Praha 30. ledna 2007 - V roce 2006 společnost T-Mobile Czech Republic a.s. ještě posílila svou pozici na českém mobilním trhu. K 31.12. 2006 dosáhl počet aktivních SIM karet v síti magentového operátora 5,049 milionu. Za celý rok 2006 získal T-Mobile více než 415 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 51,2 procenta. Plných 36,8 % ze zákaznické báze tvoří tarifní zákazníci, jichž je 1,809 milionu. Zákazníků s Twist kartou bylo ke konci roku 3,24 milionu. Operátor bodoval v oblasti přenositelnosti čísla, která odstartovala 15. ledna loňského roku. Zákazníků, kteří se rozhodli přenést své číslo do sítě T-Mobile, bylo o 4679 více než těch, kteří přešli k jinému operátorovi.
"Rok 2006 byl pro nás o to úspěšnější, že jsme dokázali udržet velmi pozitivní trend na trhu, kde penetrace již dávno přesáhla 100 procent," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile, a dodává: "Zároveň si však velmi dobře uvědomujeme, že je třeba se zaměřit na prohlubování důvěry a loajality u stávajících zákazníků. Cesta k tomuto cíli vede přes další zvyšování kvality produktů i péče a neustálé sledování potřeb jednotlivých skupin zákazníků."
Meziročně vzrostl počet zákazníků o 9,0 procenta na stávajících 5,049 milionu. T-Mobile nadále posiloval v segmentu tarifních zákazníků - k 31.12.2006 jich měl cca 1,8 milionu, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 40,5 procenta. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu klesl o 3,2 procenta na 3,24 milionu.
Největší přírůstek zákaznické báze zaznamenal T-Mobile ve čtvrtém čtvrtletí, kdy nastoupil "do trháku" a se svou vánoční nabídkou nekončícího volání a esemeskování získal plných 226 000 nových zákazníků.
TMCZ | 31.12.2005 | 31.12.2006 | změna |
Počet zákazníků ('000) | 4 634 | 5 049 | 9,0 % |
Tarifní zákazníci | 1 287 | 1 809 | 40,5 % |
Twist zákazníci | 3 346 | 3 240 | (3,2 %) |
Q1-4/2005 | Q1-4/2006 | změna | |
Noví zákazníci ('000) | 274 | 415 | 51,2 % |
Tarifní zákazníci | 183 | 522 | 185,1 % |
Twist zákazníci | 91 | (107) | n.a. |
Rok 2006 byl rokem přenositelnosti čísel v mobilních sítích. V červnu 2006 T-Mobile poprvé zaznamenal více zákazníků, kteří si k němu číslo přinesli, než těch, kteří odešli ke konkurenci. Celková bilance se vyrovnala už v září a od tohoto měsíce je počet zákazníků, které T-Mobile díky přenositelnosti získal, trvale vyšší. Operátor tak získal 4 679 nových zákazníků. Zákazníci, kteří od T-Mobile odešli, patřili převážně k uživatelům předplacených karet, zatímco ti zákazníci, které operátor získal, ve velké většině zvolili smluvní vztah.Tento vývoj byl zcela v souladu s celkovou strategií T-Mobile dále posilovat segment tarifních zákazníků. Více než polovina čísel přenesených do sítě T-Mobile patří firemním klientům.
T-Mobile Czech Republic a.s. je od roku 2002 součástí globální skupiny T-Mobile International. Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile International majoritní podíl, vzrostl v roce 2006 z původních 86,5 na 106,4 miliónů. Počet uživatelů mobilních služeb v Evropě se meziročně zvýšil o cca 16,6 milionu (25,6 procenta) na 81,4 milionu uživatelů. (Kompletní zprávu T-Mobile International najdete zde.)
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz