Praha 21. února 2008 - Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN) nabízí od dnešního dne všem svým návštěvníkům novou službu usnadňující úhradu povinných regulačních poplatků za návštěvu u lékařů. Třicetikorunovou platbu nyní mohou pacienti pohodlně provést ze svých mobilních telefonů prostřednictvím zpráv SMS plateb, díky čemuž odpadá nutnost zdlouhavé osobní návštěvy některé z hotovostních pokladen.
"Snahou Všeobecné fakultní nemocnice v Praze je poskytovat pacientům nejenom lékařskou a ošetřovatelkou péči na špičkové úrovni, ale také zajistit, aby se v nemocničním prostředí cítili co nejlépe. Jsou pro nás klienty a partnery, proto zavádíme nejrůznější služby, které jim usnadní pobyt jak v čekárnách, tak i na lůžku během hospitalizace," uvedl MUDr. Jan Bříza, CSc., ředitel Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a dodal: "Hotovostní platba na pokladnách není pro pacienty příliš komfortní a pojí se k ní i poměrně vysoké transakční náklady. Možnost zaplatit za návštěvu u lékaře pomocí SMS přináší četné výhody jak pacientům, tak i nemocnici."
Úhrada regulačního poplatku pomocí SMS je jednoduchá: pacient ze svého mobilu odešle zprávu ve stanoveném tvaru, např. LEKAR VFN, na číslo 90 222 30. Obratem obdrží potvrzující zprávu, kterou se prokáže v ordinaci. V odpovědní SMS je uveden validační kód, který je unikátní pro každou transakci. Jeho platnost lze ihned ověřit prostřednictvím informačního systému propojeného s online databází provozovatele služby.
Telefonní čísla, na která se objednací SMS odesílají, jsou pro všechny tuzemské operátory stejná. Poslední dvojčíslí se u nich mění s ohledem na typ poplatku: 90 222 30 slouží pro platbu třicetikorunové částky za běžnou návštěvu lékaře, prostřednictvím 90 222 90 se platí devadesátikorunový poplatek za návštěvu pohotovosti a číslo 90 222 05 se sníženou pětikorunovou sazbou slouží pro opětovné zaslání odpovědní SMS. Uvedené částky jsou konečné - pacient již za samotné zprávy neplatí nic navíc.
Nový systém SMS plateb vyvíjí a provozuje společnost Expansion Group a.s., člen mediální skupiny MAFRA. Na jeho zavádění se prostřednictvím svého partnerského programu úzce podílí také společnost T-Mobile Czech Republic a.s. Systém nyní v rámci VFN běží v pilotním provozu. Již zanedlouho jej budou moci využívat také další zdravotnická zařízení. Jednání nyní probíhají se všemi většími nemocnicemi v ČR, konkrétně například s Thomayerovou nemocnicí Praha, nemocnicí Kolín a pod.
Expansion Group má zájem přiblížit systém co nejvíce uživatelům a zvýšit obecnou důvěryhodnost SMS plateb. Pokud uživatel odešle chybně zadanou zprávu na některé z výše uvedených čísel, o své peníze nikdy nepřijde. Systém obsahuje unikátní ochranu - chybně zaslaná částka bude kreditovaná u daného tel. čísla. Zasláním opravné SMS na číslo se sníženou sazbou 90 222 05 je možné kdykoli znovu objednat úhradu regulačního poplatku ve vybraném zdravotnickém zařízení. Po domluvě přes infolinku z odesílacího tel. čísla má pacient také možnost změnit směrování platby k jinému lékaři a v případě podání písemné reklamace s pevně stanovenou reklamační lhůtou 30 dní si rovněž může nechat částku v plné výši proplatit.
"Mobilní telefon je náš nejvyužívanější spotřebič, zapínáme jej ráno a vypínáme pozdě večer. Během celého dne se od něj většinou příliš nevzdálíme a již podvědomě vnímáme každé jeho upozornění. Cílem naší společnosti je vývoj stále nových směrů jeho využití. Pro platbu regulačních poplatků je telefon ideální pomocník, místo dvou, tří míst pro úhradu poplatků v rámci celé nemocnice lze mobilním telefonem provést úhradu kdekoliv a doslova kdykoliv. V čekárně ordinace pacient provede platbu odesláním jednoduché SMS zprávy podle instrukcí uvedených na daném lékařském pracovišti. Každé zdravotnické zařízení od nás získá svůj unikátní kód, kterým mu ve zprávě pacient adresuje svou platbu. Intenzivně jednáme se širokým okruhem zdravotnických zařízení od velkých nemocnic přes menší polikliniky až po jednotlivé praktické lékaře," sdělil Radoslav Súkala, ředitel Expansion Group.
Podrobnosti k novému systému SMS plateb u lékařů budou k dispozici v čekárnách a ordinacích VFN, případně v dalších zdravotnických zařízeních. Pacienti mohou také navštívit stránky www.smslekar.cz, na kterých naleznou všechny potřebné údaje.
"Internetové a mobilní mikroplatby se v tuzemsku těší rostoucí oblibě. T-Mobile se značnou měrou podílí na jejich standardizaci a prostřednictvím svého partnerského programu podporuje urychlení vývoje i nasazení konkrétních systémů," uvedl Jan Roule, ředitel Partnership a Wholesale společnosti T-Mobile Czech Republic, a dodal: "Příkladem úspěchu m-plateb jsou SMS jízdenky v pražské integrované dopravě: od jejich zavedení na konci listopadu loňského roku je využily statisíce pasažérů. V současné době se chystá spuštění obdobných řešení také v MHD v dalších městech a připravují se rovněž systémy pro úhradu jiných poplatků, například m-parking či aktuálně zprovozněné SMS platby u lékařů."
Regulační poplatky zavedené od 1. ledna 2008 byly ve VFN až doposud vybírány pouze v hotovosti. V období do 31. ledna zde bylo evidováno celkem 57 381 poplatků, z nichž 6 493 mělo výjimku a nehradilo se. Platební morálka pacientů je velmi dobrá: ze 44 420 regulačních poplatků za návštěvu ambulance bylo řádně uhrazeno plných 99,44 % a z 1 868 položek za využití pohotovosti VFN eviduje jen 7,07 % nezaplacených.
O Všeobecné fakultní nemocnici v Praze
VFN je jedním z největších českých zdravotnických zařízení, které poskytuje vysoce specializovanou péči (základní, specializovanou a superspecializovanou péči) obyvatelům Prahy a Středočeského kraje, v některých případech i celé České republiky. Jejích 45 klinik, ústavů a oddělení ošetří ročně v průměru 60 000 hospitalizovaných pacientů a provede více než jeden a půl milionu ambulantních vyšetření. Má 5 500 zaměstnanců.
Úzce spolupracuje s 1. lékařskou fakultou Univerzity Karlovy, která představuje základnu vědy a výzkumu VFN. Je nemocnicí s nejdelší tradicí akademické medicíny a je největším výzkumným medicínským pracovištěm v republice. V nemocnici je prioritně zaváděna řada nových diagnostických i léčebných metod.
Pro zjišťování skutečných potřeb a očekávání pacientů VFN slouží nově vytvořené call centrum. Výsledky šetření jsou pro management vynikající zpětnou vazbu, díky které lze odstranit případné nedostatky a dále zlepšovat kvalitu poskytované péče. Dotazování ze strany nemocnice vyjadřuje fakt, že ve VFN zdravotníkům na pacientech záleží a že pro ně jsou důležité jejich názory.
Jedním z nových projektů, který byl pro pacienty i zaměstnance VFN realizován, bylo zavedení vysokorychlostního přístupu k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě v areálu VFN. Projekt si kladl za cíl zvýšit komfort pro pacienty na straně jedné a současně zvýšit bezpečnou dostupnost dat o pacientech pro lékaře na straně druhé.
O společnosti Expansion Group
Expansion Group a.s. patří mezi největší poskytovatele aplikací, multimediálního obsahu a řešení pro mobilní zařízení, poskytuje služby televizním stanicím, rádiím i tisku, mezi přední klienty patří TV Óčko, deníky Mladá Fronta Dnes, Lidové Noviny, Právo, rádio Expres, rádio Impuls, Loreál, Garnier, AlpinePro a další.
Od roku 2007 je členem mediální skupiny MAFRA.
Kontakty pro novináře:
Petra Pekařová
asistentka ředitele VFN
Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
petra.pekarova@vfn.cz
Tel: 224 963 335
Radoslav Súkala
člen představenstva
Expansion Group a.s.
radoslav.sukala@expansion.cz
Tel: 602 276 546
Prezentace z tiskové konference je k dispozici zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz