Praha 18. prosince 2008 - Přinášíme vám druhou část výsledků nového výzkumu T-Mobile Insight Out, realizovaného společností TNS Aisa. Zatímco minule jsme se zaměřili především na vztah lidí k Vánocům a vánočním dárkům, nyní se podrobněji podíváme na oblibu různých forem svátečních blahopřání. Každoročně zjišťujeme a porovnáváme, kolik zpráv naši zákazníci na Štědrý den, Silvestra a Nový rok odeslali. Jak si však přání prostřednictvím mobilních telefonů stojí v porovnání s ostatními?
SMS a MMS s velkým náskokem vedou
Nejčastější formou blahopřání k Vánocům a novému roku je posílání SMS (nebo MMS) zpráv. Typické je to zvláště pro zákazníky T-Mobile a mladší lidi. Ostatní způsoby následují až s velkým odstupem, v celkovém součtu je využívá jen zhruba třetina populace. Každý přitom má svá specifika. Rukou psaná přání posílají spíše zákazníci O2 (24 %) a starší lidé, volání z mobilního telefonu využívají častěji zákazníci Vodafone (16 %).
Pošta nestačí - ani ta elektronická
Tradiční vánoční a novoroční blahopřání odesílaná klasickou poštou jsou v posledních letech na ústupu. Přestože téměř každý alespoň jedno podobné přání obdrží, jenom část z nás je také sama píše. Pouze 20 % lidí jich odešle více než pět.
Ani e-maily, které jinak běžnou poštu postupně ve všem nahrazují, nejsou pro sváteční přání příliš oblíbenou variantou. Přestože dvě třetiny lidí odešlou alespoň jeden blahopřejný mail, jen třetina jich zašle více než pět. Zhruba čtvrtina lidí dokonce neobdrží žádné přání elektronickou poštou. V kontrastu s tím každý z nás na Vánoce a Silvestra dohromady pošle v průměru 28 blahopřejných SMSek - u obou příležitostí jsou přitom počty zhruba vyrovnané.
Vánoční a novoroční SMS
SMS přání k příjemnému prožití Vánoc nepíše pouze zhruba 6 % lidí. Ostatní průměrně zašlou na 14 takových zpráv. Každý desátý člověk dokonce napíše nebo obdrží více než dvacet vánočních textových zpráv.
Jen velmi málo z nás neposílá během silvestrovských oslav žádné SMSky a prakticky všichni v tuto dobu nějaké přání na mobilní telefon obdrží. Zhruba polovina lidí napíše i obdrží více než deset SMS novoročenek. V zásadě se však posílání vánočních a silvestrovských zpráv příliš neliší.
Pouze jeden z dvaceti lidí nepošle na Vánoce a na Nový rok žádnou SMS. Mezi zákazníky T-Mobile jsou to dokonce jen 2 %, v případě uživatelů Vodafone naopak plných 12 %. SMS o svátcích neposílá 9 % lidí z věkové skupiny 46 - 59 let.
Pomocí mobilů si blahopřejeme bezesporu velmi rádi, s originalitou to však mnohdy bývá slabší. Celých 43 % z nás posílá svým známým a přátelům jednotnou podobu SMS nebo MMS přání.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz