Praha 10. května 2007 - Dlouhodobé zaměření T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha operátora hledat řešení potřeb svých klientů se plně odrazily ve vynikajících výsledcích společnosti za první čtvrtletí 2007. T-Mobile potvrdil svou silnou pozici, a to i ve vysoce konkurenčním prostředí českého mobilního trhu. Z celkového počtu 5,109 milionu zákazníků představují plných 37,4 % (1,9 milionu) tarifní zákazníci. V prvních třech měsících se pro služby T-Mobile rozhodlo celkem 60 000 nových zákazníků. Také finanční výsledky byly pozitivní: zlepšily se klíčové finanční ukazatele: tržby (vzrostly o 8,1% ve srovnání s prvním čtvrtletím 2006) a EBITDA (vyšší o 16,1%). Ukazatel ARPU zůstává na přibližně stejné úrovni jako vloni - činí 469 Kč.
"Tohoto úspěchu si opravdu ceníme, zvláště s ohledem na konkurenci panující na trhu mobilních telekomunikací, kde penetrace přesáhla 120 procent," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile a doplňuje: "Snažíme se plně se zaměřit na potřeby a přání zákazníků; výsledkem tohoto úsilí je jejich dlouhodobá důvěra a věrnost. Právě tyto faktory jsou životně důležitým předpokladem k dosažení přesvědčivých výsledků a posílení naší vedoucí pozice."
Finanční výsledky: tržby meziročně vyšší o 8,1 %, EBITDA o 16,1 %
Zákazníci: Téměř 48% nárůst počtu tarifních zákazníků
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 9,9 %, segment smluvních pak dokonce téměř o 41 % na 1,9 milionu. Tento údaj představuje více než 37,5 % z celkové zákaznické základny.
Mezi firemními klienty, které se T-Mobile podařilo získat v prvních třech měsících letošního roku, byly například tyto podniky a instituce: Zetor Tractors, Dalkia Ostrava, Státní zemědělský a intervenční fond.
"V nadcházejících měsících budeme pokračovat ve strategii zaměřené na nabídky pro specifické skupiny zákazníků," říká Roland Mahler. "Jako příklad takové nabídky bych rád zmínil Girls Talk - tarifní zvýhodnění nabízející volání po třetí minutě zdarma, a rozšíření Cestovatele, naší 'vlajkové lodě' v oblasti roamingu, do všech sítí v 11 T-Mobile zemích. Tyto státy zahrnují i nejpopulárnější cíle letních cest. S Cestovatelem budou naši zákazníci trávit svou dovolenou příjemněji a bez starostí," zakončuje Mahler.
(Detailní informace o zmíněných službách hledejte na www.t-press.cz a www.medianavigator.cz.)
1. čtvrtletí 2007 | 1. čtvrtletí 2006 | Změna v % | |
Počet zákazníků (`000) | 5 109 | 4 648 | 9,9 |
Tarifní zákazníci | 1 915 | 1 359 | 40,9 |
Twist zákazníci | 3 194 | 3 289 | (2,9) |
Noví zákazníci (`000) | 60 | 14 | 328,6 |
Tarifní zákazníci | 106 | 72 | 47,7 |
Twist zákazníci | -46 | -57 | 19,3 |
Průměrný měsíční churn (%) | 1,3 | 1,6 | (0,3 p.p.) |
Celkové tržby (mil. Kč) | 7 432 | 6 876 | 8,1 |
Tržby ARPU včetně zahraničních zákazníků | 7 145 | 6 529 | 9,4 |
Čistý zisk (mil. Kč) | 1 788 | 1 205 | 48,3 |
EBITDA (mil. Kč) | 3 579 | 3 082 | 16,1 |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 48,3 | 45,0 | 3,3 p.p. |
EBITDA marže - tržby ARPU (%) | 50,2 | 47,4 | 2,8 p.p. |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (CZK) | 469 | 470 | (0,2) |
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) | 20 | 21 | (1 p.p.) |
Neauditované finanční výsledky podle IAS/IFRS.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz