Rok 2007: Vynikající výsledky na vysoce saturovaném trhu

  • Další růst tržeb, hodnoty EBITDA a ukazatele ARPU
  • Ve 4. čtvrtletí dosaženo prvenství v tržbách z mobilních služeb (tržby ARPU)
  • Překonána hranice 2 milionů tarifních zákazníků, ti tak tvořili více než 42 procent zákaznické základny

Praha, 28. února 2008 - Saturace převyšující 126 %, tři globální operátoři, nároční zákazníci, významný růst datových služeb, tlak ze strany Evropské komise v oblasti roamingu... tak vypadal český trh mobilních komunikací v roce 2007. T-Mobile obstál se ctí: zavedl řadu nových služeb, dosáhl pozitivní bilance v počtu přenesených čísel, a jeho výsledky jsou více než uspokojivé. Ve 4. čtvrtletí roku 2007 potvrdil T‑Mobile svou vedoucí pozici na českém trhu v počtu zákazníků a dosáhl dalšího růstu finančních ukazatelů.

Společnost poprvé předstihla svého největšího konkurenta, a to v tržbách ze služeb mobilní komunikace (tržby ARPU), které ve 4. čtvrtletí dosáhly 8,2 miliardy korun. Celkové tržby meziročně vzrostly o 9,9 % na necelých 32,5 miliardy Kč. Hodnota EBITDA činila cca 14,2 miliardy Kč a EBITDA marže pak vynikajících 43,9 %. Došlo rovněž ke zvýšení ukazatele ARPU, a to téměř o 2 %, na 501 Kč. Služby T‑Mobile tak využívalo téměř 5,3 miliónu zákazníků, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 4,4 %. Podařilo se překonat hranici 2,2 miliónu tarifních uživatelů, jejichž počet tak tvořil více než 42 % celkové zákaznické základny.

"Našeho úspěchu si velmi vážíme, zejména pak skutečnosti, že se nám podařilo udržet prvenství v počtu zákazníků a dokázat, že jsme schopni stát se jedničkou i ve finančních ukazatelích," komentuje výsledky Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile, a dodává: "Získali jsme tak silnou motivaci pro další rozvoj. Domnívám se, že další růst hodnoty musí být založen na zvyšování kvality našich produktů a zákaznického servisu, na sledování potřeb různých zákaznických segmentů. To je jediný způsob, jak můžeme v dlouhodobém horizontu získat důvěru a loajalitu zákazníků. A právě to budou klíčové faktory pro náš budoucí úspěch."

Zákazníci: přes 2,2 miliónu tarifních uživatelů, významné úspěchy v segmentu firemních zákazníků
Ve srovnání s rokem 2006 se počet zákazníků T-Mobile zvýšil o 4,4 % na stávajících 5,271 miliónu. T-Mobile dále posílil svoji pozici v segmentu tarifních uživatelů. Jejich počet překonal hranici 2,2 miliónu - více než 42,2 % všech klientů. Předplacené služby Twist na konci loňského roku využívalo 3,04 miliónu zákazníků.

Měsíční churn (tj. počet zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) se udržel na úrovni 1,4 %.

V roce 2007 se společnosti T-Mobile podařilo získat 222 tisíc nových zákazníků. "Nasycenost na trhu rezidenčních zákazníků dosáhla maximální možné úrovně a organický růst zákaznické základny se významně zpomalil," hodnotí vývoj Roland Mahler a doplňuje: "Pokud chceme do budoucna dále růst, musíme se zaměřit na rozvoj našich stávajících zákazníků a služeb s přidanou hodnotou."

Také v přenositelnosti mobilních čísel dosáhl T-Mobile opět pozitivních výsledků. V roce 2007, stejně jako tomu bylo o rok dříve, více zákazníků přeneslo svá čísla do sítě T-Mobile, než tomu bylo naopak. Operátor tak získal 11 070 nových zákazníků.

V roce 2007 se k firemním zákazníkům T-Mobile přidaly například tyto společnosti a instituce: Pražská energetika, American Express, RAVAK, SCHENKER, HENKEL ČR, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, CANON CZ, Veletrhy Brno, Policie ČR, Správa Středočeského kraje, ZETOR TRACTORS, Dalkia či Ministerstvo zahraničních věcí.

Finanční výsledky: Přelom v tržbách z mobilních služeb a pokračující růst
Rok 2007 byl rokem historickým: ve 4. čtvrtletí získal T-Mobile prvenství v tržbách ze služeb, které dosáhly 8,2 miliardy Kč.

V roce 2007 převýšily celkové tržby 32,4 miliardy Kč, tržby ARPU se přiblížily 31 miliardám Kč a důležitý ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostl ve srovnání s rokem 2006 o 11,8 % na 14,2 miliardy Kč. Dosažené výsledky odrážejí jak nárůst zákaznické základny, tak i intenzivnější využívání služeb mobilní komunikace a maximální snahu T-Mobile o další zvyšování provozní efektivity.

Služby: Důraz na data a služby ušité na míru jednotlivým komunitám
I v roce 2007 pokračoval T-Mobile ve své strategii zaměřené na rozvoj nehlasových služeb a stále významnějších služeb s přidanou hodnotou. Společnost dále zvyšovala dostupnost rychlých dat - zatímco síť EDGE v současné době pokrývá více než 86 % populace, služba Internet 4G, považovaná za nejrychlejší bezdrátové připojení k internetu, je nyní dostupná pro více než 60 % obyvatel České republiky.

Objem přenesených dat meziročně vzrostl o 100 %, přičemž 75 % procent z celkového množství připadá na službu Internet 4G. Na konci roku spustil T-Mobile pilotní provoz služby ADSL s plánovaným komerčním startem v lednu 2008. Operátor tak může nabídnout ucelené spektrum služeb, od plně mobilního internetu až po internet přes pevnou linku.

T-Mobile pokračoval v poskytování inspirativních služeb, jež zvyšují význam mobilního telefonu v mezilidské komunikaci a osobních vztazích. V roce 2007 zavedl speciální zvýhodnění Girls Talk (hovory zdarma po třetí minutě) a tarif Mých5 (výhodnější volání na 5 vybraných čísel). Mezi další nové tzv. "social networking" služby patřil obchod s digitální hudbou t-music PLAY! či portál Stage.cz pro amatérské hudebníky.

Na poli "klasických" paušálních programů zavedl operátor kreditní tarify, umožňující neomezený převod volných jednotek, a rozšířil také svoji nabídku předplacených služeb o tři nové Twist tarify (Twist Start, ProSMS a Týden).

Loňský rok by mohl být nazván rokem evropské regulace. T-Mobile splnil požadavky na nižší ceny roamingových hovorů a jako první operátor v ČR zavedl roamingové zvýhodnění EU, a to od 1. srpna, tedy dříve, než bylo požadováno ze strany Evropské unie.

"Jsme přesvědčeni, že náš budoucí úspěch závisí na dlouhodobém partnerství s našimi zákazníky, na oboustranné loajalitě. Naším úkolem je pomáhat lidem být ve spojení se svými blízkými, šetřit jejich čas, umožnit jim užívat si života a být jejich spolehlivým partnerem a podporou," uzavírá Roland Mahler.

Strategie společnosti T-Mobile pro rok 2008 zahrnuje další intenzivní rozvoj datových služeb - a to včetně služeb prostřednictvím pevných linek, všude, kde je po nich poptávka - a zaměření na služby s přidanou hodnotou.

Rok 2007 v číslech

  4Q 2007 2007 2006 Změna v %
Počet zákazníků (´000) 5 271 5 271  5 049 4,4
Tarifní zákazníci 2 228 2 228 1 809 23,1
Twist zákazníci 3 044 3 044 3 240 (6,0)
Noví zákazníci (´000) 64 222 415  (46,3)
Tarifní zákazníci 95 418 522 (19,8)
Twist zákazníci -32 -196 -106 (83,2)
Celkové tržby (mil.Kč) 8 731 32 482 29 548 9,9
Tržby ARPU včetně zahraničních zákazníků 8 204 30 969 28 075 10,3
EBITDA (mil. Kč) 3 320 14 249 12 746 11,8
EBITDA marže - celkové tržby (%) 38,0 43,8 43,1 0,7p
EBITDA marže - tržby ARPU (%) 40,5 46,0 45,4 0,6p
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 522 501 492 1,9
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 22,0 20,0 21,0 (1p)

Poznámka: Neauditované finanční výsledky podle IAS/IFRS


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz