Praha 8. listopadu 2007 - Ve třetím čtvrtletí 2007 T-Mobile posílil svou vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst finančních ukazatelů. Ke konci září 2007 používalo služeb T-Mobile celkem 5,2 milionu klientů, což představuje nárůst o 8 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Tarifní zákazníci představují 40,9 % z celkové zákaznické základny. Celkové tržby meziročně vzrostly o 9,8 % na 23,75 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 10,9 miliardy, EBITDA marže pak vynikajících 46 %. Průměrné měsíční tržby na zákazníka (ARPU) dosáhly vzrostla na 494 Kč.
"S výsledky za třetí čtvrtletí jsme spokojeni. Trh nás překvapuje - v pozitivním slova smyslu - dynamikou svého růstu," říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic a.s., a dodává: "Jak jsme předvídali, trh se dostal do nové fáze extenzivního růstu. Přírůstky nových zákazníků se sice výrazně snižují, ale na druhé straně spotřeba telekomunikačních služeb roste. Finanční výsledky T-Mobile jasně odrážejí naše investice do zákazníků a úrovně péče, již jim poskytujeme. "
Ve třetím čtvrtletí se operátor nadále snažil nabízet výhodné služby přizpůsobené potřebám specifických skupin zákazníků, což dokládá například možnost volání do domácí sítě za 1,19 Kč/min nebo nabídka zaměřené na uživatele datových služeb - např. přístup k internetu až na 6 měsíců zdarma aj.
Nárůst tržeb, ukazatele EBITDA a ARPUDosažené výsledky jasně ukazují, že T-Mobile oslovuje zákazníky nabídkami, které je zbavují obav z používání mobilních služeb ve větším rozsahu. Operátor například zavedl jako první roamingový EU tarif, a to ještě před termínem, který ukládala Evropská komise. Tato roamingová nabídka jen za první měsíc přilákala 30 000 zákazníků. Další kroky tímto směrem představovaly také výhodné nabídky jak v oblasti hlasových, tak datových služeb.
Více než 2,1 milionu tarifních zákazníkůMěsíční churn (množství zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) zůstává stejný: v meziročním srovnání tento ukazatel poklesl o 0,1 procentního bodu na 1,3 %.
Finanční výsledky dle IFRS | 1-9/2007 | 1-9/2006 | Změna (%) |
Počet zákazníků ('000) | 5 207 | 4 823 | 8,0 |
Tarifní zákazníci | 2 132 | 1 636 | 30,3 |
Twist zákazníci | 3 075 | 3 187 | (3,5) |
Noví zákazníci ('000) | 159 | 188 | (15,8) |
Tarifní zákazníci | 323 | 348 | (7,3) |
Twist zákazníci | -164 | -160 | (2,7) |
Průměrný měsíční churn (%) | 1,3 | 1,4 | (0,1p) |
Celkové tržby (mil. Kč) | 23 751 | 21 632 | 9,8 |
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků | 22 766 | 20 729 | 9,8 |
EBITDA (mil. Kč) | 10 929 | 9 632 | 13,5 |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 46,0 | 44,5 | 1,5p |
EBITDA marže - tržby ARPU | 48,0 | 46,5 | 1,5p |
ARPU vč. zahraničních zákazníků | 494 | 490 | 0,8 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 20 | 21 | (1p) |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz