Praha, 7. srpna 2008 - Výsledky T-Mobile Czech Republic za prvních šest měsíců roku 2008 dokazují, že strategie společnosti je úspěšná. T-Mobile posiluje svou pozici na trhu, přináší jasně cílené nabídky a komplexní řešení telekomunikačních potřeb jak koncových, tak firemních zákazníků.
T-Mobile potvrdil své vedoucí postavení v počtu aktivních SIM karet. Z celkového počtu 5,31 milionu zákazníků je 44,6 %, tedy 2,4 milionu tarifních. Také finanční výsledky byly pozitivní: celkové tržby se meziročně zvýšily o 5,2 % na 16,2 miliardy Kč, EBITDA přesáhla 7,9 miliardy Kč (zvýšení o 10,2%) a EBITDA marže překročila hranici 49 procent. Průměrná měsíční tržba na zákazníka (ARPU) dosáhla 496 Kč.
"Naším náročným úkolem je udržet vedoucí pozici, což je - zvláště v tak inovativním a rychle se měnícím prostředí - opravdu náročné", říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s, a dodává: "Dosažených výsledků si opravdu vážíme, zejména pak zvyšujícího se podílu tarifních zákazníků. Také vývoj finančních ukazatelů je příznivý a dokazuje, že zákazníci oceňují naše služby a péči, jež jim poskytujeme."
Během prvních 6 měsíců roku společnost představila řadu inovativních služeb a produktů. Datové služby byly rozšířeny o nabídku ADSL, vznikl nový věrnostní program T-Mobile Bonus a firemní zákazníci mohou využívat nové komplexní telekomunikační řešení nazvané T-Mobile Profinet. V květnu operátor začal nabízet tarifní zvýhodnění T-Mobile Rodina a T-Mobile Team, která umožňují neomezené volání ve skupině až 5 osob za jediný měsíční paušál.
Dlouhodobé zaměření T-Mobile na otázky životního prostředí se odrazilo v kampani na podporu recyklace starých mobilních telefonů. Každý zákazník, který odevzdal ve Značkové prodejně mobil k recyklaci, získal slevu na nákup zboží v prodejnách T-Mobile v hodnotě 200 Kč. Výsledkem této tříměsíční aktivity bylo více než 50 000 odevzdaných mobilů.
Zákazníci: Nejvíce zákazníků, jednička v počtu tarifních zákazníků
Vývoj zákaznické báze T-Mobile odráží celkovou situaci na nasyceném trhu: vyznačuje se výrazně nižšími přírůstky na jedné straně a stabilizací a rozvojem stávající zákaznické základny na straně druhé. Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 3,4 % na hodnotu 5.313 milionu. Dále rostl segment tarifních zákazníků - jejich počet dosáhl 2.37 milionu, což představuje 44,6 % celkového počtu zákazníků. Během prvních 6 měsíců roku získal T-Mobile 42 tisíc nových zákazníků. Měsíční churn (počet zákazníků, který přestal využívat služby operátora) zůstává víceméně stejný: v meziročním srovnání tento ukazatel vzrostl pouze o 0,1 procentního bodu na 1,4 %.
Finanční výsledky: růst tržeb a EBITDA
Za první pololetí roku 2008 T-Mobile Czech Republic a.s. vykázal celkové tržby ve výši 16,2 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 5,2 %. EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhl 7,9 miliardy Kč, což je o 10,2 % více než ve stejném období minulého roku. EBITDA marže překročila 49 % a ukazatel ARPU dosáhl hodnoty 496 Kč.
Dosažené výsledky jasně ukazují, že T-Mobile dokáže své zákazníky oslovit výhodnými nabídkami, které je zbavují strachu používat mobilní komunikace ve větším rozsahu.
"Telekomunikační trh je stále komplexnější - na jedné straně se diverzifikuje, na straně druhé směřuje ke konvergenci. Světy IT, telekomunikací a médií se prolínají, vznikají velmi zajímavé a inovativní koncepty. Jsme si toho nejen vědomi, ale i připravení hrát v tomto vývoji výraznou roli," komentuje Roland Mahler plány T-Mobile.
Q2/07 | Q2/08 | Změna (%) | H1/07 | H1/08 | Změna (%) | |
Počet zákazníků ('000) | 5 140 | 5 313 | 3,4 | 5 140 | 5 313 | 3,4 |
Tarifní zákazníci | 2 014 | 2 372 | 17,8 | 2 014 | 2 372 | 17,8 |
Twist zákazníci | 3 125 | 2 941 | -5,9 | 3 125 | 2 941 | -5,9 |
Noví zákazníci ('000) | 31 | 40 | 29,0 | 91 | 42 | -53,8 |
Tarifní zákazníci | 99 | 79 | -20,8 | 205 | 145 | -29,3 |
Twist zákazníci | -68 | -39 | -43,3 | -114 | -103 | 9,6 |
Průměrný měsíční churn (%) | 1,3 | 1,3 | 0,0 pp | 1,3 | 1,4 | 0,1pp |
Celkové tržby (mil. Kč) | 7 975 | 8 264 | 3,6 | 15 407 | 16 205 | 5,2 |
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků | 7 667 | 8 037 | 4,8 | 14 812 | 16 685 | 5,9 |
EBITDA (mil. Kč) | 3 644 | 3 911 | 7,3 | 7 223 | 7 961 | 10,2 |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 45,7 | 47,3 | 1,6 pp | 46,9 | 49,1 | 2,2 pp |
EBITDA marže - tržby ARPU | 47,5 | 48,7 | 1,1 pp | 48,8 | 50,8 | 2,0 pp |
ARPU vč. zahraničních zákazníků | 499 | 507 | 1,5 | 484 | 496 | 2,5 |
Tarifní zákazníci | 950 | 874 | -8,0 | 942 | 863 | -8,4 |
Twist zákazníci | 218 | 217 | -0,5 | 209 | 212 | 1,4 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 19 | 21 | 2 pp | 19 | 21 | 2 pp |
Více o službách představených v první polovině roku 2008 najdete zde:
ADSL + další novinky v datových službách
T-Mobile Bonus
T-Mobile ProfiNet
T-Mobile Rodina
T-Mobile Team
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz