První tři čtvrtletí roku 2007: Významný nárůst finančních ukazatelů

  • Meziroční zvýšení tržeb o 9,8 %, EBITDA vyšší o 13,5 %
  • ARPU ve výši 494 Kč
  • Tarifní zákazníci tvoří téměř 41 % ze celkového počtu zákazníků, jichž je 5,2 milionu

Praha 8. listopadu 2007 - Ve třetím čtvrtletí 2007 T-Mobile posílil svou vedoucí pozici v počtu zákazníků a zaznamenal další růst finančních ukazatelů. Ke konci září 2007 používalo služeb T-Mobile celkem 5,2 milionu klientů, což představuje nárůst o 8 % ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Tarifní zákazníci představují 40,9 % z celkové zákaznické základny. Celkové tržby meziročně vzrostly o 9,8 % na 23,75 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 10,9 miliardy, EBITDA marže pak vynikajících 46 %. Průměrné měsíční tržby na zákazníka (ARPU) dosáhly vzrostla na 494 Kč.

"S výsledky za třetí čtvrtletí jsme spokojeni. Trh nás překvapuje - v pozitivním slova smyslu - dynamikou svého růstu," říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile Czech Republic a.s., a dodává: "Jak jsme předvídali, trh se dostal do nové fáze extenzivního růstu. Přírůstky nových zákazníků se sice výrazně snižují, ale na druhé straně spotřeba telekomunikačních služeb roste. Finanční výsledky T-Mobile jasně odrážejí naše investice do zákazníků a úrovně péče, již jim poskytujeme. "

Ve třetím čtvrtletí se operátor nadále snažil nabízet výhodné služby přizpůsobené potřebám specifických skupin zákazníků, což dokládá například možnost volání do domácí sítě za 1,19 Kč/min nebo nabídka zaměřené na uživatele datových služeb - např. přístup k internetu až na 6 měsíců zdarma aj.

Nárůst tržeb, ukazatele EBITDA a ARPU
V prvních třech čtvrtletích roku 2007 T-Mobile Czech Republic a.s. zaznamenal celkové tržby ve výši 23,75 miliardy Kč, což představuje meziroční zvýšení o 9,8 %. K tomuto velmi dobrému výsledku přispěl jak nárůst zákaznické základny, tak větší spotřeba mobilních služeb. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) vzrostl o 13,5 % na cca 10,9 miliardy Kč, EBITDA marže dosáhla nadprůměrných 46 %. Ukazatel ARPU včetně zahraničních zákazníků dosáhl hodnoty 494 Kč.

Dosažené výsledky jasně ukazují, že T-Mobile oslovuje zákazníky nabídkami, které je zbavují obav z používání mobilních služeb ve větším rozsahu. Operátor například zavedl jako první roamingový EU tarif, a to ještě před termínem, který ukládala Evropská komise. Tato roamingová nabídka jen za první měsíc přilákala 30 000 zákazníků. Další kroky tímto směrem představovaly také výhodné nabídky jak v oblasti hlasových, tak datových služeb.

Více než 2,1 milionu tarifních zákazníků
Celkový počet uživatelů služeb a produktů T-Mobile meziročně vzrostl o 8,0 % na stávajících 5,207 milionu. Tento výsledek potvrzuje vedoucí pozici operátora v počtu aktivních SIM karet. "Motorem" růstu byl segment tarifních zákazníků, jejichž počet dosáhl 2,13 milionu. To představuje téměř 41 % z celkového počtu a meziroční zvýšení ukazatele téměř o třetinu (30,3 %.) Růst základny se zpomaluje: během třetího čtvrtletí si T-Mobile zvolilo 68 000 nových klientů, za období od začátku roku pak 158 000.

Měsíční churn (množství zákazníků, kteří v daném měsíci přestali používat služby operátora) zůstává stejný: v meziročním srovnání tento ukazatel poklesl o 0,1 procentního bodu na 1,3 %.

Finanční výsledky dle IFRS  1-9/2007 1-9/2006 Změna (%)
Počet zákazníků ('000) 5 207 4 823 8,0
Tarifní zákazníci 2 132 1 636 30,3
Twist zákazníci 3 075 3 187 (3,5)
Noví zákazníci ('000) 159 188 (15,8)
Tarifní zákazníci  323 348 (7,3)
Twist zákazníci  -164 -160 (2,7)
Průměrný měsíční churn (%) 1,3 1,4 (0,1p)
Celkové tržby (mil. Kč) 23 751 21 632 9,8
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků 22 766 20 729 9,8
EBITDA (mil. Kč) 10 929 9 632 13,5
EBITDA marže - celkové tržby (%) 46,0 44,5 1,5p
EBITDA marže - tržby ARPU 48,0 46,5 1,5p
ARPU vč. zahraničních zákazníků 494 490 0,8
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 20 21 (1p)


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz