Jistě, dokud zde budou lidé, kteří mobil nemají, tak prostor zůstává. Prostor v růstu počtu SIM karet tu také ještě je - celá řada lidí používá dva i více telefonů/karet. Mají totiž často svůj soukromý telefon a také firemní telefonní číslo, někteří zákazníci používají jednu SIM kartu na volání a druhou pro datové služby. Podle našich odhadů může jít až o 15 procent zákazníků, kteří mají více aktivních SIM karet.
Třetí oblastí, kde aktivujeme nové SIM karty a kde vidím velký prostor pro další růst, jsou telemetrické služby, kdy se SIM karty používají v průmyslových a dalších aplikacích.
Kde získáte nové klienty?
Protože se penetrace blíží ke svému maximu, tak vedle boje o nové klienty operátoři často soupeří o klienty jiného operátora. V této oblasti jsme velmi úspěšní, což dokládá skutečnost, že máme největší počet uživatelů běžných tarifních programů (přes milión) a obsluhujeme nejvíce firemních zákazníků.
Jaká myslíte, že je reálná penetrace mobilních telefonů mezi obyvateli České republiky?
Počty klientů zkresluje různá metodika počítání aktivních klientů. Myslím, že skutečně používaných telefonních čísel je na českém trhu až o milión méně, protože jde o SIM karty, které lidé dostali od svého operátora za korunu, provolali jejich kredit a poté SIM kartu založili do šuplíku nebo ji rovnou vyhodili. Počty snižuje také skutečnost, že mnoho lidí má dva i více mobilů a také používání SIM karet v telemetrických aplikacích - dohromady může jít zhruba o více než milión. Takhle se dostaneme k reálnému počtu uživatelů, který by mohl být těsně pod hranicí osmi miliónů. Zbývají tedy ještě dva milióny obyvatel České republiky, kteří mobil nemají. Penetrace se tedy podle našich hrubých odhadů pohybuje kolem 80procent. To je výrazně méně, než 99,4 procenta, kolik činí penetrace SIM karet podle oficiálně zveřejňovaných údajů.
Snažíte se domluvit s dalšími operátory na sjednocení způsobu počítání aktivních klientů?
Každý používá svou metodiku a zatím žádné aktivity, které by vedly ke sjednocení metodik, nikdo nezahájil. Věřím ale, že by to prospělo transparentnosti trhu. Takhle se mohou operátoři skutečně jen těžko porovnávat. ¨
Vaše ARPU pokleslo, kdy očekáváte růst?
Meziročně ARPU skutečně kleslo a to z 489 Kč na 470 Kč. Ovšem v posledním čtvrtletí už jsme zaznamenali mírný růst. Věřím, že nyní už se nám bude dařit udržovat toto číslo stabilní. Potvrzuje to i nárůst počtu tarifních klientů, kteří jsou pro každého operátora ti nejcennější. Daří se nám také přicházet se službami s přidanou hodnotou, které se klientům líbí a které hojně využívají.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz