První polovina 2007: Více než 2 miliony tarifních zákazníků, další růst finančních ukazatelů

  • Tarifní zákazníci tvoří více než 39 % z celkových 5,14 milionu zákazníků
  • Celkové tržby meziročně vyšší o 8,3 %, EBITDA o 13,8 %

Praha 9. srpna 2007 - Společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. se dlouhodobě zaměřuje posilování segmentu tarifních zákazníků a svou strategii staví na široké nabídce telekomunikačních služeb pro nejrůznější skupiny uživatelů. O tom, že zvolená strategie je úspěšná, svědčí výsledky společnosti za první pololetí roku 2007. Celkový počet zákazníků dosáhl 5,14 milionu, přičemž více než 39 procent tvoří tarifní zákazníci. Celkové tržby meziročně vzrostly o 8,3 procenta na 15,4 miliardy Kč. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 7,2 miliardy Kč, EBITDA marže vzrostla na 47 procent. Průměrný měsíční zisk na zákazníka (ARPU) je na úrovni 484 Kč.

"Výsledky za první polovinu roku považujeme za velmi uspokojivé; zvláště si vážíme přízně tarifních zákazníků, jejichž počet přesáhl hranici 2 milionů. Také vývoj finančních ukazatelů je velmi příznivý a svědčí o tom, že dokážeme citlivě vnímat potřeby trhu," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: "Doba, kdy operátoři mohli spoléhat na masový příliv uživatelů, je za námi. Teď rozhodují investice do zákazníků a úroveň péče, již jim poskytujeme."

Snaha nabízet cenově výhodné a jasně zacílené služby se v první polovině roku odrazila například v uvedení nové generace kreditních tarifů, službě Girls Talk umožňující volání zdarma po třetí minutě, či nových Twist tarifů. T-Mobile nabídl také výrazné slevy v oblasti roamingu a jako první v ČR zavádí od roamingové zvýhodnění odpovídající EU regulaci.

Zákazníci: Více než 2 miliony tarifních zákazníků
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 8,6 procent, přičemž dále rostl podíl tarifních zákazníků. Jejich počet přesáhl 2 miliony, což představuje více než 39 procent z celkových 5,14 milionu. Za prvních 6 měsíců roku 2007 T-Mobile získal 91 tisíc nových zákazníků.

Měsíční churn (tedy počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) zaznamenal mírný pokles o 0,1 p. p. na celkových 1,3 procenta.

Finanční výsledky: nárůst tržeb i EBITDA
V prvním pololetí roku 2007 dosáhl T-Mobile Czech Republic a.s. celkových tržeb ve výši 15,4 miliardy korun a zaznamenal tak meziroční nárůst tohoto ukazatele o 8,3 procenta. Na tomto velmi dobrém výsledku se výraznou měrou podílel jak nárůst zákaznické báze, tak především zvyšující se podíl tarifních zákazníků a s tím spojené větší využívání poskytovaných služeb. Hodnota ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhla 7,2 miliardy korun, což představuje výrazný nárůst o 13,8 procenta v porovnání se stejným obdobím minulého roku. EBITDA marže dosáhla 47 procent, ukazatel ARPU se pohybuje na úrovni 484 Kč.

Dosažené výsledky jasně svědčí o tom, že T-Mobile dokáže zákazníky oslovit nabídkami, které je zbavují strachu využívat mobilní služby větší měrou: jednou z nejúspěšnějších služeb se stalo tarifní zvýhodnění Girls Talk, díky níž zákazník volá po třetí minutě zdarma. Další oblastí, jež stojí trvale v centru pozornosti operátora, je roaming. V prvním pololetí přijímali uživatelé zvýhodnění Cestovatel hovory v zahraničí zdarma a operátor se velmi aktivně postavil i k zavedení EU tarifu ještě před lhůtou danou Evropskou komisí. (Odkazy na služby uvedené v prvním pololetí viz níže).

"Jedním z výrazných trendů v oblasti mobilních komunikací je posilování jejich společenské role. Mobilní telefon pomáhá v dnešní náročné době více než kdy předtím navazovat a posilovat intenzivní vztahy mezi lidmi. V dalším období se chceme mimo jiné zaměřit právě na tuto oblast a nabízet služby zaměřené tímto směrem," komentuje plány společnosti T-Mobile Roland Mahler.

 

  1. pololetí 2007 1. pololetí 2006 Změna (%)
Počet zákazníků ('000) 5 140 4 734 8,6
Tarifní zákazníci 2 014 1 477 36,4
Twist zákazníci 3 125 3 257 (4,1)
Noví zákazníci ('000) 91 100 (9,0)
Tarifní zákazníci  205 190 7,9
Twist zákazníci  -114 -89 (28,1)
Průměrný měsíční churn (%) 1,3 1,4 (0,1p)
Celkové tržby (mil. Kč) 15 407 14 228 8,3
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků 14 812 13 595 9,0
EBITDA (mil. Kč) 7 223 6 349 13,8
EBITDA marže - celkové tržby (%) 47,0 44,7 2,3
EBITDA marže - tržby ARPU 48,9 46,8 2,1
ARPU vč. zahraničních zákazníků 484 486 (0,4)
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 19 20 (1p)

Poznámka: Finanční výsledky dle IFRS

Informace o nabídkách prvního pololetí:

Cestovatel: příchozí hovory v zahraničí zcela zdarma

T-Mobile zlevňuje MMS až o 40 procent

Kreditní tarify: nová generace tarifů u T-Mobile

Kreditní tarify: s novou smlouvou 25 % kreditu navíc

Test DVB-H úspěšný

t-music PLAY! - pusťte hudbu do mobilu!

Twist v novém, a třikrát!

T-Mobile Girls Talk: Volání po třetí minutě zdarma

t-music Stage: nový portál pro muzikanty

EU tariff už od 1.srpna


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz