Praha, 3. března 2011 – Zájem o mobilní reklamu roste. Na vzestupu však není jen klasické oslovení zákazníků prostřednictvím SMS a MMS zpráv, na vlně popularity se nese i propagace prostřednictvím bannerů na internetu v mobilu. Jen v loňském roce byla tímto způsobem realizována desetina ze všech kampaní. Inzerenti tak mohou oslovit více než 800 tisíc uživatelů internetu v mobilu od T-Mobile.
„Rostoucí zájem inzerentů jde ruku v ruce se zvyšujícím se počtem mobilních surfařů. Jen za poslední čtvrtletí roku 2010 se jejich počet zvýšil o sto tisíc, což je nejen pro firmy zajímavé číslo,“ říká Petr Slavík, manažer prodeje reklamních služeb T-Mobile, a doplňuje: „Rozhodli jsme se proto pravidelně zveřejňovat tyto údaje, abychom poskytli reklamnímu trhu potřebné informace o velmi zajímavém komunikačním prostředku.“
T-Mobile v loňském roce realizoval celkem 193 kampaní mobilní reklamy. Desetina z nich se týkala právě cílených bannerů na internetu v mobilu. Na rozdíl od klasické internetové podoby, vykazuje její mobilní sestra až dvanáctkrát vyšší účinnost. Novinku v loňském roce úspěšně využily firmy k propagaci značek jako Ford, Peugeot, BMW, Fanta, ČEZ či ČSOB.
Inzerenti z řad velkých, ale i menších společností mají k dispozici stále větší skupinu uživatelů internetu v mobilu. Na konci roku 2010 jej používalo více než 824 tisíc zákazníků T-Mobile. Největší část z nich surfuje v Moravskoslezském kraji (15 %). O pomyslné druhé a třetí místo se dělí uživatelé v Praze a Středočeském kraji (13 %). Na opačném konci žebříčku pak stojí zákazníci z Jihočeského (3 %) a Karlovarského kraje (2 %).
Statistiky T-Mobile dále jasně ukazují, že internet v mobilu je doménou především mladých – 30 % uživatelů je ve věku 18–29 let, 32 % patří do skupiny 30 až 39 let, přičemž lehce převažují muži nad ženami (54 vs. 46 %). Pozitivně se na nárůstu zájmu o mobilní internet projevuje i dostupnost tzv. chytrých mobilních telefonů – již čtvrtina surfařů je používá k brouzdání po webu. A téměř dvě třetiny klientů T-Mobile si internet v mobilu zapínají pravidelně, tedy více než čtyřikrát do měsíce.
Region | Podíl z celkového počtu uživatelů internetu v mobilu |
Moravskoslezský kraj | 15 % |
Praha | 13 % |
Středočeský kraj | 13 % |
Jihomoravský kraj | 10 % |
Zlínský kraj | 7 % |
Královéhradecký kraj | 6 % |
Olomoucký kraj | 6 % |
Ústecký kraj | 6 % |
Pardubický kraj | 5 % |
Plzeňský kraj | 5 % |
Kraj Vysočina | 4 % |
Liberecký kraj | 4 % |
Jihočeský kraj | 3 % |
Karlovarský kraj | 2 % |
Poznámka: údaje ke konci roku 2010
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz