Praha, 12. května 2010 - V roce 2009 T-Mobile Czech Republic zásadním způsobem rozšířil svůj záběr a stal se integrovaným operátorem. Služby pevné telefonie v závěru roku doplnil prvním produktem v oblasti ICT. Vzhledem k tomuto obohacení nabídky operátor přistupuje ke změně ve vykazování svých výsledků. Od prvního čtvrtletí roku 2010 budou reportována také integrovaná data zahrnující výsledky všech divizí T-Mobile Czech Republic.
Rostoucí počet zákazníků i finanční výsledky svědčí o tom, že společnost T-Mobile je na dobré cestě, a že přerod od mobilního k integrovanému operátorovi probíhá podle předpokladů. Operátor efektivně implementuje strategii, díky níž v prvních třech měsících tohoto roku dosáhl uspokojivých výsledků. A to i přes řadu negativních faktorů: pokračující dopady ekonomické recese - zvláště ve firemním sektoru, neustále rostoucí konkurenci či sílící regulaci.
Zákaznická základna zůstává stabilní
Na konci března 2010 T-Mobile registroval téměř 5,5 milionu zákazníků využívajících mobilní služby. Meziročně to představuje nárůst o 0,7 %. Většinu z těchto nových zákazníků tvoří tarifní zákazníci.
Podíl zákazníků, kteří využívají některý z paušálních mobilních programů, se meziročně zvýšil o 6,1 % na 2,7 milionu. Ke konci prvního čtvrtletí tvořili tarifní zákazníci 49,6 % z celé zákaznické báze. Hlavním faktorem, který přispěl k vyšší oblibě tarifních programů, byla především nabídka 2v1, kombinující pevný internet a mobilní hlas, neomezené hlasové tarify GRAND a novinka pro firemní zákazníky - neomezené Profi tarify.
Také v prvních třech měsících roku 2010 pokračoval vliv ekonomické recese, patrné zejména v segmentu firem a segmentu zákazníků předplacených služeb. I přesto se T-Mobile podařilo získat či udržet řadu důležitých firemních klientů - např. společnosti MAFRA, Mediatel, Incheba Praha, Kapsch, IBM Česká republika, UNIQUA Pojišťovna nebo ČEPRO.
V oblasti pevné telefonie T-Mobile nabízí především ADSL datové připojení, které využívá zhruba 50 000 uživatelů, a fixní hlas, určený především pro firmy v rámci T-Mobile ProfiNet. Službu fixního hlasu využívá přibližně 300 firem. Modulární nabídka ProfiNet byla v březnu rozšířena o další ICT službu Dodávka a správa zařízení.
Zákazníci využívající mobilní služby | 1. čtvrtletí 2009 | 1. čtvrtletí 2010 | Změna v % |
Počet zákazníků ('000) | 5 411 | 5 449 | 0,7 |
Tarifní zákazníci | 2 544 | 2 700 | 6,1 |
Twist zákazníci | 2 867 | 2 748 | -4,2 |
Noví zákazníci ('000) | -11 | -7 | n.a. |
Tarifní zákazníci | 45 | 48 | 6,7 |
Twist zákazníci | -55 | -56 | -1,8 |
Průměrný měsíční churn (%) | 1,5 | 1,3 | -0,2 p.b. |
Finanční výsledky - integrované
V prvním čtvrtletí 2010 T-Mobile vykázal celkové čisté tržby ve výši 7,2 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles 5 %. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) zůstal na úrovni srovnatelné s předchozím rokem ve výši cca 3,5 miliardy Kč. Ukazatel ARPU (průměrná měsíční útrata za telekomunikační služby) dosáhl hodnoty 415 Kč. Pokles finančních ukazatelů byl způsoben již zmíněnou ekonomickou krizí a dopady regulačních opatření EU, ale i agresivní cenovou soutěží doprovázenou vysokou saturací českého trhu.
Integrované údaje | 1. čtvrtletí 2009 | 1. čtvrtletí 2010 | Změna v % |
Celkové tržby (mil. Kč) | 7 594 | 7 216 | -5,0 |
Adj. EBITDA (mil. Kč) | 3 518 | 3 489 | -0,8 |
ARPU - mobilní služby | 452 | 415 | -8,2 |
Tarifní zákazníci | 754 | 672 | -10,9 |
Twist zákazníci | 188 | 167 | -11,2 |
Podíl mobilních nehlasových služeb na ARPU (%) | 23 | 23 | 0,0 p.p. |
Služby
T-Mobile nadále pokračuje ve své strategii zaměřené na inovace jak v oblasti technologií, tak produktů, a co nejvyšší kvalitu dodávaných služeb.
Zaměření společnosti na integrované služby se projevilo již v lednu v uvedení nových tarifů 2v1, kombinujících mobilní hlas a ADSL. Tato nabídka dokáže měsíčně oslovit tisíce zákazníků. Také neomezené tarify Grand a Profi si záhy našly řadu příznivců. Mladí zákazníci ocenili rozšíření tarifu BAV SE o výběr z 300 000 hudebních skladeb zdarma v rámci stále stejného paušálu.
V prvním čtvrtletí T-Mobile nabídl zákazníkům další novinku v oblasti digitální hudby - novinku kapely Kryštof "Jeviště".
V lednu operátor komerčně spustil v Praze 3G síť a pokračoval v modernizaci 2G sítě. Pokrytí republiky 3G signálem se bude dále rozšiřovat; do léta budou výhod 3G využívat obyvatelé dalších dvou velkých měst.
K novinkám prvního čtvrtletí patřily také aktivity v oblasti mobilního marketingu kampaň garantující úspěšnost tohoto typu reklamy a úspěšné otestování nového typu reklamního sdělení.
Informace o dalších novinkách uvedených v prvních třech měsících 2010 najdete na www.t-press.cz/tiskove_zpravy/.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz