Rok 2006: Zákazníci zvolili T-Mobile

  • Hranice 5 milionů zákazníků překonána
  • Přírůstek nových zákazníků se meziročně zvýšil o více než 50 %
  • Vynikající finanční výsledky - růst tržeb i ukazatele EBITDA 
  • Výhodné tarify, inovativní služby, přidaná hodnota

Praha, 1. března 2007 - Rok 2006 patřil na tuzemském mobilním trhu k těm nejzajímavějším. Do České republiky přišli další globální hráči, začala fungovat přenositelnost čísla a Evropská komise začala vyvíjet velký regulační tlak na operátory. T-Mobile se s těmito změnami vyrovnal se ctí - přinesl řadu nových služeb, s přenositelností se vypořádal s pozitivní bilancí a ke svým desátým narozeninám si nadělil pětimiliontého zákazníka a titul největšího českého operátora podle počtu aktivních SIM karet. Z celkového počtu 5,049 milionu zákazníků plných 1,8 milionu (36 %) využívá tarifní smlouvu. Celkový přírůstek zákazníků dosáhl úctyhodných 415 tisíc. Také finanční výsledky lze hodnotit kladně - intenzivní snaha o další zvyšování efektivity se projevila ve zlepšení klíčových finančních ukazatelů jako je růst tržeb (o 5,8 %) a EBITDA (o 4,2 %). Zvýšil se také ukazatel ARPU, a to o 2 % na stávajících 492 Kč.

"Svého úspěchu si vážíme o to víc, že jsme dokázali udržet velmi pozitivní trend na trhu, kde penetrace dosahuje 120 procent," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile a dodává: "Nehodláme však usnout na vavřínech. Cesta k dalšímu zhodnocení našeho úsilí musí být ve znamení dalšího zvyšování kvality produktů i péče a neutuchající sledování potřeb jednotlivých skupin zákazníků. Jedině tak můžeme dosáhnout u zákazníků dlouhodobé důvěry a loajality. A ta bude v budoucnosti klíčovým faktorem úspěchu."

Zákazníci
Počet zákazníků se ve srovnání s rokem 2005 zvýšil o 9 % na konečných 5,049 milionu. T-Mobile nadále posiloval v segmentu tarifních klientů, jichž je 1,809 milionu, což představuje téměř 36 % zákaznické báze. Předplacenou Twist kartu využívalo ke konci roku 3,24 milionu lidí.

Největší příliv nových zájemců o služby zaznamenal T-Mobile ve čtvrtém čtvrtletí, kdy se svou vánoční nabídkou nekončícího volání a esemeskování získal plných 226 tisíc nových klientů. Za celý rok 2006 přilákal T-Mobile více než 415 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 51,2 %.

Operátor bodoval i v oblasti přenositelnosti čísla, která odstartovala 15. ledna 2006. Zákazníků, kteří se rozhodli přenést své číslo do sítě T-Mobile, bylo téměř o 5000 více než těch, kteří přešli k jinému operátorovi. Ti, kteří od T-Mobile odešli, patřili převážně k uživatelům předplacených karet, zatímco příchozí ve velké většině zvolili smluvní vztah. Tento vývoj byl zcela v souladu s celkovou strategií
T-Mobile dále posilovat segment tarifních zákazníků. Více než polovina čísel přenesených do sítě
T-Mobile patří firemním klientům.

Řady společností využívajících služeb T-Mobile se v roce 2006 rozšířily například o Apoštolskou církev, ATLANTIK finanční trhy, a.s., C. S. CARGO, a.s., Český rozhlas, ETA, a.s., FIAT ČR, spol. s r.o, Gumárny Zubří, a.s., Haas Fertigbau, spol. s r.o., Karosa, a.s., Kongresové centrum Praha, a.s, Lasselberger, a.s., Plzeňský Prazdroj, a. s., RWE Energy Customer Services CZ, a.s. či Správu Pražského hradu.

Finanční výsledky
V roce 2006 T-Mobile dosáhl velmi dobrých finančních výsledků: celkové tržby přesáhly 29,5 miliardy, čistý zisk se přiblížil částce 5,4 miliardy a důležitý ukazatel EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) ve srovnání s rokem 2005 vzrostl o 4,2 % na celkových 12,7 miliardy. Dosažené hodnoty odrážejí jak nárůst zákaznické základny, tak intenzivnější využívání mobilních služeb i maximálního úsilí operátora o další zvyšování provozní efektivity. 

Služby
V roce 2006 T-Mobile pokračoval ve své strategii zaměřené na rozvoj nehlasových služeb a služeb s přidanou hodnotou, které začínají hrát stále významnější roli. Dále se zvyšovalo pokrytí rychlými daty - v současné době je technologie EDGE dostupná pro více než 80 % populace. UMTS služba Internet 4G, jež je hodnocena jako nejrychlejší bezdrátové připojení k internetu, se rozšířila mimo Prahu a nyní je dostupná plným 50 % obyvatel ČR. Objem přenesených dat meziročně vzrostl o více než 60 %.

T-Mobile chce i nadále poskytovat služby, které přinášejí něco nového a rozšiřují možnosti využití mobilního telefonu. Vedle osvědčených firemních aplikací např. na hlídání majetku, osob, či dálkový sběr dat, se zaměřil na přípravu komerčního spuštění "Televize v kapse". Na sklonku roku proběhl komerční test služby, jehož výsledky byly velmi dobré. Stále se však nepodařilo nastavit příznivé zákonné podmínky ke komerčnímu spuštění služby.

Stranou pozornosti T-Mobile nezůstaly ani "klasické" tarify. Operátor se věnoval především roamingu, kde představil - a postupně rozšířil - zvýhodnění Cestovatel, které v současnosti nabízí nejvýhodnější ceny v nejoblíbenějších destinacích. Velký úspěch zaznamenala také služba BAV SE, první tarif pro děti a mladé od 6 do 26 let. 

"Stále více zákazníků chápe, že mobilní síť může plnohodnotně nahradit pevnou linku, ať už jde o hlasové nebo datové služby," říká Roland Mahler a doplňuje: "Mobilní telefon se stává multimediálním pomocníkem, přítelem i rádcem, s nímž máte nadosah své blízké a všechno, co vám zpříjemňuje život".

Rok 2006 v číslech

  2006 2005 Změna v %
Penetrace (%) 119,7 111,2 7,6 
Počet zákazníků (´000) 5 049 4 634 9,0
Tarifní zákazníci 1 809 1 288 40,5
Twist zákazníci 3 240 3 347 (3,2)
Noví zákazníci (´000) 415  274 51,2
Tarifní zákazníci 522 183 185,1
Twist zákazníci -106 91 n.a.
Celkové tržby (mil.Kč) 29 548 27 915 5,8
Tržby ARPU včetně zahraničních zákazníků 28 075 25 841 8,6
EBITDA (mil. Kč) 12 746 12 232 4,2
EBITDA marže - celkové tržby (%) 43,1 43,7 (0,6p)
EBITDA marže - tržby ARPU (%) 45,4 47,2 (1,8p)
Čistý zisk (mil. Kč) 5 365 4 967 8,0
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 492 482 2,0
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 21,1 21,4 (0,3p)
Neauditované finanční výsledky podle IAS/IFRS

Prezentaci z tiskové konference najdete zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz