Mírný meziroční nárůst počtu zákazníků
Vyšší celkové tržby i přes pokles příjmů z mobilních služeb
Spotřeba služeb dále roste, zejména v oblasti dat
První čtvrtletí roku 2015 potvrdilo přetrvávající trendy: objem spotřebovaných telekomunikačních služeb nadále vzrostl, zatímco zákazníci v průměru utratili opět méně. Počet zákazníků T-Mobile mírně vzrostl a přiblížil se šesti milionům, a to díky dobrým výsledkům v segmentu zákazníků se smlouvou. Operátor se zaměřil na další pokrývání technologií LTE a mj. také komerčně spustil mobilní televizi.
ZÁKAZNÍCI
K 31. březnu 2015 se počet mobilních zákazníků T-Mobile přiblížil 6 milionům. Více než 3,5 milionu zákazníků (59 % z celkového počtu) používalo některý z tarifních programů, zatímco téměř
2,5 milionu uživatelů volilo přeplacenou kartu. Průměrný měsíční churn (počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) vzrostl na 1,5 %.
V tisících | Q1/2014 | Q1/2015 | Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 912 | 5 993 | 1,4 % |
Tarifní zákazníci | 3 393 | 3 519 | 3,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 520 | 2 474 | -1,8 % |
Noví zákazníci | 81 | -7 | n/a |
Tarifní zákazníci | 64 | 19 | -70,3 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 18 | -26 | n/a |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,3 % | 1,5 % | 0,2 p. b. |
V prvních třech měsících tohoto roku zákazníci T-Mobile provolali v mobilní síti v průměru 154 minut měsíčně, což je o 4,8 % více ve srovnání s loňským rokem. Spotřeba služeb rostla ve všech oblastech: vzrostl počet provolaných minut i textových zpráv, ovšem nejvíce – o 37,5 % – vzrostl objem přenesených dat, ten dosáhl téměř 3 209 terabytů.
FINANČNÍ UKAZATELE
Silným zaměřením na efektivitu se operátorovi podařilo částečně kompenzovat klesající příjmy z mobilních služeb, aniž by redukoval investice do technologií a nabízených služeb. Celkové tržby z mobilních a fixních služeb vzrostly na 6,6 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly
4,4 miliardy. Průměrné ARPU meziročně kleslo o 7,2 % na 245 Kč. Stálá rostoucí míra využívání datových služeb se odrazila v podílu nehlasových služeb na ARPU: tento ukazatel poskočil
o 4 procentní body na rekordních 41 %.
V Kč | Q1/2014 | Q1/2015 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil.) | 5 931 | 6 563 | 10,7 % |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby | 4 709 | 4 411 | -6,3 % |
EBITDA (mil.) – integrované služby | 2 533 | 2 546 | 0,5 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 42,7 % | 38,8 % | -3,9 p. b. |
ARPU - mobilní služby | 264 | 245 | -7,2 % |
Tarifní zákazníci | 390 | 356 | -8,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 96 | 89 | -7,3 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby |
37 % |
41 % |
4 p. b. |
Od Q1/15 T-Mobile zveřejňuje konsolidované výsledky zahrnující GTS.
Více informací o aktivitách T-Mobile Czech Republic v prvním čtvrtletí najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz