Praha, 11. srpna 2016 - V první polovině letošního roku T-Mobile Czech Republic vykázal velmi dobré výsledky, které potvrzují, že strategie integrovaného operátora a zaměření na efektivitu ve všech oblastech jsou správné. Operátor se nadále zaměřoval na další monetizaci datových služeb a potenciálu v segmentu B2B a představil řadu nových služeb a produktů, jako jsou např. T-Mobile TV, nové Twist a roamingové datové balíčky či virtuální datové centrum.
Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se počet zákazníků mírně zvýšil a překročil hranici 6 milionů. Celkové tržby T-Mobile dosáhly 12,8 miliardy korun, tržby ze služeb pak 9 miliard a ukazatel EBITDA vzrostl o 4,8 %. Spotřeba mobilních služeb se opět zvýšila, nejvýrazněji v oblasti dat. Objem dat přenesených v síti T-Mobile se meziročně více než zdvojnásobil na celkových 14 593 terabytů.
„Tento rok je rokem zásadních změn v naší společnosti. V prvních šesti měsících jsme usilovně pracovali na vytvoření funkční organizační i personální struktury pro bližší spolupráci mezi T-Mobile a Slovak Telekomem a já jsem více než spokojen, že v tak náročném období jsme dosáhli velmi dobrých výsledků,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a doplňuje: „T-Mobile dokazuje, že je spolehlivým a všestranným partnerem jak pro rezidentní, tak firemní zákazníky.“
Zákazníci
K 30. červnu 2016 používalo mobilní služby T-Mobile více než 6 milionů zákazníků, z toho 3,6 milionu zákazníků tarifních (60 % z celkového počtu) a téměř 2,4 milionu uživatelů předplacených karet. Průměrný měsíční churn (tj. podíl zákazníků, kteří přestali využívat služby operátora) klesl na 1,4 %.
V tisících | H1/2015 | H1/2016 | Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 996 | 6 008 | 0,2 % |
Tarifní zákazníci | 3 532 | 3 623 | 2,6 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 464 | 2 385 | -3,2 % |
Noví zákazníci | -4 | - 11 | n/a |
Tarifní zákazníci | 32 | 26 | -18,8 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | -36 | -37 | 2,8 % |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,5 % | 1,4 % | 0,1 p. b. |
V daném období uživatelé mobilních služeb v průměru provolali 158 minut měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 1,7 %. Spotřeba služeb rostla ve všech oblastech, zejména v datech, kde se objem přenesených dat zvýšil o 111 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a dosáhl 14 593 terabytů.
Finanční ukazatele
V prvních šesti měsících roku 2016 tržby z integrovaných služeb dosáhly 12,8 miliardy korun, přičemž tržby z mobilních služeb činily 9 miliard korun. Průměrná měsíční útrata na mobilního zákazníka (ARPU) meziročně vzrostla na 250 korun. Trend rozšiřování datových služeb a růst jejich spotřeby se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb: ten činil 47 %, a meziročně se tak zvýšil o 4 procentní body.
V Kč | H1/2015 | H1/2016 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil.) | 13 160 | 12 783 | -2,9 % |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby | 8 961 | 9 045 | 0,9 % |
EBITDA (mil.) – integrované služby | 5 257 | 5 511 | 4,8 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 39,9 % | 43,1 % | 3,2 p. b. |
ARPU - mobilní služby | 249 | 250 | 0,4 % |
Tarifní zákazníci | 360 | 355 | 1,4 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 92 | 92 | - |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby |
43 % |
47 % |
4 p. b. |
Více informací o aktivitách T-Mobile v prvním pololetí 2016 k dispozici zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz