Praha 15. prosince 2008 - Nový výzkum T-Mobile Insight Out realizovaný společností TNS AISA se ve svém prvním "kole" zaměřil na vztah lidí k Vánocům. Otázky se týkaly nejen zvyklostí spojených s těmito svátky, ale i toho, jaké dárky si lidé přejí či dostávají. Další dvě části se věnovaly formám blahopřání a roli mobilního telefonu a nabídek mobilních operátorů.
Těšíme se (skoro) všichni a dodržujeme tradiceNaprostá většina (97 %) dodržuje některý z vánočních zvyků - průměrně kolem pěti. Nejčastější tradicí je samozřejmě zdobení stromečku (94 %); na druhém místě se umístily adventní věnce - ty má 70 % z nás. Mnoho rodin dodržuje také obyčej, že od štědrovečerního stolu může vstát pouze hospodyně. Nejméně frekventovaným je pak lití olova, jehož se drží pouhé 1 % tradicionalistů.
Dárky - praktické, ale i šílenéČeši nechtějí být nepříjemně překvapeni, a tak se většina z nich (62 %) předem s rodinou dohodne, co si navzájem koupí. I přesto však lidé deklarují, že jsou z valné většiny s dárky "spíše spokojeni", což naznačuje určitý prostor pro zlepšení.
To, že se při výběru dárků nechává ovlivnit reklamou, přiznává každý pátý respondent (22 %). Nejvíce to platí pro mladé lidi 16 - 25 let.
Nejčastěji dostáváme kosmetiku, oblečení, knihy a hotovost. Zákazníci T-Mobile mají pod stromečkem častěji mobilní telefony, zákazníci O2 spodní prádlo a uživatelé Vodafone pak knihy, případně láhev dobrého alkoholu.
Od Ježíška bychom nejraději viděli PC nebo notebook, mobilní telefon či nějaký vlastnoručně vyrobený dárek. Češi jsou pragmatiky, o čemž svědčí fakt, že největší radost udělá hned po počítači (29 %) hotovost (23 %). Zákazníkům T-Mobile by více než ostatním udělal radost mobil nebo sexy spodní prádlo, zákazníci červeného operátora by zase více uvítali knihy či oblečení.
Mezi nejšílenějšími/nejzajímavějšími dárky, které respondenti kdy dostali, se objevil například laboratorní potkan, bourací kladivo, či dcera zabalená do balicího papíru.
Mobilní telefon jako dárek? Jistě!Vánoční reklamy operátorů sleduje 37 % lidí, nejvíce pak mladí 16 - 25 (47 %). A plným 62 % se vánoční reklamy líbí. Zákazníci preferují reklamy "svého" operátora.
Jednoznačně nejvíce preferovanou vánoční nabídkou od operátora je dlouhodobé výhodné volání a SMS - to si přeje 60 % oslovených. Na druhém místě je s velkým odstupem zvýhodněný mobilní telefon (15 %) a krátkodobý bonus v podobě volných minut (12 %).
TO BE CONTINUED
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz