Rozjezdy 2011: už přes 100 nápadů!

  • Od dětské jídelny přes školky pro seniory po wellness hotel pro psy
  • Novým partnerem Svaz měst a obcí ČR
  • 42 regionálních vítězů a dva celostátní získají ceny v celkové hodnotě přesahující sedm miliónů korun
  • Odborná podpora celý rok 

Praha, 30. září 2011 – První ročník projektu Rozjezdy už překročil první stovku registrovaných projektů. Jsou mezi nimi školky i domov pro seniory, řemeslníci různého zaměření, svatební centrum, výrobna dětských bot, domek za milion, ale i originality jako sdílení soukromých aut (carsharing) nebo wellness hotel pro psy. 

„Nejvíc nás zatím překvapila smršť projektů ze severní Moravy i odvaha žen; po pomalém rozjezdu dámy zdatně pány dotahují“, říká Petra Pavičová, manažerka společenské zodpovědnosti T-Mobile, a doplňuje: „Zároveň jsme velmi potěšeni tím, že se nám podařilo získat dalšího partnera – Svaz měst a obcí České republiky.“ 

O účast v Rozjezdech mají zájem nejen podnikatelští nováčci, ale také lidé, kteří chtějí rozšířit svůj stávající „záběr“ – například děčínská incomingová agentura pro Čechoameričany hledající své předky, podnikatel nabízející předplatné domácí zmrzliny z Prahy nebo půjčovna partystanů z Jičína. O podporu odborníků z řad T-Mobile se zajímají kovář ze Zlínska, dětská jídelna z Liberecka i rodinná včelí farma z Olomoucka. Vedle nich stojí pražské svatební centrum, výroba pelet z Moravskoslezského kraje nebo stání pro kamiony na Chebsku. Řada přihlášených si plní svůj sen, někteří chtějí zúročit svůj koníček a prodávat své výrobky, nebo zpeněžit fanouškovské stránky. 

Mezi přihlášenými není nouze ani o sociální projekty – například školka pro seniory v Praze, pečovatelský dům na Pardubicku, doučování dětí s různými poruchami učení v Chotěboři, zprostředkovatelna práce pro hendikepované z Prahy i dlouhodobě nezaměstnané z Ústeckého kraje nebo rozvoz nákupů starším a nemocným lidem z Děčína. První čísla jsou zajímavá – 39 % přihlášek zaslaly ženy, zbytek muži. Největší konkurence je pochopitelně v Praze, ale hlavnímu městu zdatně sekunduje severní Morava.  

„Vzhledem k zaměření projektu jsme čekali více projektů v oblasti internetového podnikání či v oblasti péče o děti; všichni víme, že míst pro malé děti je teď na trhu nedostatek. Zato se objevují opravdu originální nápady jako pronájem rybiček nebo český carsharing,“ komentuje Pavičová.

    

Zkrácené anotace ke všem přihlášeným projektům najdete na webu www.t-mobile.cz/rozjezdy

Nový partner
Záštitu nad projektem Rozjezdy 2011 nově převzal Svaz měst a obcí České republiky a stal se tak po podnikatelích Radimu Jančurovi (majitel Student Agency) a Lindě Vavříkové (spolumajitelka Allegria.cz) novým partnerem soutěže. Hlavním důvodem pro jeho vstup do projektu je především podpora rozvoje podnikání ve městech a obcích. Tato záštita by měla pomoci přiblížit soutěž a nabídnout odborné podnikatelské rady všem i v těch nejmenších obcích. Do regionálních porot pak Svaz měst a obcí vyšle své zástupce. 

Registrace stále pokračuje
Začínající podnikatelé se stále mohou hlásit, a to do 17. října. Přihlášené projekty vyhodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile, mediálního partnera, zástupců Svazu měst a obcí České republiky, odborného partnera ZaložFirmu.cz a úspěšných regionálních podnikatelů. Do konce roku 2011 proběhnou v jednotlivých regionech workshopy, na nichž budou účastníkům k dispozici poradci v jednotlivých oborech, a o své zkušenosti se s nimi podělí i úspěšný podnikatel z regionu. 

„Začátky jsou těžké a nadšení nestačí. Soutěžící chceme proto podpořit nejen našimi produkty, ale také znalostmi a zkušenostmi, které o úspěchu často rozhodují,“ připomíná Petra Pavičová. „Naši právníci, marketingoví odborníci nebo zkušení účetní jsou připraveni poskytnout účastníkům Rozjezdů svůj čas a pomoci jim svým know-how.“ 

V rámci setkání proběhne i vyhlášení vítězů regionálních kol. První ze všech regionů dále postupují do celostátního kola, v němž budou uděleny dvě hlavní ceny. 

Vítězové soutěže získají telekomunikační balíčky včetně notebooků či smartphonů, balíčky marketingové podpory a v neposlední řadě také nezbytnou finanční podporu do startu. Úplně všichni účastníci projektu pak získají možnost konzultovat své podnikatelské problémy se zaměstnanci – dobrovolníky ze společnosti T-Mobile, a to po celou dobu trvání tohoto soutěžního ročníku. 

Fakta o projektu Rozjezdy
Registrační formulář projektu a další informace včetně soutěžních kritérií či podrobných pravidel jsou k dispozici na internetové adrese www.t-mobile.cz/rozjezdy.  

Soutěž má dvě kola. Z regionálních kol vzejde na základě rozhodnutí odborných porot 14 hlavních regionálních vítězů. Mezi nimi se rozhodne o držitelích dvou hlavních cen. Cenu T-Mobile uděluje odborná porota. Při rozhodování o vítězi bude přihlížet jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu.
O druhém celostátním vítězi rozhodne svým hlasováním veřejnost, konkrétně čtenáři zpravodajského portálu iDnes.cz, který je spolu s deníkem MF DNES mediálním partnerem Rozjezdů. 

Celkovým vítězům poskytne T-Mobile další finanční podporu v hodnotě 100 000 korun. Startující podnikatelé získávají účastí rovněž nezbytnou publicitu. Hodnota cen pro soutěžící přesáhne
7 milionů Kč.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz