Počet hovorů se zvýšil na více než 25,2 milionu
Přes 16,5 milionu SMS a 243 tisíc MMS
Provoz v síti vzrostl o více než 15 %
Objem přenesených dat se zvýšil o 94,2 %
Praha, 1. ledna 2014 – Silvestrovský provoz v síti T-Mobile byl v porovnání se Silvestrem 2012 ve všech parametrech vyšší. Celkový provoz v síti vzrostl o 15,2 %, především díky datovým přenosům. Počet uskutečněných hovorů stoupl o 6,4 % na více než 25,2 milionu. Krátkých textových zpráv, které představují tradičně méně populární formu novoročního blahopřání, prošlo sítí přes 16,5 milionu, tedy o 7,9 % více než vloni. MMS centrum odbavilo 243 tisíc multimediálních zpráv, což odpovídá meziročnímu nárůstu o necelých 19 %. Opět výrazně narostl objem přenesených dat, a to o 94,2 %.
Telefonáty zůstávají nejoblíbenějším způsobem gratulace do nového roku. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů přesáhl 25,2 milionu, což představuje 6,4% nárůst oproti Silvestru 2012. Stejný nárůst se vztahuje k téměř 13,3 milionu hovorů, které uskutečnili zákazníci T-Mobile. Nejrušněji v éteru (téměř 3,2 milionu telefonátů) bylo jako obvykle první hodinu po půlnoci. Za vrchol lze tradičně považovat prvních patnáct minut roku 2014, kdy systémy zaznamenaly téměř 1,2 milionu hovorů.
Celkový počet SMS vzrostl o 7,9 % na více než 16,5 milionu, což se týká textových zpráv z mobilů a externích aplikací. Pokud jde o esemesky z mobilních telefonů zákazníků, těch SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 13,9 milionu, tedy o necelých 12 % více než vloni. Nejvíce zpráv – téměř dva miliony – prošlo sítí v čase 23:45 až 00:45. Rekordní byla druhá čtvrthodina Nového roku s necelými 600 tisíci SMS.
Výrazně stoupl celkový počet multimediálních zpráv (MMS) – u zpráv z mobilů i externích aplikací o 18,7 % na 243 tisíc, z mobilů jich pak zákazníci odeslali 152 tisíc, tedy o 16,3 % více než před rokem. Vrcholem byla hodina od 23:45 do 00:45, kdy MMS centrem prošlo téměř 25 tisíc MMS zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu, z toho přes 6 700 v čase 00:15 až 00:30.
Ke zvýšení provozu v síti T-Mobile o více než 15 % přispěl i mobilní internet. Celkový objem přenesených dat vzrostl o 94,2 %, přičemž nejvyšší objem dat prošel sítí 3G. Nejvíce se mobilní surfaři činili ještě před započetím silvestrovských oslav mezi 14:45 a 15:45.
V tisících | 2013 | 2012 | Meziroční nárůst v % |
Hovory (příchozí i odchozí) | 25 226 | 23 716 | 6,4 |
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile | 13 290 | 12 497 | 6,4 |
SMS (z mobilů i externích aplikací) | 16 527 | 15 322 | 7,9 |
SMS z mobilů | 13 861 | 12 395 | 11,8 |
MMS (z mobilů i externích aplikací) | 243 | 205 | 18,7 |
MMS z mobilů | 152 | 130 | 16,3 |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz