První čtvrtletí 2005: Ve znamení efektivity

  • Výrazný růst finančních ukazatelů; výrazný růst EBITDA marže na 50%
  • Stále jedničkou v oblasti paušálních zákazníků
  • Pokračující růst podílu nehlasových služeb na tržbách

Praha 12. května 2005 - V prvním čtvrtletí roku 2005 T-Mobile zaznamenal výrazný nárůst rozhodujících finančních ukazatelů, především čistého zisku (o 35,1%) a EBITDA (o 14,8%). EBITDA marže dosáhla nadprůměrných 50 procent. Operátor si udržel pozici jedničky v celkovém počtu paušálních zákazníků. Další růst zaznamenaly nehlasové služby T-Mobile - jejich podíl na příjmech na zákazníka dosáhl 22,2 procenta.

Nárůst zákaznické základny T-Mobile o 10 procent je v souladu s očekáváním.  "O to více nás těší, že si stále držíme pozici jedničky v počtu paušálních zákazníků," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: "Například uvedení tarifního zvýhodnění Pevná+ či rozšíření technologie EDGE se právě u těchto zákazníků setkalo s velkou odezvou." Tarifní zákazníci jsou také tou skupinou, která přispěla ke zvýšení podílu datových služeb na ARPU.

V prvním čtvrtletí hospodařil T-Mobile s vynikajícími finančními výsledky: celkové tržby dosáhly 6,5 miliard Kč, čistý zisk téměř 1,5 miliardy Kč (nárůst o 35,1%) a ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl o 14,8 procenta. EBITDA marže meziročně vzrostla téměř o 4 procentní body a dosáhla nadprůměrné hodnoty 50 procent. Dosažené hodnoty svědčí o výrazném zvýšení efektivity podniku i o tom, že mezinárodní program Save for Growth je správnou cestou.

V uplynulém období se T-Mobile věnoval dalšímu rozvoji datových služeb - rozšířil pokrytí EDGE i nabídku nehlasových služeb o zajímavé aplikace určené nejen firemním zákazníkům (telemetrie, lokalizační a navigační služby, ochrana majetku aj.). To se odrazilo v datovém provozu: meziročně se počet přenesených dat zvýšil o 300 procent a podíl nehlasových služeb na ARPU se zvýšil o 2,0 procentního bodu na 22,2 procent. Tento údaj je nadprůměrný, a to nejen v rámci skupiny T-Mobile. 

"Naším největším úspěchem je dosažení stálého růstu na vysoce saturovaném trhu. K tomu přispívá schopnost oslovit tarifní zákazníky i fakt, že stále více firem volí T-Mobile. Právě tyto skupiny oceňují stabilitu, širokou nabídku služeb a poměr ceny a hodnoty, které jim nabízíme," říká Roland Mahler.

Mezi novými firemními klienty se objevily mj. tyto instituce a společnosti: Ministerstvo pro místní rozvoj, Masarykova univerzita v Brně, ABB, GE Money Bank, a.s., Johnson & Johnson, Město Česká Lípa, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava, WOOD & Company Financial Services, BASF či STEM/MARK.

1. čtvrtletí 2005

1. čtvrteltí 2004

Změna v %

Penetrace (%)

106,4

96,0

10,4

Počet zákazníků ('000)

4 390

3 991

10,0

Tarifní zákazníci

1 128

947

19,1

Twist zákazníci

3 262

3 044

7,2

Noví zákazníci ('000)

30

43

(30,2)

Tarifní zákazníci

23

58

(60)

Twist zákazníci

7

-15

-

Celkové tržby (mil. Kč)

6 511

6 101

6,7

Tržby ze služeb (mil. Kč)

6 172

5 688

8,5

Čistý zisk (mil.Kč)

1 466

1 085

35,1

EBITDA (mil. Kč)

3 254

2 835

14,8

EBITDA marže - celkové tržby (%)

50,0

46,5

3,5

EBITDA marže - tržby ze služeb (%)

52,7

49,8

2,9

ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč)

470

477

(1,5)

Podíl nehlasových služeb na ARPU

22,2

20,2

2,0p

Finanční výsledky dle IFRS

 

Výsledky za T-Mobile International naleznete zde.

 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz