Praha, 6. listopadu 2008 - Výsledky T-Mobile Czech Republic za první tři čtvrtě roku 2008 ukázaly, že strategie společnosti je úspěšná. Operátor posílil vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst klíčových finančních ukazatelů. Celkový počet zákazníků T-Mobile činil na konci září 5,39 milionu, což představuje meziroční zvýšení o 3,5 %. Celkové tržby za prvních devět měsíců tohoto roku meziročně vzrostly o 4,5 % na 24,8 miliardy Kč (8,6 miliardy ve 3. čtvrtletí). Ukazatel EBITDA dosáhl necelých 12,2 miliardy Kč a EBITDA marže přesáhla 49 %. Průměrné tržby na zákazníka (ARPU) se za první až třetí čtvrtletí zvýšily na 503 Kč, ve třetím čtvrtletí vykázaly dokonce hodnotu 519 Kč.
"Na dosažené výsledky jsme opravdu hrdí. Dokazují, jak stabilní je český telekomunikační trh, a že naše strategie jasně cílených, výhodných služeb funguje," říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává: "Chtěl bych poděkovat našim zákazníkům, jejichž přízně si velmi vážíme, a samozřejmě všem zaměstnancům za jejich odhodlání a elán."
Ve třetím čtvrtletí 2008 T-Mobile představil množství výhodných služeb a produktů: například BAV SE s Mých5, tarif s nejnižším měsíčním paušálem a výhodným voláním ve skupině nejbližších, a T-Mobile Combi, předplacenou kartu nabízející výhody tarifu. Firemní zákazníky společnost oslovila novou akviziční kampaní nabízející volání v síti T-Mobile za 0 korun.
Další nabídky byly určeny uživatelům datových služeb. T-Mobile uvedl výhodné datové balíčky zahrnující notebook, koncové zařízení a datový tarif. U ADSL služby zrušil limity FUP. "Hitem sezóny" byl bezesporu iPhone uvedený 22. srpna společně se speciálním tarifem pro náruživé uživatele datových služeb.
Růst tržeb, EBITDA a ARPU
Celkové tržby T-Mobile činily za tři čtvrtiny roku 2008 24,8 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst ve výši 4,5 %. K tomuto pozitivnímu výsledku přispělo zejména zvýšení počtu tarifních zákazníků a větší intenzita používání služeb operátora. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací), dosáhl ve stejném období 12,2 miliardy korun, EBITDA marže přesáhla 49 %. Ukazatel ARPU se za devět měsíců zvýšil o 2 % na 503 Kč.
Téměř 2,5 milionu tarifních zákazníků
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 3,5 % na 5,39 milionu. Tento výsledek potvrzuje vedoucí pozici operátora v počtu aktivních SIM karet. Největší dynamiku vykazuje segment tarifních zákazníků, jež meziročně posílil o 15,7 % a představuje bezmála 46 % celkové zákaznické základny. Počet tarifních zákazníků dosáhl téměř 2,47 milionu.
Oproti tomu se výrazně zpomalil nárůst celkové zákaznické základny: během prvních devíti měsíců roku 2008 získal T-Mobile 120 tisíc nových zákazníků, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 159 tisíc. Měsíční churn (počet zákazníků, kteří se rozhodli přestat využívat služeb operátora) zůstává stabilní
na úrovni 1,3 %.
Q3/07 | Q3/08 | Změna (%) | Q1-3/07 | Q1-3/08 | Změna (%) | |
Počet zákazníků ('000) | 5 207 | 5 392 | 3,5 | 5 207 | 5 392 | 3,6 |
Tarifní zákazníci | 2 132 | 2 467 | 15,7 | 2 132 | 2 467 | 15,7 |
Twist zákazníci | 3 075 | 2 925 | -4,9 | 3 075 | 2 925 | -4,9 |
Noví zákazníci ('000) | 68 | 79 | 15,9 | 159 | 120 | -24,5 |
Tarifní zákazníci | 118 | 95 | -19,6 | 323 | 239 | -26,0 |
Twist zákazníci | -50 | -16 | -67,7 | -164 | -119 | 27,4 |
Průměrný měsíční churn (%) | 1,3 | 1,2 | -0,1 pp | 1,3 | 1,3 | 0,0pp |
Celkové tržby (mil. Kč) | 8 345 | 8 605 | 3,1 | 23 751 | 24 810 | 4,5 |
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků | 7 954 | 8 334 | 4,8 | 22 766 | 24 019 | 5,5 |
EBITDA (mil. Kč) | 3 706 | 4 225 | 14,0 | 10 929 | 12 186 | 11,5 |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 44,4 | 49,1 | 4,7 pp | 46,0 | 49,1 | 3,1 pp |
EBITDA marže - tržby ARPU (%) | 46,6 | 50,7 | 4,1 pp | 48,0 | 50,7 | 2,7 pp |
ARPU vč. zahraničních zákazníků | 513 | 519 | 1,3 | 494 | 503 | 1,8 |
Tarifní zákazníci | 952 | 877 | -7,8 | 945 | 868 | -8,1 |
Twist zákazníci | 219 | 223 | 2,0 | 212 | 216 | 1,9 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 20 % | 22 % | 1pp | 20 % | 21 % | 1 pp |
Informace o některých službách představených ve 3. čtvrtletí 2008:
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz