První pololetí: T-Mobile jedničkou v tarifních zákaznících

  • Tarifní zákazníci tvoří 44,6 % z celkového počtu 5.31 milionu zákazníků
  • Meziroční nárůst tržeb o 5,2 %, ukazatele EBITDA o 10,2 %

Praha, 7. srpna 2008 - Výsledky T-Mobile Czech Republic za prvních šest měsíců roku 2008 dokazují, že strategie společnosti je úspěšná. T-Mobile posiluje svou pozici na trhu, přináší jasně cílené nabídky a komplexní řešení telekomunikačních potřeb jak koncových, tak firemních zákazníků.

T-Mobile potvrdil své vedoucí postavení v počtu aktivních SIM karet. Z celkového počtu 5,31 milionu zákazníků je 44,6 %, tedy 2,4 milionu tarifních. Také finanční výsledky byly pozitivní: celkové tržby se meziročně zvýšily o 5,2 % na 16,2 miliardy Kč, EBITDA přesáhla 7,9 miliardy Kč (zvýšení o 10,2%) a EBITDA marže překročila hranici 49 procent. Průměrná měsíční tržba na zákazníka (ARPU) dosáhla 496 Kč.

"Naším náročným úkolem je udržet vedoucí pozici, což je - zvláště v tak inovativním a rychle se měnícím prostředí - opravdu náročné", říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s, a dodává: "Dosažených výsledků si opravdu vážíme, zejména pak zvyšujícího se podílu tarifních zákazníků. Také vývoj finančních ukazatelů je příznivý a dokazuje, že zákazníci oceňují naše služby a péči, jež jim poskytujeme."

Během prvních 6 měsíců roku společnost představila řadu inovativních služeb a produktů. Datové služby byly rozšířeny o nabídku ADSL, vznikl nový věrnostní program T-Mobile Bonus a firemní zákazníci mohou využívat nové komplexní telekomunikační řešení nazvané T-Mobile Profinet. V květnu operátor začal nabízet  tarifní zvýhodnění T-Mobile Rodina a T-Mobile Team, která umožňují neomezené volání ve skupině až 5 osob za jediný měsíční paušál.

Dlouhodobé zaměření T-Mobile na otázky životního prostředí se odrazilo v kampani na podporu recyklace starých mobilních telefonů. Každý zákazník, který odevzdal ve Značkové prodejně mobil k recyklaci, získal slevu na nákup zboží v prodejnách T-Mobile v hodnotě 200 Kč. Výsledkem této tříměsíční aktivity bylo více než 50 000 odevzdaných mobilů.

Zákazníci: Nejvíce zákazníků, jednička v počtu tarifních zákazníků
Vývoj zákaznické báze T-Mobile odráží celkovou situaci na nasyceném trhu: vyznačuje se výrazně nižšími přírůstky na jedné straně a stabilizací a rozvojem stávající zákaznické základny na straně druhé. Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 3,4 % na hodnotu 5.313 milionu. Dále rostl segment tarifních zákazníků - jejich počet dosáhl 2.37 milionu, což představuje 44,6 % celkového počtu zákazníků. Během prvních 6 měsíců roku získal T-Mobile 42 tisíc nových zákazníků. Měsíční churn (počet zákazníků, který přestal využívat služby operátora) zůstává víceméně stejný: v meziročním srovnání tento ukazatel vzrostl pouze o 0,1 procentního bodu na 1,4 %.

Finanční výsledky: růst tržeb a EBITDA
Za první pololetí roku 2008 T-Mobile Czech Republic a.s. vykázal celkové tržby ve výši 16,2 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 5,2 %. EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhl 7,9 miliardy Kč, což je o 10,2 % více než ve stejném období minulého roku. EBITDA marže překročila 49 % a ukazatel ARPU dosáhl hodnoty 496 Kč.

Dosažené výsledky jasně ukazují, že T-Mobile dokáže své zákazníky oslovit výhodnými nabídkami, které je zbavují strachu používat mobilní komunikace ve větším rozsahu.

"Telekomunikační trh je stále komplexnější - na jedné straně se diverzifikuje, na straně druhé směřuje ke konvergenci. Světy IT, telekomunikací a médií se prolínají, vznikají velmi zajímavé a inovativní koncepty. Jsme si toho nejen vědomi, ale i připravení hrát v tomto vývoji výraznou roli," komentuje Roland Mahler plány T-Mobile.

  Q2/07 Q2/08 Změna (%) H1/07 H1/08 Změna (%)
Počet zákazníků ('000) 5 140 5 313 3,4 5 140 5 313 3,4
Tarifní zákazníci 2 014 2 372 17,8 2 014 2 372 17,8
Twist zákazníci 3 125 2 941 -5,9 3 125 2 941 -5,9
Noví zákazníci ('000) 31 40 29,0 91 42 -53,8
Tarifní zákazníci  99 79 -20,8 205 145 -29,3
Twist zákazníci  -68 -39 -43,3 -114 -103 9,6
Průměrný měsíční churn (%) 1,3 1,3 0,0 pp 1,3 1,4 0,1pp
Celkové tržby (mil. Kč) 7 975 8 264 3,6 15 407 16 205 5,2
Tržby ARPU vč. zahraničních zákazníků 7 667 8 037 4,8 14 812 16 685 5,9
EBITDA (mil. Kč) 3 644 3 911 7,3 7 223 7 961 10,2
EBITDA marže - celkové tržby (%) 45,7 47,3 1,6 pp 46,9 49,1 2,2 pp
EBITDA marže - tržby ARPU 47,5 48,7 1,1 pp 48,8 50,8 2,0 pp
ARPU vč. zahraničních zákazníků 499 507 1,5 484 496 2,5
Tarifní zákazníci 950 874 -8,0 942 863 -8,4
Twist zákazníci 218 217 -0,5 209 212 1,4
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 19 21 2 pp 19 21 2 pp

 

Více o službách představených v první polovině roku 2008 najdete zde:

ADSL + další novinky v datových službách 
T-Mobile Bonus  
T-Mobile ProfiNet
T-Mobile Rodina 
T-Mobile Team


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz