Tržby z mobilních služeb vzrostly po 8 letech poklesu
Stabilní zákaznická báze
Spotřeba služeb opět vzrostla, zejména v oblasti dat
Také ve třetím čtvrtletí tohoto roku T-Mobile Czech Republic udržel dosavadní tempo a směr a dosáhl velmi dobrých výsledků. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se počet zákazníků mírně zvýšil a lehce překročil hranici 6 milionů. Celkové tržby dosáhly 19,4 miliardy Kč, tržby ze služeb 13,7 miliardy Kč a ukazatel EBITDA se zvýšil o 3,8 %, a to na 8,3 miliardy Kč. Opět vzrostla spotřeba služeb, a to především v oblasti mobilních dat. Objem přenesených dat v síti T-Mobile se meziročně téměř zdvojnásobil a dosáhl 22 831 terabytů.
„S radostí mohu konstatovat, že po osmi letech poklesu tržeb z mobilních služeb jsme dosáhli růstu,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu, a doplňuje: „Prvních devět měsíců tohoto roku přineslo nárůst nejen v mobilním segmentu, ale také v oblasti pevných služeb. Navíc jsme dosáhli dvouciferného růstu i v oblasti ICT. Naši zákazníci také velmi příznivě reagovali na nabídku T-Mobile TV, již jsme spustili v květnu tohoto roku.“
Zákazníci
K 30. září 2016 používalo služby T-Mobile přes 6 milionů zákazníků, z toho 3,6 milionu tarifních (61 % zákaznické báze); necelých 2,4 milionu zákazníků pak používalo předplacenou kartu. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora) klesl na 1,4 %.
V tisících | Q1–Q3/2015 | Q1–Q3/2016 | Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 981 | 6 002 | 0,4 % |
Tarifní zákazníci | 3 556 | 3 646 | 2,5 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 425 | 2 356 | -2,8 % |
Noví zákazníci | -20 | -16 | n/a |
Tarifní zákazníci | 56 | 50 | -10,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | -75 | -66 | 12 % |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,5 % | 1,4 % | -0,1 p. b. |
Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, najmě pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů.
Finanční ukazatele
V prvních 9 měsících roku 2016 dosáhly celkové tržby z fixních a mobilních služeb 19,4 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb tvořily 13,7 miliardy Kč. Pomineme-li mezinárodní velkoobchodní služby a služby datového centra CE Colo, pokles celkových tržeb ve třetím čtvrtletí 2016 byl pouze 0,7 % a způsobilo ho snížení jednorázových prodejů zboží. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) meziročně vzrostla na 254 Kč. Trend rychlého růstu spotřeby datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb. Ten meziročně vzrostl o 4 procentní body na 48 %.
V Kč | Q1–Q3/2015 | Q1–Q3/2016 | Meziroční změna |
Celkové tržby (mil.) | 19 918 | 19 372 | -2,7 % |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby | 13 611 | 13 727 | 0,9 % |
EBITDA (mil.) – integrované služby | 8 035 | 8 343 | 3,8 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 40,3 % | 43,1 % | 2,7 p. b. |
ARPU - mobilní služby | 253 | 254 | 0,4 % |
Tarifní zákazníci |
363 |
359 | -1,1 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 94 | 93 | -1,1 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby |
44 % |
48 % |
4 p. b. |
Další informace o aktivitách T-Mobile v roce 2016 najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz