Počet zákazníků T-Mobile překročil 5 milionů

  • Tarifní zákazníci tvoří téměř 37 % zákaznické báze
  • Ve čtvrtém čtvrtletí se pro TMCZ rozhodlo 226 tisíc nových zákazníků
  • Pozitivní bilance přenositelnosti

Praha 30. ledna 2007 - V roce 2006 společnost T-Mobile Czech Republic a.s. ještě posílila svou pozici na českém mobilním trhu. K 31.12. 2006 dosáhl počet aktivních SIM karet v síti magentového operátora 5,049 milionu. Za celý rok 2006 získal T-Mobile více než 415 tisíc zákazníků, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 51,2 procenta. Plných 36,8 % ze zákaznické báze tvoří tarifní zákazníci, jichž je 1,809 milionu. Zákazníků s Twist kartou bylo ke konci roku 3,24 milionu. Operátor bodoval v oblasti přenositelnosti čísla, která odstartovala 15. ledna loňského roku. Zákazníků, kteří se rozhodli přenést své číslo do sítě T-Mobile, bylo o 4679 více než těch, kteří přešli k jinému operátorovi.

"Rok 2006 byl pro nás o to úspěšnější, že jsme dokázali udržet velmi pozitivní trend na trhu, kde penetrace již dávno přesáhla 100 procent," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile, a dodává: "Zároveň si však velmi dobře uvědomujeme, že je třeba se zaměřit na prohlubování důvěry a loajality u stávajících zákazníků. Cesta k tomuto cíli vede přes další zvyšování kvality produktů i péče a neustálé sledování potřeb jednotlivých skupin zákazníků."

Meziročně vzrostl počet zákazníků o 9,0 procenta na stávajících 5,049 milionu. T-Mobile nadále posiloval v segmentu tarifních zákazníků - k 31.12.2006 jich měl cca 1,8 milionu, což představuje meziroční nárůst tohoto ukazatele o 40,5 procenta. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu klesl o 3,2 procenta na 3,24 milionu.

Největší přírůstek zákaznické báze zaznamenal T-Mobile ve čtvrtém čtvrtletí, kdy nastoupil "do trháku" a se svou vánoční nabídkou nekončícího volání a esemeskování získal plných 226 000 nových zákazníků. 

TMCZ  31.12.2005   31.12.2006  změna
Počet zákazníků ('000) 4 634 5 049 9,0 % 
Tarifní zákazníci 1 287 1 809 40,5 %
Twist zákazníci 3 346 3 240 (3,2 %)
   Q1-4/2005  Q1-4/2006 změna 
Noví zákazníci ('000)  274 415 51,2 %
Tarifní zákazníci 183 522 185,1 %
Twist zákazníci 91 (107)  n.a.

Rok 2006 byl rokem přenositelnosti čísel v mobilních sítích. V červnu 2006 T-Mobile poprvé zaznamenal více zákazníků, kteří si k němu číslo přinesli, než těch, kteří odešli ke konkurenci. Celková bilance se vyrovnala už v září a od tohoto měsíce je počet zákazníků, které T-Mobile díky přenositelnosti získal, trvale vyšší. Operátor tak získal 4 679 nových zákazníků. Zákazníci, kteří od T-Mobile odešli, patřili převážně k uživatelům předplacených karet, zatímco ti zákazníci, které operátor získal, ve velké většině zvolili smluvní vztah.Tento vývoj byl zcela v souladu s celkovou strategií T-Mobile dále posilovat segment tarifních zákazníků. Více než polovina čísel přenesených do sítě T-Mobile patří firemním klientům.

T-Mobile Czech Republic a.s. je od roku 2002 součástí globální skupiny T-Mobile International. Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile International majoritní podíl, vzrostl v roce 2006 z původních 86,5 na 106,4 miliónů. Počet uživatelů mobilních služeb v Evropě se meziročně zvýšil o cca 16,6 milionu (25,6 procenta) na 81,4 milionu uživatelů. (Kompletní zprávu T-Mobile International najdete zde.)


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz