Napsali o nás

Srovnání předplacenek: bude mít Twist šanci i po zdražení?

Martin Zikmund - 9.1. 2003

více na : www.mobilmania.cz 

Od února se u Twistu mění ceny za volání a odesílání SMS. Jak to bude s výhodností Twistu po této změně? Bude pro vás Twist stále výhodný a nebo bude lepší přejít k jinému operátorovi? Pomůžeme vám najít odpověď.

Kapitoly článku >>
1. Úvod
2. Modelové srovnání
3. Modelové srovnání + 100 SMS
4. Jak volat nejlevněji

Jaké jsou ceny u předplacenek
Úvodem bude asi dobré podívat se na to, kolik vlastně u jednotlivých předplacených karet stojí volání a SMS. Nejprve se ale trochu pozastavme nad rozdělením volací doby u jednotlivých předplacených tarifů - u tarifů Go Fun, Go Original, Twist SMS a u Oskarty je cena stejná po celý den. Tarif Go Quatro má volací dobu rozdělenou na dobu ve špičce, která je ve všední dny od 7:00 do 16:00 a dobu mimo špičku. V případě Twist standard je pak volací doba dokonce rozdělena na dobu ve špičce ve všední dny od 8:00 do 15:30, dobu mimo špičku ve všední dny od 15:30 do 19:00 a na večerní hodiny + víkendy a státní svátky.

Modelové srovnání

Stejně jako v posledním srovnání jsme se rozhodli kromě schémat s voláním vytvořit také modelová schémata s voláním a 100 odeslanými SMS, u nichž od posledního srovnání T-Mobile zvýšil ceny v případě tarifů Twist Standard a Twist SMS a změnil v případě Twist Extra. Konkrétní srovnání si však samozřejmě můžete nejlépe udělat vy sami, a to pomocí našeho Tarifikátoru, který naleznete v sekci Soubory. Ve srovnání nejsou záměrně zahrnuty některá tarifní a cenová zvýhodnění jako levnější volání po první minutě u Original Go a Twist Nej.

Vzhledem k tomu, že předplacené karty u nás používají tarifikaci 60+1 (v případě Twistu a Oskarty) či 30+30 (v případě Go), tak jsme pro výpočet v Tarifikátoru zvolili průměrnou délku hovoru 45 sekund, což je doba, kdy se oba dva způsoby účtování vyrovnají. V našich příkladech jsme počítali s tím, že 85% hovorů je realizováno v pracovní dny a 15% o víkendech. 70% volání přitom probíhalo od 8:00 do 15:30 (respektive od 7:00 do 16:00), 20% od 15:30 do 19:00 (respektive od 16:00 do 20:00) a zbývajících 10% od 19:00 do 8:00 (respektive od 20:00 do 7:00).

Jak volat nejlevněji

Výsledky našeho srovnání jsou vskutku překvapující - ačkoliv se na první pohled zdálo, že T-Mobile ceny za volání zvýšil a tudíž by měly být výhodné spíše předplacené karty konkurenčních operátorů, tak tomu je v případě našich modelových schémat, které již úspěšně používáme 1,5 roku, právě naopak. Úpravy, které se dotkly (respektive teprve dotknou) tarifu Twist Extra jsou natolik zásadní, že z něj udělali opravdu využitelný a plnohodnotný předplacený tarif a ne pouhé tarifní zvýhodnění tarifu Twist Standard, jak tomu bylo doposud. Twist si nepolepšil pouze na "domácí půdě" neboli u těch uživatelů, kteří volají spíše do sítě T-Mobile, ale je také relativně výhodný i pro ty, kteří hodně píší textové zprávy a rádi volají stejně do všech sítí. Pokud bychom se tedy měli soustředit na změny, které přinese únorová přeměna cen za volání a SMS u předplacených karet Twist, tak výsledek je (alespoň v našich modelových případech) dosti výmluvný - pokud voláte nejvíce do T-Mobilu, je pro vás nejvýhodnější Twist, jestliže voláte spíše do ostatních sítí, tak je téměř vše při starém - nejlevněji si zavoláte s Oskartou. Co se ale u Twistu změnilo je výhodnost jednotlivých tarifů - pokud používáte Twist a voláte především do vlastní sítě, pak byste se měli asi zamyslet nad tarifem Twist Extra, v opačném případě pro vás bude (v rámci sítě T-Mobile) nejvýhodnější Twist SMS. V případě, že ale hodně voláte, tak byste možná měli zvážit, zda by pro vás nebyl výhodnější některý z tarifních programů.

Tip: Srovnání cen u předplacených karet před únorovými změnami u Twistu naleznete v tomto článku.

Poznámka: Samozřejmě, že je ale nutné brát v úvahu to, že naše čtyři schémata jsou opravdu jen modelová a že nemohou vystihovat přesně strukturu volání každého z uživatelů, od toho tu ale máme volně přístupný Tarifikátor, který je připraven pomoci vám při vašem rozhodování nad vhodným mobilním operátorem a tarifem. 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz