od „klasických“ hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový provoz v síti operátora se v porovnání se stejným datem loňského roku snížil o 4 %. Počet uskutečněných hovorů klesl o 5,2 % na přibližně 24,1 milionu. Krátkých textových zpráv prošlo sítí téměř 17,2 milionu, což je o 2,2 % více než vloni. K jen nepatrně vyššímu nárůstu (o 2,8 %) došlo u multimediálních zpráv, jichž MMS centrum přijalo 285 tisíc. Nejvíce stoupl celkový datový provoz – přenesených 70,4 TB představuje oproti loňskému roku nárůst o 137 %. Hlavní podíl na tom měla síť LTE, v níž se datový provoz zvýšil o 1269 %.
Největší pokles oproti Silvestru 2014 nastal u hovorů, jejichž celkový počet klesl o 5,2 % na 24,1 milionu. Stejný pokles se vztahuje k počtu hovorů uskutečněných zákazníky T-Mobile (12,7 milionu). Nejrušněji v éteru bylo jako obvykle první hodinu po půlnoci, kdy systémy zaznamenaly necelých 2,9 milionu hovorů.
Celkový počet SMS mírně vzrostl o 2,2 % na zhruba 17,2 milionu. Nejrušnější hodinou byl jako již tradičně časový úsek 23:45–00:45, kdy SMS centrum odbavilo 2,1 milionu zpráv. Nejrušnější čtvrthodina (00:15–00:30) pak přinesla přes 659 tisíc SMS.
Mírně vzrostl rovněž celkový počet MMS – zákazníci jich odeslali 285 tisíc, tedy o 2,8 % více než vloni. Nejvytíženější hodina a čtvrthodina nastaly ve stejnou dobu jako u SMS, přičemž v prvním případě prošlo MMS centrem 33 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu, v tom druhém 9,5 tisíce.
Celkový objem přenesených dat vzrostl o 137 % na 70,4 terabytů, přičemž většina prošla sítí LTE, a to 43,3 TB, což je o 1269 % více než o Silvestru 2014. Nejvíce se mobilní surfaři činili mezi 18:15–19:15.
V tisících | 2014 | 2015 | Meziroční změna v % |
---|---|---|---|
Hovory (příchozí i odchozí) | 25 457 | 24 138 | -5,2 % |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 13 366 | 12 675 | -5,2 % |
SMS (z mobilů a externích aplikací) | 16 821 | 17 192 | 2,2 % |
SMS z mobilů | 13 814 | 13 904 | 0,7 % |
MMS (z mobilů a externích aplikací) | 277 | 285 | 2,8 % |
MMS z mobilů | 179 | 186 | 3,6 % |
Datový provoz (GB) | 29,8 | 70,4 | 137 % |
2G | 4,2 | 4 | -5,9 % |
3G | 22,4 | 23,2 | 3,5 % |
LTE | 3,2 | 43,3 | 1269,4 % |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz