Počet zákazníků T-Mobile International přesáhl 80 milionů

  • Hlavním motorem růstu je i nadále T-Mobile USA
  • T-Mobile se stal jedničkou na českém mobilním trhu
  • Program "Save for Growth" přinesl první pozitivní výsledky v rámci strategie trvale udržitelného růstu
  • T-Mobile Deutschland: EBITDA marže vzrostla o 2,5 procentního bodu na 42,5 procent a díky čistému přírůstku zákazníků ve výši 623 000 dosáhl celkový počet zákazníků německého operátora 28,2 miliónu
  • Nárůst ukazatele EBITDA o 17 procent ve srovnání s 2. čtvrtletím 2004

Bonn 11. srpna 2005 - Ve druhém čtvrtletí roku 2005 získal T-Mobile International více než 2 milióny nových zákazníků, jejichž celkový počet v konsolidovaných zemích tak k 30. červnu dosáhl 80,9 miliónu, což je o 13 procent více než před rokem.

Celkové tržby vzrostly ve srovnáním s 2. čtvrtletím 2004 o 7,9 procenta na 7,2 miliardy eur a upravená hodnota EBITDA se zvýšila o 16,6 procenta na 2,5 miliardy eur. Výsledky za druhé čtvrtletí ukazují, že společnost T-Mobile je na dobré cestě ke splnění všech očekávání v rámci svého programu "Save for Growth" zaměřeného na zvýšení efektivity.

"Naše výsledky za druhé čtvrtletí odrážejí pozitivní vliv programu 'Save for Growth', a to jak ve smyslu plnění cílů v oblasti efektivity, tak i pokud jde o další investice do růstu," prohlásil generální ředitel T-Mobile International René Obermann. "Cesta, kterou chceme jít, nespočívá v dotování oblastí, kde nikdy neuvidíme návratnost investic, ale v získávání nových zákazníků díky atraktivním tarifům. V Evropě se nám daří s tarify Relax, které dnes využívá 3,9 miliónu našich zákazníků."

T-Mobile USA pokračoval ve fenomenálním růstu, když dosáhl čistého přírůstku ve výši 972 000 tisíc nových zákazníků, což je více než za první čtvrtletí letošního roku. Současně ve srovnání s 2. čtvrtletím 2004 zvýšil svůj ukazatel EBITDA o 55 procent na 857 miliónů. Nebereme-li v úvahu vliv měnového kurzu, je tato hodnota na základě amerického dolaru ještě vyšší, a to 62 procent.

T-Mobile Deutschland v tomto čtvrtletí zaznamenal největší nárůst zákaznické základny mezi všemi německými operátory. Díky čistému přírůstku zákazníků ve výši 623 000 dosáhl celkový počet zákazníků 28,2 miliónu. 48 procent nových zákazníků zvolilo tarifní program. EBITDA marže činila 42,5 procenta, tj. o 2,1 procentní body více než ve druhém čtvrtletí loňského roku, což je výsledkem důsledného zaměření společnosti T-Mobile na ziskový růst.

Tyto pozitivní výsledky jasně ukazují, že opatření přijatá v průběhu programu "Save for Growth" splnila svůj účel. Již v letošním roce se společnosti T-Mobile daří výrazně snižovat provozní náklady pomocí opatření pro zvýšení efektivity, jako například efektivnějším řízením portfolia mobilních telefonů, a většinu uspořených prostředků investuje do iniciativ zaměřených na další růst, například ve formě zdokonalených tarifů a služeb mobilního internetu.

T-Mobile jako první mobilní operátor v Evropě přináší zákazníkům plnohodnotný přístup na internet přes mobilní telefon. Pod názvem web'n'walk nabízí atraktivní balíčky služeb pro mobilní přístup na internet. První nabídky v rámci této služby již byly uvedeny na trh v Německu a Rakousku. V průběhu dalších měsíců bude mobilní internet k dispozici rovněž zákazníkům ve Velké Británii, Nizozemí a České republice.

Služba web'n'walk se zásadně liší od mobilních portálů, jež často nabízejí jen omezený obsah. Web'n'walk poskytuje zákazníkům T-Mobile nejen větší flexibilitu při používání internetu, ale rovněž výhody plnohodnotného internetu spolu s optimalizovanou kvalitou a výhodnými cenami.

Zájem o mobilní datové služby je poměrně velký: v první polovině roku 2005 prodal T-Mobile v Evropě více než 260 000 přístrojů podporujících datové služby, jako je například MDA nebo Sidekick. Současně s tím se v Evropě prodalo více než milión přístrojů s podporou multimediálních služeb, umožňujících stahování videa, her, hudby či elektronické pošty. Ve Spojených státech používá přístroje s podporou Blackberry téměř 600 000 zákazníků.

T-Mobile jako jeden z prvních operátorů na světě spustí na veletrhu CeBIT 2006 vysokorychlostní UMTS. V první fázi umožní technologie HSDPA přenos dat rychlostí až 1,8 Mbit/s. 

1. pololetí 2005 1. pololetí 2004 změna v %
celkový počet zákazníků ('000) 80 879 71 582 13,0
T-Mobile Deutschland 28 183 27 059 4,2
T-Mobile USA 19 244 15 394 25,0
T-Mobile UK* 16 055 14 899 7,8
T-Mobile Netherlands 2 250 2 224 1,2
T-Mobile Austria 2 047 2 015 1,6
T-Mobile Czech Republic 4 463 4 075 9,5
T-Mobile Hungary 4 081 3 913 4,3
T-Mobile Slovensko 1 904 1 740 9,4
T-Mobile Hrvatska 1 651 1 380 19,7
Ostatní (Makedonie/Černá Hora) 1 000 623 28,4

Poznámka: *včetně Virgin Mobile
 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz