Praha, 13. srpna 2020 – První polovinu roku 2020 významně ovlivnila epidemie koronaviru a její dopady na životy lidí a hospodářský rozvoj. V prvním čtvrtletí se společnost T-Mobile CZ zaměřila na zvládnutí situace samotné a nabízela neomezená mobilní data lidem i firmám a další spolehlivá řešení pro plynulý přechod do režimu práce z domova. Ve druhém čtvrtletí se operátor rozhodl pomoci znovu nastartovat ekonomiku. Zavedl speciální balíček podpory firemním zákazníkům a připravil speciální letní kampaň #spolupomagentove, která pomáhá zmírnit dopady krize na odvětví cestovního ruchu v ČR.
„Plně si uvědomujeme, jak jsou v této náročné době důležité integrované a spolehlivé telekomunikační služby, a cítíme povinnost pomoci našim zákazníkům překonat vážné problémy, kterým v důsledku koronavirové krize čelí,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel společnosti T-Mobile pro Českou republiku a dodává: „Informační a komunikační služby pomáhají lidem zůstat v kontaktu a zajistit vše potřebné navzdory okolnostem, kdy je nutné v osobních i pracovních vztazích zachovávat nezbytný odstup.“
Přes obtížnou situaci T-Mobile představil několik výhodných nabídek pro koncové zákazníky, pokračoval v pokrývání pražského metra signálem LTE, nebo dále rozšiřoval svoji optickou síť. Nově letos zpřístupnil optickou síť s rychlostí až 1 Gb/s dalším téměř třiceti tisícům domácností, například v Benešově, Břeclavi, Zlíně a naposledy v Prachaticích. V Ostravě také vybudoval první privátní kampusovou 5G síť v ČR, a to ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou Univerzitou Ostrava a společností Ericsson.
Mobilní služby: K 30. červnu 2020 používalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků. Již téměř 58% báze tvoří zákazníci se smlouvou. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.
Vysokorychlostní pevné připojení: V první polovině roku 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 356 000 zákazníků; tedy o 22,8% více než ve stejném období roku 2019.
TV: T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 179 000 zákazníků, meziročně o 58,4% více.
V tisících | H1 2019 | H1 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Zákazníci – mobilní služby | 6 224 | 6 239 | 0,2 % |
Tarifní | 3 586 | 3 595 | 0,3 % |
Předplacené karty | 2 162 | 2 113 | -2,3 % |
M2M | 476 | 530 | 11,3 % |
Přírůstek / úbytek zákazníků – mobilní služby | 37 | -26 | n/a |
Tarifní | 27 | 4 | -85,2 % |
Předplacené karty | -26 | -60 | n/a |
M2M | 37 | 30 | -18,9 % |
Zákazníci – fixní broadband | 290 | 356 | 22,8 % |
Zákazníci – TV | 113 | 179 | 58,4 % |
Provozní výsledky si udržely trend započatý během nouzového stavu: lidé využívali telekomunikační služby intenzivněji, aby byli v kontaktu se svými rodinami a přáteli, měli přístup k potřebným informacím a mohli vzdáleně pracovat nebo studovat.Počet volaných minut se meziročně zvýšil o 11,5 %, počet SMS o 32,6 % a přesáhl 2,6 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě výrazněji: mobilní a fixní datový přenos meziročně o 60 %, objem dat přenesených pouze v mobilní síti se ve srovnání se stejným obdobím 2019 více než zdvojnásobil.
Spotřeba | H1 2019 | H1 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Minuty (milion) | 5 912 | 6 593 | 11,5 % |
SMS (milion) | 2 002 | 2 655 | 32,6 % |
Data (TB) – mobilní síť | 34 923 | 76 290 | 118,5 % |
Data (TB) – konvergované služby | 135 617 | 217 189 | 60,1 % |
Mobilní data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu
Mobilní a pevná data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu + Pevný internet vzduchem + Pevný internet do zásuvky
I přes výjimečně náročné období se celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru v první polovině roku 2020 mírně zvýšily na 13,7 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 2,2%. Mírný pokles ukazatele EBITDA je způsoben vyššími náklady na zvládnutí situace kolem koronaviru. Celkové výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) | H1 2019 | H1 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Celkové tržby | 13 416 | 13 706 | 2,2 % |
EBITDA After Lease | 5 671 | 5 643 | -0,5 % |
Celkové tržby vykázány bez ICSS (samostatná jednotka mezinárodní DT organizace). EBITDA After Lease zohledňuje mezinárodní účetní standard IFRS 16. Údaje byly zpětně upraveny.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz