Praha, 12. srpna 2021 - „Výsledky hospodaření v první polovině letošního roku potvrzují finanční stabilitu naší společnosti. Pokračovali jsme v ambiciózním projektu podpory vysokých škol, na kterých budujeme 5G kampusové sítě s cílem vytvořit experimentální pracoviště pro rozvoj Průmyslu 4.0. Nadále jsme rozšiřovali pokrytí České republiky ultrarychlým optickým internetem, a první půlrok jsme zakončili letní kampaní podporující aktivní trávení volného času spojenou s nabídkou neomezených dat,“ říká Pavel Hadrbolec, finanční ředitel T-Mobile Česká republika a Slovensko.
T-Mobile do nového roku vstoupil s několika změnami v nejvyšším managementu a organizační struktuře, která chce reflektovat měnící se potřeby jednotlivých skupin zákazníků. Původní obchodní divize se rozdělila na dvě části – sekci pro rezidenční zákazníky, jejímž novým obchodním ředitelem se stal Maximiliano Bellassai, a část pro firemní zákazníky a veřejnou správu, do jejíhož čela byl jmenován Luboš Lukasík.
Nově vzniklá divize pro firemní zákazníky a veřejnou správu bude v České republice nadále rozvíjet nejmodernější komunikační a datovou síť, ale její ambice budou mnohem širší. Bude také nabízet cloudové služby, přinášet řešení kybernetické bezpečnosti a pomáhat firmám v digitalizaci a transformaci na Průmysl 4.0. S tím se pojí i budování 5G kampusových sítí na českých univerzitách, které firmám umožňují podílet se na výzkumu, vyzkoušet si nejmodernější digitální technologie a výsledná inovativní řešení rovnou aplikovat ve svém vývoji nebo výrobě. Během druhého čtvrtletí T-Mobile vybudoval pro Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky při ČVUT první kampusovou 5G Stand Alone (což znamená, že již využívá pouze nejmodernější 5G technologii, nikoliv kombinaci s předchozí úrovní 4G) síť v České republice, kterou na přelomu července a srpna také uvedl do provozu. Stejnou síť připravuje také na České zemědělské univerzitě a již v loňském roce spustil Non-Stand Alone 5G kampusovou síť na VŠB-TUO.
T-Mobile nadále posiluje svou roli jedničky ve výstavbě optických sítí, které umožňují gigabitové připojení a jsou nezbytné pro digitalizaci a konkurenceschopnost nejen firem, ale i celé české společnosti. Během prvního půl roku pokryl optickým internetem dalších 26 000 domácností a celkem již může výhody optické sítě využívat 222 000 českých domácností. V květnu pak společnost představila nové optické tarify, ve kterých navýšila rychlost připojení a u vybraných zavedla symetrické rychlosti pro download i upload.
V rámci rozvoje služeb pro koncové zákazníky spustil T-Mobile v červnu balíček Sportovní léto s neomezenými daty nejen pro rezidentní zákazníky, ale i firemní klienty a majitele předplacených karet. Nabídku zaštítila letní kampaň, která ve spolupráci s českými sportovními legendami vybízela k aktivnímu trávení volného času.
Důležitost rovnováhy mezi online a offline životem společnost podpořila již tradičním partnerstvím závodů Ski Tour, Kolo pro život a Enduro série. V rámci mentoringového programu Do toho! T-Mobile i v letošním roce pokračoval v podpoře podnikatelů zasažených pandemií. Aktivně pomáhal také jižní Moravě po ničivém tornádu, a to nejen finančním příspěvkem ve výši 5.000.000 Kč a zapojením dobrovolnických týmů přímo na místě, ale i zprostředkováním neomezeného volání, SMS a dat pro zákazníky v postižených lokalitách. Nadále pomáhal i rodičům samoživitelům a jejich dětem díky spolupráci s Norou Fridrichovou.
Zákazníci
Mobilní služby T-Mobile využívalo k 30. červnu 2021 více než 6,2 milionu zákazníků, z nichž téměř 60 % tvoří zákazníci se smlouvou. Zákazníků s předplacenou kartou v meziročním srovnání ubylo a zvýšil se podíl zákazníků s M2M SIM kartami pro chytrá zařízení. Počet nově příchozích zákazníků využívajících mobilní služby pod značkou T-Mobile se meziročně zvýšil o 27.000.
V první polovině roku 2021 využívalo služeb vysokorychlostního pevného připojení už 383 000 zákazníků. Nadále roste i obliba T-Mobile TV, kterou v prvním pololetí sledovalo již 205 000 zákazníků, a to na IPTV nebo satelitních platformách.
V tisících |
H1 2020 |
H1 2021 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
Zákazníci – mobilní služby |
6 239 |
6 205 |
-0,5 % |
Tarifní |
3 595 |
3 645 |
1,4 % |
Předplacené karty |
2 113 |
1 988 |
-5,9 % |
M2M |
530 |
572 |
7,9 % |
Noví zákazníci – mobilní služby* |
-26 |
27 |
n/a |
Tarifní |
4 |
37 |
n/a |
Předplacené karty |
-60 |
-33 |
45,0 % |
M2M |
30 |
22 |
-26,7 % |
Zákazníci – pevný broadband |
356 |
383 |
7,6 % |
Zákazníci – TV |
179 |
205 |
14,5 % |
Noví zákazníci za první pololetí (Meziroční změna celkového počtu zákazníků je ovlivněna množstvím zákazníků v druhém pololetí)
Provozní výsledky
Z provozních výsledků je patrné, že i přes nárůst spotřeby mobilních dat je volání pro zákazníky stále důležité – počet volaných minut vzrostl o 5.6%. Vnímáme však postupný odklon od klasických SMS, kterých meziročně zákazníci zaslali o téměř 11 % méně.
Objem přenesených dat významně roste především v mobilní síti. V první polovině roku se oproti stejnému období roku 2020 zvýšil o téměř 40 %. Mobilní a fixní datový přenos pak vzrostl o 16,6 % a potvrdil tak trend, který je možné sledovat už od předchozího roku.
Spotřeba |
H1 2020 |
H1 2021 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
Minuty (milion) |
6 593 |
6 963 |
5,6 % |
SMS (milion) |
2 655 |
2 370 |
-10,8 % |
Data (TB) - mobilní síť |
76 290 |
106 661 |
39,8 % |
Data (TB) - konvergované služby |
217 189 |
253 342 |
16,6 % |
Finanční ukazatele
Celkové tržby z mobilních a pevných služeb vzrostly na 14,2 miliardy korun s meziročním růstem 3,6 %. Ukazatel EBITDA se ve srovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšil o 6 % a potvrzuje tak stabilní hospodaření společnosti. Výše investic byla za první pololetí 1,5 miliardy korun.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) |
H1 2020 |
H1 2021 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
Celkové tržby |
13 706 |
14 199 |
3,6 % |
EBITDA After Lease |
5 643 |
5 983 |
6,0 % |
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz